اخبار

کاهش ۷درصدی تراکنش‌ها با به‌روزرسانی جدید استیبل کوین USDC

به‌تازگی تیم صادرکننده استیبل کوین USDC (یو‌اس‌دی‌سی) با ارتقای پلتفرم خود، کارمزد تراکنش‌های این رمزارز را تا حدود ۷درصد کاهش داده است. این به‌روزرسانی باعث شده است تا دو استیبل کوین شناخته‌شده USDC و EURC در بلاکچین‌های ماشین مجازی اتریوم (EVM)، تراکنش‌های سریع‌تر و ارزان‌قیمت‌تری را ثبت کنند.

برای این منظور شش تغییر مهم در اکوسیستم این دو استیبل کوین اعمال شده است. مهم‌ترین تغییر مربوط به استفاده از فناوری EIP-1271 است که باعث می‌شود اعتبار امضای تراکنش‌ها ازطریق ولت قراردادهای هوشمند فعال شود.

بر این اساس، امکان انتقال این دو استیبل کوین ازطریق کیف‌پول‌های قرارداد هوشمند نیز فراهم شده است. در‌نتیجه، توسعه‌دهندگان برنامه‌های غیرمتمرکز در ماشین مجازی اتریوم می‌توانند کارمزد گس تراکنش‌ها را با استفاده از USDC و EURC نیز بپردازند.

دیدگاه مدیرعامل سیرکل درباره نسخه بهبودیافته USDC

جرمی آلر (Jeremy Allaire) مدیرعامل شرکت سیرکل (Circle)، در مصاحبه‌ای با Beincrypto اعلام کرد که کاربران بدون نیاز به انجام کار خاصی می‌توانند از مزایای کاهش کارمزد تراکنش‌های خود با استفاده از نسخه بهبودیافته USDC بهره‌مند شوند.

باید توجه کنید که ویژگی این‌چنینی نه‌تنها مشکل امنیتی به‌دنبال نخواهد داشت؛ بلکه موجب تقویت امنیت بلاکچین‌های مبتنی‌بر ماشین مجازی اتریوم نیز می‌شود. دلیل این امر آن است که سیرکل اقداماتی را با هدف بهبود انعطاف‌پذیری دربرابر فورک شبکه‌های بلاکچین نیز انجام داده است. 

این موضوع باعث می‌شود تا براثر فورک‌های غیررسمی که در برخی از شبکه‌ها صورت می‌گیرند، دارایی کاربران درمعرض سوءاستفاده‌های احتمالی نباشد؛ چراکه قراردادهای هوشمند در نسخه‌ جدید به‌طور پویا با بلاکچین‌ها در تعامل هستند.

نکته مهم دیگر این است که ارتقای استیبل کوین‌های USDC و EURC کاملاً با نسخه قبلی سازگار است. بنابراین، کاربران به انجام تغییر خاصی نیازی ندارند. عرضه این استیبل کوین‌های جدید به‌صورت مرحله‌بندی‌شده از‌طریق شبکه آزمایشی آوالانچ فوجی (Avalanche Fuji) انجام می‌شود.

افزون‌براین، برنامه‌های تکمیلی برای سایر بلاکچین‌ها در ماه‌های آینده صورت خواهد گرفت. طبق برنامه قرار است تا ژانویه۲۰۲۴ به‌روزرسانی در شبکه اصلی اتریوم نیز اعمال شود.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

منبع
beincrypto

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا