مقاله

بازی همستر کامبت چیست؟

نحوه دریافت ارز Hamster Kombat در ایران

بعد از موفقیت نات کوین (Notcoin) در عرضه رمزارز NOT، توجه زیادی به‌سمت بازی‌هایی با ماهیت مشابه آن در تلگرام جلب شد. بنیاد تون (Ton) هم از توسعه این بازی‌ها حمایت می‌کند؛ چراکه در مدت‌زمان کوتاهی، تعداد کاربران فعال در این بلاک‌چین افزایش چشمگیری یافته است. یکی از بازی‌هایی که در هفته‌های گذشته بین کاربران ایرانی طرفداران زیادی پیدا کرده، همستر کامبت (Hamster Kombat) است. مدل این بازی تقریباً شبیه به نات کوین است و کمی خلاقیت نیز برای اضافه‌شدن قابلیت‌های جدید در آن به‌چشم می‌خورد.

در این مطلب از بلاگ تترلند، توضیح می‌دهیم که بازی همبستر کامبت چیست و نحوه دریافت ارز آن در ایران چگونه است.

بازی همستر کامبت (Hamster Kombat) چیست؟

پیشنهاد می‌کنیم همین ابتدای کار به وب‌سایت‌های درج آگهی نیازمندی‌ها در سطح وب فارسی سر بزنید و واژه «همستر» را در آن‌ها جست‌وجو کنید تا تعداد زیادی آگهی فروش سکه‌های پاداش در بازی همستر کامبت را مشاهده کنید. بعضی از این آگهی‌ها خیلی عجیب هستند. برای مثال، در روزهای گذشته آگهی‌های معاوضه اکانت بازی Hamster Kombat با پژو ۲۰۶ یا موبایل آیفون نیز منتشر شده که واکنش‌های زیادی را در پی داشته است. 

همستر کامبت (Hamster Kombat) یکی از بازی‌های موجود در بستر بلاک‌چین تون (TON) است. در‌واقع، این بازی ربات تلگرامی با گیم‌پلی ساده و مشابه نات کوین است. کاربران فقط با ضربه‌زدن روی صفحه موبایل و انجام برخی وظایف دیگر در این ربات تلگرام می‌توانند پاداش دریافت کنند. پاداش کاربران در قالب سکه‌هایی پرداخت می‌شود که خارج از فضای بازی ارزش ندارند. 

بازی همستر کامبت در ۱۵مارس۲۰۲۴ (۲۵اسفند۱۴۰۲) رونمایی شد و ربات تلگرام همستر در ۲۵مارس‌۲۰۲۴ (۶فروردین۱۴۰۳) در‌دسترس قرار گرفت. ورود به این بازی کاملاً رایگان است. تعداد کاربران Hamster Kombat در می۲۰۲۴ از مرز ۱۰۰میلیون نفر فراتر رفته است. همچنین، روزانه حدود ۴۰ تا ۴۵میلیون نفر در این بازی حضور فعال دارند. در صفحه توییتر بازی همستر کامبت ذکر شده که هدف پیش روی آن‌ها دستیابی به ۱میلیارد نفر کاربر است.

رمزارز همستر

آیا رمزارز همستر امکان خرید و فروش دارد؟ 

پیش از آنکه نحوه کسب درآمد در بازی همستر کامبت را توضیح دهیم، باید به موضوع مهمی اشاره کنیم. رمزارز همستر توکن اختصاصی بازی Hamster Kombat است. تا زمان نگارش این مطلب (۲۲خرداد۱۴۰۳)، رمزارز همستر در هیچ‌یک از صرافی‌ها عرضه نشده است. به‌عبارت‌دیگر، رمز‌ارز مذکور چیزی جز جایزه درون بازی نیست. 

تیم توسعه‌دهنده این بازی نیز تاریخ دقیق عرضه همستر را مشخص نکرده است. ناگفته نماند که قرار است به‌زودی این توکن از‌طریق ایردراپ بین کاربران فعال در بازی عرضه  شود. پلیس فتا در ۲۱خرداد۱۴۰۳ اعلام کرد که ۱۸ پرونده کلاه‌برداری مرتبط با همستر نزد این نهاد ثبت شده است. این پروند‌ه‌ها مربوط به کلاه‌برداری افرادی بوده است که در فضای مجازی برای فروش توکن‌های تقلبی همستر اقدام کرده‌اند. پس حتما مراقب سوءاستفاده‌های احتمالی در این زمینه باشید و اخبار این بازی را از منابع رسمی آن دنبال کنید: 

رمزارز همستر احتمالاً در قالب یک یا چند ایردراپ عرضه خواهد شد؛ البته این‌گونه نیست که به‌ازای هر سکه در بازی، ارز همستر به شما تعلق بگیرد. مبنای توزیع پاداش بین کاربران در ایردراپ احتمالی، میزان توکن‌های استخراج‌شده آنان نیست؛ بلکه شاخصی به‌ نام سود بر ساعت (Profit per Hour) تعیین‌کننده میزان توکن‌های کاربران در بازی خواهد بود. 

این شاخص فقط در‌صورتی افزایش پیدا می‌کند که به‌طور مداوم در بازی حضور داشته باشید. تنها به‌مدت ۳ ساعت حضورنداشتن در بازی، شاخص سود بر ساعت افزایش پیدا می‌کند؛ در‌غیر‌این‌صورت، سودآوری‌تان در بازی متوقف می‌شود. 

چگونه در بازی همستر کامبت درآمد کسب کنیم؟ 

درادامه مقاله، نحوه اجرای بازی همستر کامبت را بررسی می‌کنیم. ابتدا وارد ربات تلگرام همستر کامبت (https://t.me/hamster_kombat_bot) شوید. این بازی، تنها در نسخه موبایل اپلیکیشن تلگرام در‌دسترس است. بعد از ورود به ربات و فعال‌کردن آن، گزینه Play را انتخاب کنید تا به وب‌سایت همستر متصل شوید. بدین‌ترتیب، وارد محیط بازی Hamster Kombat خواهید شد.

ورود به ربات تلگرام همستر کامبت

در بالای صفحه، گزینه Choose Exchange را انتخاب کنید تا فهرستی از صرافی‌های رمزارزی به‌نمایش دربیایند. شما باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. هنوز مشخص نیست که دلیل این کار چیست؛ اما این احتمال وجود دارد که در آینده، تنها امکان انتقال ارز همستر به صرافی انتخاب‌شده را داشته باشید. در‌حال‌حاضر، صرافی‌های بایننس، بای‌بیت، اوکی اکس، بینگ ایکس، هیوبی گلوبال، کوکوین، گیت آی او، مکسی، بیت گت و همستر برای انتخاب دردسترس هستند.

انتخاب صرافی در همستر کامبت

پیشنهاد می‌کنیم یکی از دو گزینه همستر یا بینگ ایکس را انتخاب کنید؛ چراکه سایر صرافی‌های رمزارزی برای کاربران ایرانی در‌دسترس نیستند. امکان تغییر صرافی هم وجود دارد؛ اما با انجام این کار، پاداش شما صفر می‌شود. درادامه با ضربه‌زدن روی تصویر همستر در صفحه بازی، درآمد کسب خواهید کرد. با هر ضربه، یک کوین به شما تعلق می‌گیرد. 

سطوح کاربری در بازی همستر کامبت 

کاربران در بازی Hamster Kombat به ۱۰ سطح تقسیم می‌شوند. سطح کاربری شما در بازی تعیین‌کننده نرخ سود بر حسب ساعت در بازی است. انواع سطوح کاربری در بازی همستر بدین‌شرح زیر است: 

  • سطح Bronze: کمتر از ۵هزار سکه 
  • سطح Silver: بین ۵ تا ۲۵هزار سکه 
  • سطح Gold: بین ۲۵ تا ۱۰۰هزار سکه 
  • سطح Platinum: بین ۱۰۰هزار تا ۱میلیون سکه 
  • سطح Diamond: بین ۱ تا ۲میلیون سکه 
  • سطح Epic: بین ۲ تا ۱۰میلیون سکه 
  • سطح Legendary: بین ۱۰ تا ۵۰میلیون سکه 
  • سطح Master: بین ۵۰ تا ۱۰۰میلیون سکه 
  • سطح Grandmaster: بین ۱۰۰میلیون تا ۱میلیارد سکه 
  • سطح Lord: بیش از ۱میلیارد سکه 

راه‌های کسب سکه در بازی همستر کامبت 

تنها راه کسب سکه در بازی همستر کامبت، ضربه‌زدن روی صفحه در محیط بازی نیست؛ بلکه شما می‌توانید از راه‌های دیگر هم برای کسب سود و ارتقای سطح کاربری خود استفاده کنید. 

کد مورس بازی همستر کامبت 

بیشترین پاداش روزانه در قالب وارد‌کردن روزانه کد مورس در بازی همستر کامبت پرداخت می‌شود. روزانه یک کد مورس اختصاصی در بازی Hamster Kombat وجود دارد. شما می‌توانید با جست‌وجو در فضای مجازی، کد مورس هر روز بازی را پیدا کنید و با واردکردن آن، ۱میلیون سکه پاداش بگیرید. برای وارد‌کردن کد مورس، لازم است که در صفحه اصلی سه بار روی Earn PER TAP کلیک کنید. بدین‌ترتیب، گزینه Daily Cipher در صفحه ظاهر می‌شود و پس‌از‌آن می‌توانید کد مورس را وارد کنید.

کد مورس بازی همستر کامبت

دعوت از دوستان به بازی همستر کامبت 

بعد از ورود به بازی، لینکی اختصاصی در صفحه Friend در‌اختیارتان قرار می‌گیرد. شما می‌توانید دوستان خود را ازطریق این لینک به بازی دعوت کنید. به‌ازای دعوت هر دوست با نسخه تلگرام معمولی، ۵هزار سکه به شما و دوستتان تعلق می‌گیرد. این عدد برای دعوت از دوستان با تلگرام پرمیوم به ۲۵هزار سکه می‌رسد. 

انجام وظایف صفحه Earn در بازی همستر کامبت 

شما می‌توانید با انجام وظایف تعریف‌شده در بازی همستر کامبت هم پاداش دریافت کنید. برای این منظور، به صفحه Earn در ربات Hamster Kombat سر بزنید. با عضویت در صفحه‌های Hamster Kombat در یوتیوب، تلگرام، ایکس و انجام برخی دیگر از وظایفی که به‌صورت روزانه تعریف می‌شوند، سکه دریافت خواهید کرد.

انجام وظایف صفحه Earn در بازی همستر کامبت

افزایش پاداش به‌ازای هر بار ضربه در بازی همستر کامبت 

این امکان وجود دارد که به‌ازای هر بار کلیک روی صفحه در محیط بازی، بیشتر از ۱ سکه همستر دریافت کنید. برای این منظور وارد صفحه Boost در محیط ربات همستر کامبت شوید. در بخش Boosters، گزینه Multitap را انتخاب کنید. اگر تعداد سکه‌های شما بیش از ۲هزار کوین باشد، در این بخش می‌توانید با پرداخت ۲هزار سکه، مقدار پاداش به‌ازای هر کلیک خود را افزایش دهید. ناگفته نماند که با پرداخت سکه‌های بیشتر می‌توانید پاداشتان را افزایش دهید.

افزایش پاداش به‌ازای هر بار ضربه در بازی همستر کامبت

جمع‌بندی

در این مطلب، بررسی کردیم که بازی همستر کامبت چیست و چگونه می‌توان در آن درآمد کسب کرد. اینکه Hamster Kombat ارزش صرف زمان را دارد یا خیر، مهم‌ترین سؤالی است که این روزها بین کاربران بازی مطرح می‌شود. بسیاری به امید تکرار اتفاق‌های خوب نات کوین، زمان زیادی را در شبانه‌روز برای این بازی صرف می‌کنند. باید منتظر ماند و دید که در آینده پس از رونمایی ارز همستر، چه اتفاق‌هایی برای این پروژه رخ خواهد داد.

به‌نظر شما کاربران گرامی تترلند، تب‌و‌تاب فعلی بازی‌های شبیه به همستر در تلگرام تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد؟

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا