اخبار

در دنیای رمزارزها چه می‌گذرد؟ مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها (۲۱مهر۱۴۰۲)

در این مطلب، از رویدادهای مهم اخیر بازار رمزارزها باخبر می‌شوید؛ از عوامل تأثیرگذار بر قیمت بیتکوین گرفته تا ترندهای روزانه و اخبار بلاکچین، دیفای، NFT ،WEB3 و قانون‌گذاری رمزارزها.

  • بزرگ‌ترین خرید در تاریخ بازی‌ها می‌تواند پیامدهای مهمی برای جامعه بازی‌های وب ۳ و کریپتو به‌همراه داشته باشد. 
  •  شرکت پشتیبان USDT، پائولو آردوینو مدیر ارشد فناوری خود را به‌عنوان مدیرعامل جدیدش منصوب کرد.
  •  فاش‌شدن ویدئو ضبط‌شده محرمانه‌ای از جلسه‌ای که کارولین الیسون، مدیرعامل سابق Alameda، در آن شرکت کرد، حقایق جدیدی را درباره اتفاقات رخ‌داده در روزها و هفته‌های منتهی به بحران FTX آشکار کرد.

مایکروسافت خرید اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) را نهایی کرد 

اقدام مایکروسافت برای خرید استودیو بازی‌سازی اکتیویژن بلیزارد می‌تواند کاتالیزوری برای افزایش رمزارزها در بازی و گسترش متاورس برای دفتر کار باشد.

بخش ایکس باکس ردموند (Redmond behemoth’s Xbox) هرگز قرار نبود بازوی سودآوری شرکت مایکروسافت باشد. بااین‌حال، خرید ۶۸.۷میلیارددلاری اکتیویژن بلیزارد نشان‌دهنده قصد این شرکت برای شرط‌‌بندی روی هم‌افزایی بلندمدت بین بخش‌های بازی و نرم‌افزار و سازمان‌های زیرمجموعه‌اش است.

بازیگران اصلی این خرید، یعنی ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت و فیل اسپنسر، مدیر ایکس‌باکس و بابی کوتیک، مدیرعامل سابق اکتیویژن بلیزارد، همگی هم‌زمان علاقه شدید به بررسی فضای متاورس را بیان کرده‌اند.

اگر بتوان اسناد داخلی فاش‌شده را باور کرد، مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد قبل از خرید فضای بازی‌های رمزنگاری را بررسی کرده بودند و حداقل در مرحله طراحی، برنامه‌های بالقوه‌ای را توسعه داده بودند. ناگفته نماند که کوتیک تا پایان سال ۲۰۲۳ برای کمک به تغییرات در سِمَت خود باقی خواهند ماند.

این مفاهیم درکنارهم نشان می‌دهد که Web3 و Crypto می‌توانند آینده درخشانی را در زیر چتر مایکروسافت و ایکس‌باکس تحربه کند. فراموش نکنید که درحال‌حاضر، ایکس‌باکس پس از Tencent و Sony سومین ابزار بزرگ بازی در جهان به‌شمار می‌رود.

انتصاب Paolo Ardoino، مدیر فناوری (CTO) شرکت Tether، به‌عنوان مدیرعامل جدید

شرکت Tether، صادرکننده بزرگ‌ترین استیبل‌ کوین جهان براساس ارزش بازار، در تلاش برای گسترش حوزه‌های تمرکز خود، مدیر فناوری این مجموعه را تغییر می‌دهد. طبق اعلام رسمی شرکت تتر، آردوینو که از سال ۲۰۱۷ به‌عنوان مدیر ارشد فناوری در شرکت تتر خدمت می‌کند، در دسامبر۲۰۲۳ به سِمَت مدیرعامل جدید این شرکت منصوب خواهد شد.

پائولو آردوینو جایگزین ژان‌لوییس ون در ولد (Jean-Louis van der Velde) می‌شود. همکاری ون در ولد با شرکت تتر با سِمَت مشاوره‌ای و حفظ سِمَت به‌عنوان مدیرعامل شرکت خواهر تتر، Bitfinex، ادامه خواهد یافت.

آردوینو نیز به‌عنوان مدیر ارشد فناوری Bitfinex و مدیر ارشد استراتژی راه‌حل لایه دوم بیتکوین Holepunch به وظایفش ادامه خواهد داد. به‌گفته یکی از سخن‌گویان شرکت، آردوینو به‌طور موقت اداره بخش فناوری تتر را هم ادامه خواهد داد.

تتر دراین‌باره اعلام کرد که تغییر در رهبری منعکس‌کننده تعهد شرکت به بررسی عملیات تجاری جدید، ازجمله ارتباطات همتابه‌همتا، انرژی‌های تجدیدپذیر، ذخیره‌سازی داده‌های انعطاف‌پذیر و استخراج بیتکوین است.

نماینده این شرکت افزود: «باتوجه‌به اینکه آردوینو در چند سال گذشته استراتژی گسترش تتر را رهبری کرده است، انتصاب او به این سِمَت باید به‌عنوان پیشرفت طبیعی دیده شود.»

پخش ویدئو ضبط‌‌شده مخفی از لحظه اطلاع کارکنان Alameda از سپرده‌های FTX

کلیپ صوتی ۷۵دقیقه‌ای ضبط‌شده مخفیانه از کارولین الیسون دقیقاً لحظه‌ای را نشان می‌دهد که ۱۵ کارمند سابق تحقیقات Alameda متوجه شدند که صندوق سرمایه‌گذاری در حال قرض‌گرفتن وجوه کاربران از FTX است.

ویدئو ضبط‌شده کامل که به‌واسطه کوین‌تلگراف به‌دست‌آمده است، اطلاعات تازه‌ای را درباره تنشی که الیسون و کارمندان Alameda لحظاتی پیش از فروپاشی FTX به‌طور ملموس احساس می‌کردند، دراختیارمان قرار می‌دهد.

به‌گفته الیسون در جلسه ۹نوامبر۲۰۲۲ در هنگ‌کنگ، Alameda به‌نوعی ازطریق وام‌های باز (وام‌هایی که مدت‌زمان مشخصی برای بازپرداخت ندارند و به وام‌گیرنده اجازه می‌دهند در زمان دلخواه و بدون جریمه پرداخت قرض خود را تسویه کند)، مبلغ هنگفتی را قرض گرفته بود و از آن برای سرمایه‌گذاری‌های غیرنقدشونده (Illiquid Investments) استفاده می‌کرد.

کارولین الیسون افزود: «مانند سهام FTX ایالات متحده، بیشتر وام‌های Alameda نیز برای پاسخ‌گویی فراخوانده شدند و درنهایت مجبور شدیم مبلغی از FTX قرض بگیریم که به کمبود منابع مالی FTX منحر شد.» او درادامه گفت: «FTX درواقع همیشه به Alameda اجازه می‌داد تا مبلغ دلخواهش را از پول کاربران قرض بگیرد».

شایان ذکر است که بخش‌های منتخبی از فایل صوتی جلسه نیز در هشتمین روز محاکمه جنایی سم بنکمن‌فرید در ۱۲اکتبر۲۰۲۳ (۲۰مهر۱۴۰۲) در دادگاه پخش شد که بخشی از شهادت شاهد کریستین درپی، مهندس نرم‌افزار سابق Alameda را شامل می‌شد.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا