آموزشمبتدی

چگونه در متاورس و وب 3 کار پیدا کنیم؟

اگر به‌دنبال پیدا‌کردن کار در متاورس و وب ۳ هستید، به مهارت‌های مناسب، تعامل و شبکه‌سازی با افراد، ساخت برند شخصی، تولید محتوا و افزایش سرمایه در بازار رمزارزها نیاز دارید.

متاورس مسیر شغلی بزرگی است که در آن می‌توان در یکی از شرکت‌های سازنده‌اش مانند متا، روبلاکس (Roblox)، مایکروسافت، اوپن‌سی (OpenSea) و سندباکس کار پیدا کرد. بنابراین، اگر می‌خواهید در متاورس کاری پیدا کنید، باید بدانید که قرار است چه نقشی ایفا کنید. اساساً کار شما شامل ترکیبی از بلاکچین، هوش مصنوعی، 5G، بازی و سایر فناوری‌های وب ۳ مانند واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) است.

در این مقاله از بلاگ تترلند، قصد داریم مراحل اولیه پیداکردن کار در حوزه‌های متاورس و وب ۳ را برایتان توضیح دهیم. اگر به متاورس و وب ۳ علاقه‌مندید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب خواندنی را از دست ندهید.

مهارت‌های موردنیاز را بیاموزید

اولین قدم در پیدا‌کردن کار در متاورس، کسب مهارت و دانش موردنیاز است. به‌عنوان مثال، طراح توسعه‌دهنده آواتار باید برنامه‌های بِلِندر (Blender) و مایا (Maya) و سینما چهاربعدی را بشناسد و در ایجاد پوسته (Skin) و بازی تخصص داشته باشد. اکثر مشاغل متاورس مانند کارهای مرتبط با مهندسی به مجموعه مهارت‌های رقابتی مانند دانش NodeJS، جاوا‌اسکریپت، رابط برنامه‌نویسی (API) و ری‌اکت نیاز دارند.

برای کسب مهارت‌های یادشده، می‌توانید در دانشگاهی ثبت‌نام کنید که دوره‌های مرتبط با متاورس را برگزار می‌کند یا از پلتفرم‌هایی مانند Coursera و Udemy و edX می‌توانید کمک بگیرید. شبکه‌سازی با افرادی که اهدافی مشابه شما دارند، برای به‌دست‌آوردن مشاغل و کارآموزی در سطح مبتدی ضروری است. همچنین، ازطریق وب‌سایت‌هایی مانند meetup می‌توان در رویدادهای محلی شرکت کرد یا با شرکت در رویدادهای برنامه‌نویسی با افراد فعال در این حوزه آشنا شد.

متاورس و وب ۳، چگونه کار پیدا کنیم؟

برند خود را بسازید

پس از به‌دست‌آوردن مهارت‌های لازم، شروع به ساخت برند خود کنید و از به‌روز‌بودن نمونه‌کارهایتان مطمئن شوید. همچنین، در وب‌سایت TheMetaverseJobs.com به‌دنبال فرصت‌های کاری باشید. برای جلب توجه در این حوزه، ساخت و طراحی کارهای حرفه‌ای و خلاقانه در متاورس را آغاز کنید و آن‌ها را در وب‌سایت‌هایی نظیر کوین‌تلگراف و فوربز یا سایر نشریه‌های مشهور منتشر کنید. توجه به این نکته نیز ضروری است که نوشتن برای نشریه‌های مشهور بدین‌معنی است که آن‌ها کارهای شما را به‌عنوان پست مهمان می‌پذیرند و هیچ دستمزدی در کار نخواهد بود.

فرصت‌های کاری در متاورس و وب ۳ چیست؟

ازجمله مشاغل موجود در صنعت ارزهای دیجیتال می‌توان به حوزه‌های وب ۳ و NFT اشاره کرد. اکثر مشاغل وب ۳ نیازمند مجموعه‌ای از مهارت‌ها هستند که یادگیری‌های آن‌ها بسیار مفید خواهد بود.

پرتقاضاترین عناوین شغلی در وب ۳ و متاورس ازاین‌قرارند: مدیریت NFT رسانه‌های اجتماعی، نویسندگی و ویراستاری محتوا، توسعه‌دهنده بلاکچین، مهندسی فرانت‌اند و بک‌اند، خبرنگار رسانه‌ها، مدیر بازاریابی و توسعه، مدیر پروژه و استراتژیست بازی‌وار‌سازی (Gamification).

میزبانی رویدادهای متاورس راه دیگری برای کسب درآمد در دنیای مجازی است. برای نمونه، جمعیت انبوهی را می‌توان به اجرای زنده نوازندگان مشهور جذب کرد و برگزارکنندگان می‌توانند در‌قبال این کار پول دریافت کنند. بسیاری از معماران و طراحان به‌دلیل هجوم برندها و شرکت‌هایی که قصد دارند در متاورس حضور یابند، در حال ساخت نمایش‌های سه‌بعدی از ساختمان‌ها هستند. بنابراین، می‌توانید برای کسب درآمد به معمار یا طراح متاورس تبدیل شوید.

برای جست‌وجو و درخواست کار در فضای بلاکچین، به وب‌سایت cryptocurrencyjobs.co بروید. فراموش نکنید برای پیداکردن کار در وب ۳ یا هر کار مربوط به حوزه رمزارز، باید با شرکت در انجمن‌ها و رویدادها و برنامه‌های رقابتی هکاتون‌ها (Hackathon)، شخصیت و تخصص خود را معرفی کنید. فرصت‌ها در فضای کریپتو بسیار زیادند؛ اما به‌عنوان علاقه‌مندِ این حوزه باید دانش خود درزمینه نیازهای صنعت بلاکچین را به‌روز نگه دارید و در اسرع وقت برای کارآموزی در متاورس یا مشاغل مربوط به آن اقدام کنید.

فرصت کاری و اشتغال در وب ۳ و متاورس

برای یافتن کار در متاورس از چه راه‌های برای درخواست بدهیم؟

هرچه کاربران اینترنتی به ادغام عمیق‌تر فناوری در زندگی روزمره‌شان بیشتر عادت کنند، فرصت‌های بیشتری برای پیداکردن کار در این حوزه پیدا خواهند کرد. مشابه ظهور تدریجی اینترنت، توسعه وب ۳ با پیشرفت فناوری و فرهنگ به‌تدریج افزایش خواهد یافت. در‌ادامه، مسیر‌های کاری ورود به دنیای متاورس و وب ۳ را توضیح می‌دهیم.

کارآموز شوید 

کارآموزی سریع‌ترین راه برای دانستن این موضوع است که آیا به رشته‌ای خاص علاقه دارید یا خیر. اگر در حال تحصیل هستید، کارآموزی بهترین گزینه است؛ زیرا در عین آشنایی با فضای وب ۳، تجربه عملی نیز به‌دست خواهید آورد.

در برنامه‌های آموزشی رایگان شرکت کنید

امروزه، اینترنت مملو از هزاران دوره و محتوای آموزشی رایگان مرتبط با وب ۳ است. بسیاری از وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای جذب مخاطب و افزایش ارتباط با کاربران، این برنامه‌های آموزشی رایگان را تولید می‌کنند. با برنامه‌ریزی و شرکت در دوره‌های یادشده، در این حوزه به متخصص تبدیل شوید. 

در انجمن‌های کریپتو شرکت کنید و به یکی از DAOها بپیوندید

در وب ۳ همه‌چیز درباره جامعه است و سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز یا دائو (DAO) پرطرفدارترین مدل کسب‌وکار جامعه‌محور در فضای رمزارز هستند. دائوهای متمرکز بر جامعه انسان را از کارهای خسته‌کننده و ناخوشایند رها و تصمیم‌گیری سریع را ترویج می‌کنند. فناوری مذکور به افراد اجازه می‌دهد تا با دستگاه‌های کم‌هزینه وارد این محیط مجازی شوند و جوامعی را تشکیل دهند.

در این جوامع، مدیران منابع انسانی می‌توانند استعدادهای مشتاق را پیدا کنند یا کسانی که در جست‌وجوی شغل‌اند، برای موقعیت‌های کاری می‌توانند درخواست کار دهند. بنابراین، به یک دائو بپیوندید یا در سایر پروژه‌های دیفای (DeFi) شرکت کنید تا از فرصت‌های کاری موجود در فضای کریپتو آگاه شوید. از‌جمله این دائوها می‌توان به Sushi ،Index Coop ،Rarible و Yearn اشاره کرد.

کار در متاورس (Metaverse)

در توییتر فعال باشید و برای برنامه‌های مشارکتی درخواست کار دهید

بسیاری از شرکت‌ها به مشاوره درزمینه تکنولوژی و توسعه نیاز دارند؛ پس برای شناسایی این شرکت‌ها در توییتر فعال باشید. فرصت‌های شغلی و ترندهای فعلی ارزهای دیجیتال و نکات مهم استخدام‌ در وب ۳ با تگ CryptoTwitter# در توییتر منتشر می‌شوند و به شما در یافتن کاری در متاورس کمک می‌کنند.

همچنین، برای فعالیت در شرکت‌های پیشرو در فضای بلاکچین می‌توانید درخواست کار کنید. برای مثال، الگوراند (ALGO) شبکه‌ای در حال رشد از فعالان حوزه بلاکچین را تشکیل داده است. علاوه‌براین، برای کار در شرکت‌های محبوب خود مانند مایکروسافت و متا می‌توانید درخواست دهید و از فرصت‌های شغلی مرتبط با وب ۳ مطلع شوید.

در جست‌وجوی علاقه خود باشید

پس از اینکه ایده مناسبی از مجموعه مهارت‌های موردنیاز حوزه رمزارز پیدا کردید، جست‌وجوی کار را می‌توانید آغاز کنید. بهترین نتایج زمانی حاصل خواهند شد که حوزه دلخواهتان در متاورس و وب ۳ را پیدا کرده باشید.

جمع‌بندی

تمام راه‌های معرفی‌شده در این مقاله به شما کمک می‌کنند تا به عضو مفید و ارزشمندی در فضای ارزهای دیجیتال و انجمن‌های دائو تبدیل شوید و در‌نهایت، شغل مدنظرتان را در دنیای غیرمتمرکز بیابید. شما همراهان ارجمند نیز اگر تجربه‌ای مرتبط با کادر در متاورس و وب ۳ دارید، آن را در بخش نظرات با ما به‌اشتراک بگذارید.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا