اخبار تترلندمتوسطمقاله

چگونه در سبد BDEFI بینوست سرمایه‌گذاری کنیم؟

سرویس‌های مدیریت دارایی در همه جای دنیا نقش بسزایی در هوشمند‌کردن سرمایه عامه مردم ایفا می‌کنند و به افرادی که زمان و تجربه کافی در بازارهای مالی ندارند، کمک می‌کنند تا سرمایه‌گذاری هوشمندانه‌ای را تجربه کنند.

با‌توجه‌به وضعیت اقتصادی این روزهای کشورمان، مردم به‌طور مداوم به‌دنبال سرمایه‌گذاری و جایگزین‌هایی برای پول نقد خود می‌گردند و در این فضا افراد زیادی با رؤیا‌فروشی و وعده‌های رنگارنگ، سرمایه مردم را به نابودی می‌کشانند.

در‌این‌بین بینوِست با چهار سال سابقه مدیریت دارایی رمزارزی، همواره تلاش کرده است تا از دادن وعده‌های غیر‌واقعی بپرهیزد و عین واقعیت را به مردم بگوید، نه آنچه مردم دوست دارند بشنوند و شاید هیچ‌گاه اتفاق نیفتد!

در طرف دیگر، تترلند، یکی از سکوهای خوش‌نام‌ تبادل رمزارز در ایران، نیز برای پاسخ به نیاز کاربرانش و با هدف ارائه راهکارهای ساده و امن سرمایه‌گذاری به آنان، سبد سرمایه‌گذاری بی‌دیفایِ بینوِست را فهرست کرده است.

در این مقاله، ابتدا به‌اختصار مجموعه‌های بینوِست و تترلند را معرفی و سپس سبد سرمایه‌گذاری Bdefi و جزئیات فهرست‌شدن این سبد سرمایه‌گذاری تحت مدیریت بینوِست در تترلند را بررسی می‌‌کنیم.

بینوِست؛ شرکت مدیریت دارایی رمزارز

بینوِست با چهار سال سابقه مدیریت دارایی‌های رمزارزی، سبدهای سرمایه‌گذاری متنوعی برای نیازهای مختلف کاربران ارائه می‌کند. این مجموعه با هدف تسهیل دسترسی سرمایه‌گذاران ایرانی به سبدهای سرمایه‌گذاری حرفه‌ای و تراز جهانی، سبد شاخصی Bdefi را در تترلند فهرست کرده است.

بینوِست در پاسخ به این پرسش که «چرا اولین سبد ارائه‌شده خود را به حوزه دیفای اختصاص داده است؟» گفته است که حوزه دیفای در چند سال گذشته ریزش چشمگیری تجربه کرده؛ ولی هم‌زمان استفاده از پروتکل‌های دیفای و پروژه‌های این حوزه رشد یافته است. این یعنی بسیاری از پروژه‌های موفق دیفای کمتر از ارزش واقعی‌شان در حال معامله هستند و این برای سرمایه‌گذاری حرفه‌ای فرصت بی‌نظیری است. به‌همین‌دلیل، بینوِست تصمیم گرفت تا اولین سبد ارائه‌شده را به حوزه جذاب دیفای اختصاص دهد.

تترلند؛ سکوی تبادل رمزارز

از سال ۱۳۹۷، تترلند به‌عنوان مرجعی برای تبادل و اعلام نرخ تتر شناخته می‌شود و ازجمله سکوهای قدیمی تبادل رمزارز در ایران است. با گذشت زمان، تترلند بر‌اساس خواسته‌ها و نیازهای کاربرانش، سرویس‌ها و فیچرهای جدیدی ارائه کرده و این بار از ارائه سبدهای سرمایه‌گذاری رمزارزیِ بینوِست خبر داده است.

تترلند قصد دارد ابزارها و محصولاتی ساده و امن عرضه کند تا هر کاربر بسته به قدرت ریسک و علاقه‌مندی و شرایطش، به ابزارهای متفاوت سرمایه‌گذاری بتواند دسترسی داشته باشد و در عین حفظ ارزش دارایی‌ها، به سود نیز برسد. یکی از این ابزارها سبدهای سرمایه‌گذاری است و در این مسیر تترلند قصد دارد تا به‌جای ورود مستقیم به این حوزه و ارائه محصولات مدیریت دارایی، سرویس‌های مجموعه بینوِست را به کاربران خود عرضه کند؛ سرویس‌هایی که چندین سال در این بازار فعال بوده‌اند.

همکاری مشترک بینوِست و تترلند

در‌ادامه، به برخی از وظایف و اختیارات مجموعه‌های بینوِست و تترلند اشاره می‌کنیم:

  • تترلند وظیفه نگه‌داری امن دارایی رمزارزها را بر‌عهده دارد و دارایی رمزارزی سرمایه‌گذاران تا زمانی‌که روی سبد Bdefi سرمایه‌گذاری می‌شوند، از پلتفرم تترلند خارج نخواهند شد و در کیف‌پول‌های امن و سرد تترلند نگه‌داری خواهند شد.
  • تترلند دخل‌و‌تصرفی در مدیریت دارایی و معاملات و سرمایه‌گذاری در سبد Bdefi ندارد.
  • بینوِست به‌عنوان مدیر ، مدیریت این سبد سرمایه‌گذاری را بر‌عهده دارد.
  • تترلند مسئولیتی در‌قبال سود‌و‌زیان‌های احتمالی ناشی از سرمایه‌گذاری در سبد بی‌دیفای برعهده ندارد. بدیهی است که سرمایه‌گذاران با انجام تحقیقات کامل و آگاهی کافی برای سرمایه‌گذاری در سبد Bdefi باید تصمیم بگیرند.
  • تأمین امنیت دارایی مردم برای تترلند به‌عنوان یکی از سکوهای قدیمی‌ و خوش‌نام‌ تبادل رمزارزی در ایران، همواره بسیار اهمیت داشته است. ازاین‌رو با همکاری بینوِست، سازوکاری را راه‌اندازی کرده است تا دارایی افراد بعد از سرمایه‌گذاری در سبد Bdefi در کیف‌پول‌های تترلند باقی بماند و از این سکوی تبادل خارج نشود.

لزوم تخصص‌گرایی در مدیریت دارایی رمزارز

برخی از افراد با سرمایه‌گذاری مستقیم در بازارهای پرنوسان مالی به این نتیجه می‌رسند که این کار چندان هم ساده نیست و به‌دنبال راه‌حل‌های حرفه‌ای می‌گردنند. در سرمایه‌گذاری باید چشم‌اندازی معقول وجود داشته باشد که شرکت‌های مدیریت دارایی سعی می‌کنند این چشم‌انداز را برای سرمایه‌گذاران خود بسازند.

سرمایه‌گذاری فرایندی بلندمدت است و نتایج آن در آینده مشخص می‌شود؛ بنابراین، فرد یا شرکتی که تجربه و دانش بیشتری در این زمینه دارد، بهتر می‌تواند این کار را انجام دهد و همین امر اهمیت شرکت‌های مدیریت دارایی با‌تجربه و معتبر را نشان می‌دهد. علاوه‌براین، بازار رمزارزها ذاتاً پرنوسان و پرریسک است و ۷ روز هفته و ۲۴ساعته در حال فعالیت است. به‌واسطه استفاده از سبدهای سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذار می‌تواند از تحلیل و مدیریت تیمی حرفه‌ای با کمترین انرژی و هزینه ممکن بهره ببرد.

بینوِست در تلاش‌ است تا دانش و تجربه چندین‌ساله خود در‌زمینه مدیریت رمزارزها را از‌طریق ارائه سبدهای سرمایه‌گذارای متنوع در‌اختیار سرمایه‌گذاران این حوزه قرار دهند. این اقدام باعث می‌شود تا کاربران ایرانی بدون نیاز به دانش فنی در‌زمینه سرمایه‌گذاری رمزارزها‌، از تجربه و تخصص افراد متخصصِ این حوزه استفاده کنند. بدین‌ترتیب، افرادی که به سرویس‌های مدیریت دارایی جهانی مستقیماً دسترسی ندارند، با استفاده از این سرویس، می‌توانند به‌صورت حرفه‌ای و در بستری امن روی رمزارزها سرمایه‌گذاری کنند.

با‌توجه‌به رشد روزافزون بازار ارزهای دیجیتال در ایران و علاقه بسیاری از افراد به این نوع سرمایه‌گذاری، امکان دسترسی عمومی به سرویس‌های مدیریت دارایی رمزارزی قدمی مهم در رشد و بلوغ این صنعت در ایران به‌شمار می‌رود. در‌ادامه، درباره سبد سرمایه‌گذاری بی‌دیفای بیشتر صحبت خواهیم کرد.

سبد سرمایه‌گذاری Bdefi

Bdefi سبد شاخصی است که روی رمزارزهای حوزه دیفای سرمایه‌گذاری می‌کند. این سبد برای افرادی مناسب است که آینده دیفای را جذاب می‌دانند و به‌دنبال سرمایه‌گذاری روی بهترین پروژه‌های دیفای هستند؛ ولی زمان و تجربه لازم برای یافتن و تجزیه‌وتحلیل رمز‌ارزهای باظرفیت حوزه دیفای و مدیریت آن‌ها را ندارند.

متدولوژی سبد Bdefi

سبد Bdefi به دو بخش مختلف تقسیم می‌شود:

  • حداقل ۸۰درصد سبد Bdefi روی پروژه‌های برتر و بزرگ حوزه DeFi سرمایه‌گذاری  خواهد شد.
  • حداکثر ۲۰درصد از سبد Bdefi روی پروژه‌های برتر DeFi با قابلیت رشد چشمگیر و ارزش بازار اندک سرمایه‌گذاری خواهد شد.

نحوه یافتن بهترین پروژه‌های DeFi

۱. BMachine

ما در بینوِست پس از چهار سال تجربه در‌زمینه مدیریت دارایی حوزه ارزهای دیجیتال، به این درک رسیده‌ایم که بزرگان بازار بیشترین تأثیر را بر رشد رمزارزی خاص می‌گذارند. به‌همین‌دلیل، ابزاری با عنوان BMachine را توسعه دادیم که رفتار بزرگان بازار، به‌ویژه بزرگان حوزه دیفای را به ما نشان می‌دهد. آگاهی از اینکه بزرگان حوزه دیفای روی چه ارزی سرمایه‌گذاری کرده‌اند یا چه ارزی را فروخته‌اند، به ما کمک می‌کند تا بتوانیم ارزهایی را پیدا کنیم که ظرفیت بیشتری برای رشد دارند.

۲. Bmodel

پس از پیدا‌کردن ارزهایی که بزرگان حوزه دیفای روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند، با استفاده از Bmodel آن‌ها را عمیق‌تر بررسی می‌کنیم. Bmodel الگوریتم تحلیلی سه‌مرحله‌ای برای یافتن بهترین پروژه‌های DeFi است:

  • مرحله اول: تجزیه‌و‌تحلیل کامل پروژه بر‌مبنای تحلیل فاندامنتال (‌بررسی پارامترهایی اعم از TVL ،Mcap/TVL و …)
  • مرحله دوم: ارزیابی ریسک‌های پروژه
  • مرحله سوم: بررسی ظرفیت‌های آینده

حوزه‌های سرمایه‌گذاری Bdefi

سبد Bdefi در پروژه‌های DeFi در دسته‌های زیر سرمایه‌گذاری می‌کند:

  • صرافی‌های غیرمتمرکز
  • پلتفرم‌های وام‌دهی
  • پلتفرم‌های لیکویید استیکینگ
  • پلتفرم‌های تجمیع‌کننده Yield
  • پلتفرم‌های ارائه‌دهنده استیبل‌کوین
  • اوراکل‌ها

عملکرد سبد Bdefi از ابتدای تأسیس

سبد بی‌دیفای ۲۳اردیبهشت۱۴۰۲ تأسیس شد و تا زمان نگارش این مطلب، بازدهی دلاری ۹درصدی را تجربه کرده است. برای مشاهده قیمت واحدهای سبد بی‌دیفای و نیز بازدهی سبد، از صفحه سبد بی‌دیفای در وب‌سایت بینوِست می‌توانید بازدید کنید.

 Bdefi بینوِست

ریسک‌های Bdefi

  • گاهی اوقات باتوجه‌به شرایط و ریسک‌هایی که مارکت کریپتو به‌همراه دارد، ممکن است در عملکرد سبد Bdefi اختلال یا ضرری ایجاد شود. باوجوداین، باید بگوییم که بینوِست درزمینه ضررده‌نبودن سبد Bdefi مسئولیتی ندارد.
  • سبد Bdefi ممکن است در زمان‌هایی به‌دلیل وقوع اتفاقات پیش‌بینی‌نشدنی و اضطراری دچار نوسان‌های زیاد و احیاناً ضرر سنگین شود.
  • با‌توجه‌به نوسان‌ها و ریسک‌های زیاد سرمایه‌گذاری روی ارزهای حوزه دیفای، در شرایط خاص ممکن است نوسان‌های فراوانی داشته باشند. بینوِست در‌قبال این نوسان‌ها نیز مسئولیتی ندارد و سرمایه‌گذار می‌پذیرد که با دانش وارد بازار رمزارزها شده است.
  • اساساً سرمایه‌گذاری در بازار ارز‌های دیجیتال جزو سرمایه‌گذاری‌های پرریسک محسوب می‌شود و نقش بینوِست به‌عنوان سبدگردان صرفاً مدیریت بهینه دارایی‌هاست و درزمینه ایجاد‌نشدن ضرر تعهدی ندارد.

پروتکل‌های مدیریت ریسک

  • تمام ارزهای موجود در سبد Bdefi باید از بین ۲۰۰ پروژه برتر بازار رمزارزها انتخاب شوند. این ارزها عموماً پایداری بیشتر و نقدینگی بهتر و ریسک کمتری از بقیه ارزهای دیجیتال دارند.
  • تحلیلگر داده بینوِست (BMachine) تمام ارزها را دائما بررسی و تحلیل می‌کند.
  • در سبد بی‌دیفای معاملات با اهرم انجام نمی‌شود.
  • در سبد بی‌دیفای از پوزیشن شورت استفاده نمی‌شود.
  • سبد بی‌دیفای به‌صورت هفتگی باز‌تنظیم می‌شود.

شفافیت و صحت‌سنجی اطلاعات

یکی از موضوعات مهم در حوزه مدیریت سبد، شفافیت اطلاعات آن است. سرمایه‌گذارانی که دارایی‌هایشان را در‌اختیار شرکت‌های سبدگردانی قرار می‌دهند، می‌خواهند بدانند که چه اتفاقی برای دارایی‌شان می‌افتد و مدیر سبد روی چه دارایی‌هایی و با چه ترکیبی سرمایه‌گذاری یا چه دارایی‌هایی را نقد می‌کند.

ما در بینوِست برای ارائه هرچه شفاف‌تر اطلاعات مربوط به سبد، تمام زیرساخت‌های محاسبات و نحوه ارائه اطلاعات را روی بلاکچین پالیگان و قراردادهای هوشمند انزایم پیاده کرده‌ایم؛ بنابراین، تمام اقدامات انجام‌شده در سبد بی‌دیفای، اعم از خرید‌و‌فروش‌ها و ترکیب دارایی‌ها و بازدهی سبد به‌صورت کاملاً شفاف روی بلاکچین، شفاف‌ترین تکنولوژی موجود، ثبت می‌شود.

سرمایه‌گذار سبد بی‌دیفای برای صحت‌سنجی اقدامات انجام‌شده در سبد، به‌صورت لحظه‌ای ازطریق بلاکچین پالیگان از تمامی خرید‌و‌فروش‌ها و اقدامات داخلی سبد بی‌دیفای می‌تواند مطلع شودو از‌آن‌جاکه اطلاعات در بلاکچین به‌صورت کاملاً شفاف و تغییرناپذیر در‌دسترس است، خیال سرمایه‌گذار از اقدامات انجام‌شده راحت خواهد بود.

شایان ذکر است که دارایی‌های سرمایه‌گذاران سبد بی‌دیفای روی کیف‌پول‌های سرد تترلند نگه‌داری می‌شوند و بلاکچین پالیگان صرفاً زیرساخت محاسباتی و صحت‌سنجی سبد بی‌دیفای را تأمین کرده است. با مراجعه به لینک زیر، تمام اقدامات انجام‌شده در سبد بی‌دیفای را می‌توانید کاملاً شفاف مشاهده کنید:

سبد بی‌دیفای در انزایم

همچنین تمام اقدامات و اخبار مربوط به سبد بی‌دیفای در وب‌سایت بینوِست، صفحه سبد بی‌دیفای و بخش «تایم‌لاین سبد بی‌دیفای» قرار داده خواهد شد.

کارمزد سبد بی‌دیفای

سبد بی‌دیفای هیچ‌گونه کارمزدی به‌عنوان حق مدیریت یا حق عملکرد از سرمایه‌گذار دریافت نمی‌کند و تنها کارمزد دریافتی اختلاف بین قیمت صدور و قیمت ابطال است.

نقدشوندگی سبد بی‌دیفای

این امکان برای سرمایه‌گذاران سبد رمزارزی Bdefi فراهم است که در زمان دلخواه و بدون هیچ قید‌و‌شرطی دارایی خود را از‌طریق مبدل رمزارز تترلند از این سبد خارج یا به آن وارد کنند.

خطوط قرمز در سبد سرمایه‌گذاری بی‌دیفای

  • بیشتر از ۲۰درصد سبد روی ارزهای دیفای با مارکت کپ کوچک سرمایه‌گذاری نمی‌شود.
  • هیچ رمزارزی که جزو ۲۰۰ رمزارز برتر بازار نباشد، وارد سبد نمی‌شود.
  • معاملات با اهرم‌های بالا انجام نخواهند شد.
  • معاملات همگی در جهت Long هستند.
  • استراتژی از نوع Trend-Following است.

 

BDeFi Investment Policy Statement (IPS)

 

کارمزد

سبد هیچ‌گونه کارمزدی به‌عنوان حق مدیریت یا حق عملکرد از سرمایه‌گذار دریافت نمی‌کند و تنها کارمزد دریافتی اختلاف بین قیمت صدور و قیمت ابطال است
ریسک ریسک حوزه دیفای
محل نگه‌داری دارایی‌ها کیف‌پول‌های سرد تترلند
زیرساخت محاسباتی و صحت‌سنجی سبد پلتفرم انزایم و بلاکچین پالیگان
بازه زمانی سرمایه‌گذاری حداقل یک سال
نقدشوندگی این امکان برای سرمایه‌گذاران سبد رمزارزی Bdefi وجود دارد که در زمان دلخواه و بدون قید‌و‌شرط دارایی‌شان را از‌طریق مبدل رمزارز تترلند از این سبد خارج یا به آن وارد کنند.
خطوط قرمز
  • بیشتر از ۲۰درصد سبد روی ارزهای دیفای با مارکت کپ کوچک سرمایه‌گذاری نمی‌شود.
  •  هیچ رمزارزی که جزو ۲۰۰ رمزارز برتر بازار نباشد، وارد سبد نمی‌شود.
  •  معاملات با اهرم‌های بالا انجام نخواهند شد.
  •  معاملات همگی در جهت Long هستند.
  •  استراتژی از نوع Trend-Following است.
بازتنظیم سبد هفتگی
مانیتورینگ سبد Bdefi بینوِست و ترکیب رمزارزها و تمامی اقدامات انجام‌شده در این سبد را در پلتفرم انزایم می‌توان مشاهده و صحت‌سنجی کرد. همچنین برای امنیت بیشتر، تمامی دارایی‌های سبد Bdefi در کیف‌پول‌های امن تترلند نگه‌داری می‌شوند.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا