آموزشمتوسطمقاله

رمزارز تتر؛ پدر ارزهای پایدار

ذات انسان‌ها همیشه به‌دنبال کمال‌گرایی و عبور از مرزهای ذهن و کسب تجربه‌های تازه بوده و هست. نیاز و عطش روحی انسان‌ها برای بی‌نقص انجام‌دادن کارها خصیصه‌ای عمومی است. این ویژگی در برخی انسان‌ها به‌طرز شگرفی نمود عملی پیدا می‌کند. تمام نام‌های بزرگ که در طول تاریخ گذشته و زمان حال با آن‌ها آشنا هستیم، ذاتی کمال‌گرا و عطشی برای بهترین‌شدن داشته و دارند.

از ارشمیدس تا استیون هاوکینگ و از اختراع چرخ تا تسلا موتورز و از برادران رایت تا ناسا، همگی نشان‌دهنده عطش انسان برای بهترین‌بودن هستند. این ذات کمال‌گرای انسان باعث وابسته‌شدن صنایع و علوم مختلف به‌هم شده است. وابستگی تکنولوژی به اقتصاد، سیاست، ورزش و عرصه‌های دیگر نیز انکارنشدنی است.

رمزارز تتر؛ رمزارز ایدئال

در عرصه‌ اقتصاد و مراوده‌های مالی، معیارهای بسیار مهمی تأثیر‌گذارند. به‌طور‌کلی، هرکسی برای انجام معامله یا خرید خواهان تضمین امنیت معامله و سرعت در انجام معامله و پرداخت کمترین هزینه (کارمزد، سود واسطه و…) برای انجام معامله است؛ همان‌طور‌که کمال‌گرایی در عرصه‌ علوم فضایی، امروز با نامی مانند اسپیس ایکس شناخته می‌شود.

nasa

کمال‌گرایی در اقتصاد با پدیده‌ای به اسم کریپتوکارنسی تجلی پیدا کرده است که خود بر بستر پدیده‌ای به نام بلاکچین بنا شده است. ایجاد رمزارزها نوآوری خلاقانه‌ای بود که از سال ۲۰۰۸ با ظهور بیتکوین در این حوزه ایجاد شد. با گذشت زمان و پدید‌آمدن آلتکوین‌‌ها و احساس نیاز به حضور رمزارزها در زندگی روزمره، علاوه‌‌بر استفاده‌ از آن‌ها به‌عنوان سرمایه، نیاز به حضور ارزهایی با ثبات در این عرصه به‌شدت حس شد. نوسان‌های افسار‌گسیخته در قیمت رمزارزها باعث ایجاد ارزهایی به نام ارزهای پایدار شد.

ارزهای پایدار به ارزهایی گفته می‌شود که برای به‌حداقل‌رساندن نوسان قیمت طراحی شدند. این ارزها پشتوانه‌ای حقیقی در دنیای واقعی دارند که می‌تواند شامل واحد پولی (ارز فیات) و فلزات گران‌بها یا هر معیار مشخص و سنجیدنی دیگری باشد. در سال ۲۰۱۴، ارزهای پایدار برای اولین‌بار با ایجاد تتر به این عرصه وارد شدند؛ به‌همین‌دلیل، تتر را به‌عنوان پدر ارزهای پایدار می‌شناسند.

دود از کنده بلند می‌شود

تتر مانند بیتکوین یا اتریوم خبرساز و پرسرو صدا نیست؛ اما به‌نوعی نمود همان ذات کمال‌گراست که ابتدا از آن یاد شد؛ زیرا تتر مانند بیتکوین و اتریوم رمزارزی مبتنی‌بر بلاکچین است. این یعنی تتر ویژگی‌های مثبت برگرفته از تکنولوژی بلاکچین را دارد؛ اما به‌دلیل پشتوانه‌ فیات معتبر و نبود نوسان‌های قیمتی رمزارزها، تمام ویژگی‌های ارزهای فیزیکی را هم دارد.

tether digital currency

در‌ادامه، ویژگی‌های بارز این رمزارز محبوب را بررسی می‌کنیم.

چرا تتر باید یکی از گزینه‌های روی میز شما باشد؟

همان‌طور‌که گفته شد، یکی از ارزهای دیجیتال محبوب‌ تتر است. این رمزارز با حجم معاملات حدوداً ۶۸میلیارد‌دلاری، پنجمین رمزارز برتر از‌نظر ارزش کل بازار محسوب می‌شود. همچنین به‌دلیل پشتوانه فیات، برای تریدرها و سرمایه‌گذارها بسیار کاربردی است؛ چرا‌که نرخ تتر نوسان بسیار کمی دارد.

دلایل برتری تتر چیست؟

۱. سرعت تراکنش

تراکنش‌ها با استفاده از تتر در چند دقیقه انجام می‌شوند. این ویژگی برای تریدرها که قصد دارند دارایی‌هایشان را به‌سرعت جابه‌جا کنند، بسیار اهمیت دارد.

۲. کم‌بودن کارمزد

موضوع پرداخت کارمزد همیشه مهم و بحث‌‌برانگیز بوده است؛ زیرا برای کسانی که قصد دارند پول انتقال دهند یا ترید کنند، پرداخت کارمزد کمتر برابر است با سود بیشتر. شما برای انتقال دارایی‌های خود با استفاده از تتر، کمترین کارمزد را پرداخت خواهید کرد.

۳. ثبات قیمتی

اگر اخبار رمزارزها را حتی خیلی گذرا دنبال کرده باشید، همواره از سقوط یا اوج‌گیری رمزارزی خاص مثلاً بیتکوین شنیده‌اید. بی‌ثباتی در قیمت از ویژگی‌های رمزارزهاست که به‌دنبال این بی‌ثباتی، ریسک زیادی هم وارد ماجرا می‌شود.

stable coin

برای مثال، فرض کنید رمزارز A را به رمزارز B تبدیل می‌کنید و رمزارز B ده درصد رشد می‌کند. پس شما برای سود‌کردن، مجدداً ارز B را به ارز A تبدیل می‌کنید؛ در‌حالی‌که ممکن است به‌دلیل همین بی‌ثباتی، ارز A حین معامله بیست درصد سقوط کند. شما از رشد ارز B سود کردید؛ اما به‌دلیل سقوط ارز A دچار ضرر شدید. این در حالی است که با استفاده از تتر، تنها دغدغه شما نوسان‌های ارز B خواهد بود.

از چه مرجعی تتر بخریم؟

حالا که قصد دارید تتر بخرید، سؤال بزرگ این است که از چه مرجعی تتر تهیه ‌کنید. برای خرید تتر باید اعتبار مرجع را در نظر بگیرید. در هر مارکتی، این اعتبار و اصالت است که برند را زبان‌زد می‌کند. در عرصه‌ رمزارزها و خرید تتر، اولین و تخصصی ترین مرجع خرید و فروش این رمزارز در ایران تترلند است. دلیل اعتبار و محبوبیت این برند توجه به دغدغه‌های کاربران، پشتیبانی منظم و دقیق، تضمین امنیت معاملات، حفظ حریم خصوصی و سرعت بسیار زیاد در ارائه خدمات است.

خرید تتر

علاوه‌بر‌این، دیگر نیازی نیست دغدغه‌ پرداخت کارمزد را داشته باشید؛ زیرا تترلند تمامی خدمات خرید تتر و فروش تتر را با حداقل کارمزد برای کاربران خود انجام می‌دهد. تنها کارمزد پرداختی کاربران، کارمزد انتقال است که با‌توجه‌به نوع تتر انتخابی شبکه کسر خواهد شد.

مطلب پیشنهادی: قیمت تتر

برای خریدی آسان و مطمئن از تترلند، همین‌حالا کلیک کنید تا معاملات خود را با محبوب‌ترین ارز پایدار درکنار تیمی حرفه‌ای انجام دهید.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا