آموزشمبتدیمقاله

توکن بَت (BAT) چیست؟؛ بهبود تبلیغات دیجیتال

«تبلیغات دیجیتال خوب نیست!» این فرض همان موضوعی است که توکن بَت (BAT) به‌دنبال بهبود آن است. توکن بَت دقیقاً چگونه این کار را می‌کند؟ با پاداش‌دادن به توجه کاربر در تبلیغات و بهبود آن برای سازندگان!

BAT که از مرورگر Brave پشتیبانی می‌کند، قرار است مدل تبلیغات سنتی را تغییر دهد. ایده اصلی این است که طرح یادشده می‌تواند به‌نفع کاربران و سازندگان و حتی شرکت‌های تبلیغاتی باشد.

بردن آیچ، یکی از ایده‌پردازان اصلی وب و خالق جاوا اسکریپت و بنیان‌گذار Mozilla.org، این توکن را طراحی کرده است. توکن بَت اتریوم یکی از مشکلات مهم وب، یعنی تبلیغات را برطرف می‌کند.

توکن BAT به‌دنبال پاداش‌دادن به کاربران وب و تولیدکنندگان محتوا بر‌اساس توجه به تبلیغات است. این توکن بر‌اساس فعالیت آنلاین کاربران و میزان توجه آنان به تبلیغات توزیع می‌شود. همچنین، بنرهای تبلیغاتی را می‌توان با توکن BAT خرید.

در این مطلب از بلاگ تترلند، توضیح می‌دهیم که توکن بَت (BAT) چگونه کار و مرورگر Brave چه نقشی ایفا می‌کند. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

java script

توکن بَت (BAT) چیست؟

BAT توکنی براساس استاندارد ERC-20 است که به‌دنبال پاداش‌دادن به کاربران و تبلیغ‌کنندگان است. کاربران تبلیغات را مشاهده و بر‌اساس آن حقوق دریافت می‌کنند؛ در‌حالی‌که سازندگان تبلیغات به‌دلیل توجه کاربران به تبلیغات آن‌ها پاداش دریافت می‌کنند. BAT راهی برای کسب درآمد از چیزی است که گاهی اوقات «اقتصاد توجه» نامیده می‌شود.

ویژگی پاداش توکن BAT فقط در مرورگر وب Brave با حریم خصوصی موجود و امکان‌پذیر است. Brave به‌طور پیش‌فرض تبلیغات و ردیاب‌های شخص ثالث را مسدود می‌کند و با Tor ادغام شده است. همچنین، BAT برای خرید بنرهای تبلیغاتی و راهنمایی برای فعالیت تولیدکنندگان محتوا در Brave استفاده می‌شود.

توکن بَت (BAT) چگونه کار می‌کند؟

با دانلود مرورگر Brave، کاربران می‌توانند Brave Rewards را انتخاب کنند. بدین‌ترتیب، آنان می‌توانند با استفاده از مرورگر، توکن BAT دریافت کنند. دقیقاً چطور؟ با مرورگر Brave و مشاهده تبلیغات با‌توجه‌به محتوایی که نظر شما را جلب می‌کند، پاداش دریافت می‌شود. کاربران می‌توانند BAT را به سازندگان محتوای دلخواهشان معرفی کنند.

انتقال BAT ازطریق Brave Rewards با استفاده از پلتفرم Uphold انجام می‌شود. این بدین‌معنی است که Uphold کارمزد گس شبکه انتقال را پوشش می‌دهد. به‌طور پیش‌فرض هیچ‌گونه تأیید هویتی برای فعال‌کردن و استفاده از پاداش‌های مرورگر Brave لازم نیست.

با‌این‌حال، اگر قصد دارید تا درآمد خود را برداشت یا بیش از ۱,۰۰۰ دلار به پلتفرم واریز کنید، باید اطلاعات KYC خود را ارائه دهید.

what is BAT

چرا توکن بَت (BAT) مهم است؟

توکن بَت (BAT) برای حل مشکلاتی طراحی شده است که تبلیغات آنلاین در جابه‌جایی مداوم از دسکتاپ به تلفن‌همراه با آن سر‌و‌کار دارد. در‌حالی‌که وب‌سایت‌ها اکنون به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که به‌خوبی در موبایل نمایش داده شوند، همیشه نمی‌توان این موضوع را درباره سرورهای تبلیغاتی گفت؛ چراکه این موضوع حتی می‌تواند تجربه استفاده از مرورگر را بسیار کاهش دهد.

BAT محاسبه کرد که در سال ۲۰۱۸ هزینه تبلیغات تا ۲۳ دلار را برای کاربران تلفن‌همراه پرداخت و تا ۲۱درصد از باتری تلفن‌همراه آن‌ها استفاده کرده است. علاوه‌بر‌این، تبلیغات می‌تواند برای بسیاری از افراد حواس‌پرتی نامطلوبی باشد و اغلب باعث نقض حریم خصوصی شود.

این نکته را فراموش نکنید که تبلیغ‌کنندگان سنتی نیز درآمد تبلیغات خود را به‌دلیل وضعیت تبلیغاتی نامناسب بعضی از مرورگرها از دست می‌دهند. هدف Brave معرفی سیستم جدیدی است که برای همه طرف‌های درگیر مفیدتر است.

خرید تتر

کاربردهای توکن بَت (BAT)

تبلیغ‌کنندگان می‌توانند بنرها و بسترهای تبلیغاتی Brave را با استفاده از BAT در‌مقابل پرداخت دلار (USD) بخرند. بسترهای تبلیغاتی مانند Google و Facebook یا سایر بسترهای تبلیغاتی، آن‌ها می‌توانند معیارهایی مانند آمار بازدیدها و کلیک‌ها را مشاهده کنند.

نکته مهم دیگر به ابرداده مربوط است. بر هیچ‌کس پوشیده نیست که ابرداده‌ها اطلاعات بسیار ارزشمندی هستند. با‌این‌حال، کاربرانی که داده‌ها را تولید می‌کنند، معمولاً در ازای آن مبلغی دریافت نمی‌کنند. Brave و BAT قصد دارند با کاربران برای ارائه فراداده‌های خصوصی همکاری کنند.

BAT Token

افراد یا سازمان‌هایی با وب‌سایت‌ها، نشریه‌ها، کانال‌های YouTube یا حساب Twitch خود می‌توانند به‌عنوان تولید‌کننده محتوا ثبت‌نام کنند. اگر چنین کاری کنند، کاربران می‌توانند درخواست کنند تا توکن بَت به‌عنوان حقوق آن‌ها دریافت شود؛ البته اگر فکر می‌کنند بیشترین ارزش را برای آن‌ها دارند. این نوع پرداخت حقوق می‌تواند فضای مطلوب‌تری برای پاداش به مفیدترین مطالب در وب را ایجاد کند.

نحوه ذخیره توکن بَت (BAT)

BAT در کیف‌پول Uphold در مرورگر Brave ذخیره می‌شود. از دسامبر۲۰۲۰، این ولت تنها جایی است که می‌توانید درآمد BAT خود را از Brave Rewards منتقل کنید. همان‌طور‌که قبلاً اشاره کردیم، اگر می‌خواهید درآمد خود را از Uphold برداشت کنید، باید اطلاعات KYC را ارائه دهید.

BAT tokens

BAT رمزی ERC-20 در بلاکچین اتریوم است و می‌توان آن را در مکان‌های زیادی ذخیره کرد. برای مثال، در کیف پول وب و موبایل و کیف پول سخت‌افزاری Ledger و Trezor از BAT پشتیبانی می‌کنند.

جمع‌بندی

هدف BAT و اکوسیستم Brave حرکت به‌سمت مدل تبلیغاتی شفاف‌تر و مبتنی‌بر بلاکچینی است که نشان‌دهنده موفقیت کاربران و سازندگان و حتی شرکت‌های تبلیغاتی باشد.

آیا Brave روش بهتری برای تبلیغات در وب است؟ شاید! اگر افراد بیشتری از Brave Rewards استفاده و شرکت‌های بیشتری در تبلیغات آن شرکت کنند، BAT قابلیت‌های زیادی برای رشد دارد.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا