اخبار

عربستان سعودی به طرح mBridge برای پرداخت‌های CBDC برون‌مرزی می‌پیوندد

عربستان سعودی برای بهبود پرداخت‌های فرامرزی با استفاده از CBDC به پروژه mBridge پیوسته است. طبق گزارش اخیر چاینا دیلی، بانک مرکزی عربستان سعودی (ساما) قصد خود را برای پیوستن به ابتکار mBridge به‌عنوان مشارکت‌کننده کامل اعلام کرده است. این موضوع می‌تواند زمینه‌ساز افزایش تراکنش‌های ارزی محلی در تجارت نفت بین چین و عربستان سعودی شود.

پلتفرم mBridge برای آغاز مرحله MVP

به‌گزارش کریپتونیوز، پروژه mBridge پلتفرم بین‌المللی رمزارزی است که بانک تسویه بین‌المللی (BIS) راه‌اندازی کرده است. بانک‌های مرکزی مؤسس عبارت‌اند از: مرجع پولی هنگ‌کنگ، بانک مرکزی امارات متحده عربی، مؤسسه رمزارز بانک خلق چین و بانک تایلند.

طبق اعلام BIS، پروژه mBridge هم‌اکنون به مرحله حداقل محصول قابل‌قبول (MVP) رسیده است. بدین‌ترتیب شرکت‌های بخش خصوصی را تشویق می‌کند تا راه‌حل‌ها و کاربردهای جدیدی را برای توسعه بیشتر پلتفرم و نشان‌دادن ظرفیت‌های کامل آن پیشنهاد دهند.

مرحله MVP بدین‌معنی است که پروژه mBridge اکنون برای بانک‌های تجاری ۶ عضو شرکت‌کننده و به‌منظور استفاده واقعی در پرداخت‌های فرامرزی دردسترس است. علاوه‌براین، BIS اعلام کرد که بیش از ۲۶ نهاد رسمی، از‌جمله صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی و بانک مرکزی اروپا به‌عنوان ناظر در این طرح مشارکت می‌کنند.

اولین پرداخت فرامرزی CBDC امارات متحده عربی

ماه فوریه، امارات متحده عربی و چین اولین تراکنش فرامرزی CBDC خود را به ارزش کل ۱۳/۶میلیون دلار با استفاده از درهم دیجیتال و یوان دیجیتال انجام دادند.

در جریان جشن پنجاهمین سالگرد بانک مرکزی امارات، تراکنش mBridge استفاده از رمزارزها را در مبادلات مالی چندجانبه معرفی کرد. منصور بن‌زاید آل‌نهیان، معاون اول رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر امارات و ژانگ ییمینگ، سفیر چین در امارات، در این مراسم حضور داشتند.

منصور در جریان این مراسم از ژانگ دعوت کرد تا در راه‌اندازی پرداخت‌های فرامرزی و معرفی پلتفرم CBDC همکاری کند که اولین تراکنش بلادرنگ پس از فاز آزمایشی پل در سال ۲۰۲۲ را رقم زد.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

منبع
cryptonews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا