آموزشمقاله

معرفی رمز ارز بنفیدا (Bonfida) و بررسی ویژگی‌های آن

Bonfida صرافی غیر‌متمرکز غیر‌حضوری است که بر‌اساس پروتکل معاملاتی منبع‌باز سِروم (Serum) ساخته شده است و بلاک‌چین سولانا از آن پشتیبانی می‌کند.

ارز FIDA توکن رسمی این پلتفرم است. شبکه وام‌دهی DeFi در حال رشد است و هنگامی‌که بخش مالی سنتی جای خود را به دیفای می‌دهد، این صنعت می‌تواند به‌طور‌بالقوه به صنعت تریلیون‌دلاری تبدیل شود.

به‌نظر می‌رسد بسیاری از زنجیره‌های فعلی به‌غیر از اتریوم ۲.۰ آمادگی لازم برای افزایش توان خود را ندارند. با‌این‌حال، اگر بلاک‌چینی باشد که نسبتا ناشناخته است و در‌زمینه استفاده از اوردر‌بوک آن چین چشم‌اندازهای زیادی داشته باشد، سولاناست.

شبکه Solana می‌تواند تراکنش‌ها را با سرعت زیاد و کارمزد اندک پردازش کند. بنفیدا به کاربران خود اجازه می‌دهد تا به صرافی غیر‌متمرکز (DEX) دسترسی داشته باشند و از ظرفیت‌های سولانا برای آشنایی با تمام قابلیت‌های این شبکه استفاده کنند.

برای آشنایی بیشتر با پلتفرم بنفیدا و رمز‌ارز FIDA تا پایان این مقاله از بلاگ تترلند همراه ما باشید.

بنیان‌گذاران ارز FIDA

این پروژه را Bonfida Foundation راه‌اندازی کرده است که از تیمی از متخصصان صنعت رمزنگاری با تخصص در توسعه و پشتیبانی بلاک‌چین تشکیل می‌شود. این تیم در‌زمینه ایجاد جامعه و ارائه خدمات عالی به مشتریان تخصص دارد و جدا از تجربیاتی که در فضای رمزنگاری به‌دست آورده‌اند، در کار تجزیه‌و‌تحلیل و مهندسی نیز خبره هستند.

محصول شاخص این بنیاد Bonfida یا بنفیدا شاهد افزایش هفتگی درخواست‌ها بوده است؛ چرا‌که به صرافی‌های غیرمتمرکز کمک می‌کند تا مانند برخی از صرافی‌های متمرکز و معروف قدرتمند باشند.

بنفیدا یا ارز FIDA چیست؟

Bonfida صرافی غیر‌متمرکز غیرحضوری است که مبتنی‌بر پروتکل معاملاتی منبع‌باز سِروم (Serum) است و بلاک چین سولانا نیز از پشتیبانی می‌کند. این مجموعه محصول کاملی را ارائه می‌دهد که فاصله بین سِروم و سولانا و کاربر را پر می‌کند.

علاوه‌بر‌این، این پلتفرم از ساختار پشتیبان برخوردار است و هرگونه تراکنشی را ذخیره می‌کند که در سِروم درون‌زنجیره‌ای (On-Chain) انجام می‌شود. این کار به صرافی اجازه می‌دهد تا داده‌هایی را ارائه دهد که درحال‌حاضر، CoinMarketCap و Coingecko برای ارائه خدماتش استفاده می‌شود.

در‌حال‌حاضر، برخی از بزرگ‌ترین سازندگان بازار در صنعت رمزنگاری از ای‌پی‌آی (API) بنفیدا استفاده می‌کند.

 

رمز ارز بنفیدا

 

رابط گرافیکی سِروم (Serum GUI) بنفیدا

هدف بلند‌مدت ارز FIDA باقی نگه‌داشتن محصول شاخص Serum GUI است. در‌حال‌حاضر، بنفیدا از اعتبار GUI بهره می‌برد؛ چرا‌که تمام نیازهای کاربر سِروم را تأمین می‌کند. نکته دیگر اینکه پلتفرم یادشده رابط کاربر‌پسندی نیز ارائه می‌کند.

Bonfida با هدف افزایش بیشتر تعداد کاربران، ویژگی‌های بسیاری را ارائه می‌دهد؛ ازجمله:

  • به کاربران امکان می‌دهد تا به بازارها و فهرست‌های منحصر‌به‌فرد دسترسی داشته باشد.
  • بازارهای اختصاصی را در Serum فهرست می‌کند.
  • نقدینگی را ازطریق روابطی به این بازارها وارد کند که بنفیدا با سایر پلتفرم‌ها مانند Alameda Research و بسیاری دیگر ایجاد کرده است.

جای‌گذاری سفارش‌ ازطریق نمودار تریدینگ‌ویو (TradingView)

بنفیدا اولین بستری است که نمودارهای تریدینگ‌ویو را با داده‌های درون‌زنجیره‌ای توسعه داده است. این خدمات برای صرافی‌ها در سال‌های آینده ضروری خواهد بود. با‌این‌حال، هنوز به ایجاد تغییرات نیاز دارد؛ به‌ویژه در‌زمینه اجرای سفارش‌ها از‌طریق نمودارها و خط موقعیت در نمودار.

توسعه دو حالت معاملاتی در بنفیدا

بنفیدا با ایجاد دو حالت معاملاتی پیشرفته و اساسی، موانع ورود به اکوسیستم سرم را کاهش می‌دهد. در حالت معاملات پیشرفته، کاربران می‌توانند حالت معاملاتی فعلی را با ویژگی‌های پیشرفته‌تر مانند ربات‌های بنفیدا و انواع سفارش پیشرفته تجربه کنند. همچنین، حالت معاملات اساسی روی عملکرد معکوس آن متمرکز است و نه نمودار دارد و نه نوع سفارش پیشرفته.

کارمزد‌های رابط کاربری گرافیکی بنفیدا

بنفیدا در‌حقیقت بر‌اساس کارمزد‌ها ساخته شده است و از سفارش‌هایی که در GUI تکمیل شده است، می‌تواند توسعه پیدا کند. همه این کارمزد‌ها یا برای خرید FIDA استفاده یا سوزانده می‌شود.

پشتوانه بنفیدا به آن اجازه می‌دهد تا تمام تراکنش‌هایی را ذخیره کند که برای زنجیره سِروم اتفاق می‌افتد. سپس، این تراکنش‌های ذخیره‌شده برای ارائه داده‌هایی استفاده می‌شود که شرکت‌های بزرگ رمزنگاری مانند Coingecko استفاده می‌کنند.

بر همین اساس، بنفیدا همچنین تلاش می‌کند تا شکاف بین وب ۲.۰ و بلاک‌چین Solana را برطرف کند. این پلتفرم می‌تواند با ایجاد API اجرای سفارش سِروم به این مهم دست یابد. انتظار می‌رود که باید ارز FIDA برای انجام این کار استیک شود.

 

رمز ارز بنفیدا

 

نقش ارز FIDA

برای رشد مؤثر این سیستم و ایجاد تجربه کاربری کامل، به توکنی محلی نیاز است که نقش مهمی در عملکرد بنفیدا ایفا می‌کند. این همان چیزی است که ارز FIDA برای آن ایجاد شده است. ارز فیدا با توکن متوسط ​​موجود در بازار کاملا متفاوت است؛ یعنی اکثر توکن‌ها در بلند‌مدت قفل می‌شوند و حداقل مدت آن یک سال است و بیش از ۹۰درصد بقیه به‌مدت چهار سال قفل‌می شوند.

تعداد دارندگان این توکن زیاد نیست؛ زیرا درصد محدودی از توکن در عرضه وجود دارد. این توکن در موقعیت منحصر‌به‌فردی قرار می‌گیرد که عملکردهای زیر را می‌تواند برای پلتفرم یادشده به‌ارمغان آورد:

  • ارز FIDA حدود ۹۵درصد هزینه‌های خالص بنفیدا را کنترل می‌کند. این هزینه‌ها می‌تواند برای خرید یا سوزاندن استفاده شوند.
  • از توکن های FIDA می‌توان برای انجام معاملاتی مانند اعطای دسترسی به بات‌ها و دکس‌های بنفیدا، ای‌پی‌آی‌های وی‌آی‌پی و فهرست‌های Solible و… استفاده کرد.
  • FIDA‌های استیک‌شده به کاربران امکان دسترسی به بازارهای غیرمعمول Solible، تجزیه‌و‌تحلیل پیشرفته بازار و… را می دهد.
  • می‌تواند به‌عنوان توکن حکمرانی استفاده شود که به دارندگان اجازه می‌دهد درباره پارامترهای قطعی بنفیدا رأی دهند.

جمع‌بندی

بنفیدا محصولی شاخص در رابط کاربر گرافیکی (GUI) سِروم محسوب می‌شود و صرافی غیر‌متمرکز غیر‌حضوری است که مبتنی‌بر پروتکل معاملاتی سِروم فعالیت و بلاک‌چین Solana از آن پشتیبانی می‌کند. این پلتفرم قصد دارد از‌طریق ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد خود، پلی بین سِروم و سولانا و کاربر ایجاد کند.کاربران می‌توانند با ارز FIDA و دسترسی به فرصت‌های کمیابی که در فضای رمزنگاری فراوان است، بستر بنفیدا را توسعه دهند.

در پایان، گفتنی است برای خرید رمزارز بنفیدا با کارمزد رایگان، می‌توانید به صفحه مبدل تترلند مراجعه کنید. 

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا