آموزشمتوسطمقاله

چرا خرید تتر تک نرخی بهترین راه برای تبادل تتر است؟

همان‌طور‌که می‌دانید، برای فعالیت امن و سریع و به‌صرفه در دنیای ارزهای دیجیتال، خرید USDT یکی از گزینه‌های هوشمندانه روی میز است. ارز دیجیتال تتر به‌دلیل مزیت‌هایش، به محبوب‌ترین ارز پایدار در بین فعالان حوزه رمز ارزها تبدیل شده است.

خرید تتر تک نرخی درمقایسه‌با خریدوفروش تتر با شکاف قیمتی (نرخ خرید‌و‌فروش متفاوت)، مزیت‌های متعددی دارد. در این مقاله از بلاگ تترلند، مزیت‌های خرید تتر تک نرخی را بررسی کرده‌ایم.

برای خرید تتر چه ویژگی‌های را باید در نظر گرفت؟

پیش از پرداختن به مزیت‌های خرید تتر تک نرخی، ویژگی‌های مهمی را بررسی می‌کنیم که در خرید USDT باید مدنظر قرار دهید.

امنیت

برای خرید تتر (خرید تتر تک نرخی یا ازطریق بازارهای همتابه‌همتا) و به‌طورکلی انجام معامله در فضای کریپتوکارنسی، باید خیالتان را از تضمین امنیت در تبادل تتر و دارایی‌ها و تراکنش‌های خود آسوده کنید. متأسفانه در این حوزه افراد سودجو فعال هستند و با استفاده از روش‌های متفاوتی سعی می‌کنند از ناآگاهی بعضی از سرمایه‌گذاران سوءاستفاده کنند.

از کلاه‌برداری با روش راگ‌پول گرفته تا هک‌کردن حساب‌های کاربری، همگی مشکلات امنیتی هستند که نه‌تنها ایرانیان، بلکه تمام فعالان این حوزه با آن مواجه‌اند. بااین‌حال، خطرهای امنیتی دیگری نیز وجود دارند که متأسفانه توجه خود را به کاربران ایرانی معطوف کرده‌اند؛ مانند خطرهای ناشی از تحریم‌ها که در‌نهایت به از‌دست‌دادن دارایی کاربران فعال در مارکت‌های رمزارز ایرانی منجر خواهد شد. 

باتوجه‌به توضیحات گفته‌شده، برای انتخاب پلتفرمی که به‌منظور تبادل ارز دیجیتال از آن استفاده می‌کنید، به‌اندازه کافی باید تحقیق کنید و مطمئن شوید که پلتفرم مدنظرتان روش‌های مناسبی، مانند استفاده از کیف‌پول متغیر را برای در‌خطر‌نبودن دارایی شما به‌کار می‌گیرد.

نرخ به‌صرفه

فعالیت در دنیایی که برپایه فناوری بلاکچین بنیان نهاده شده است؛ یعنی فعالیت توأم با ریاضیات و اعداد! شاید اگر به‌طور جدی فعالیت نکرده باشید، تصور کنید که تفاوت نرخ تتر در مقیاس کم و تبادل ناچیز، اهمیت چندانی ندارد. بااین‌حال، با دقیق‌تر‌شدن در آن و پیش‌آمدن موضوع کارمزد، اهمیت نرخ به‌صرفه دوچندان خواهد شد. این اهمیت زمانی بیشتر نمود پیدا می‌کند که قصد داشته باشید حجم زیادی تتر تبادل کنید.

در یک کلام، می‌توان گفت که نرخ به‌صرفه یکی از عواملی است که می‌تواند در میزان سود شما نقش بسزایی ایفا کند. خرید‌وفروش حجم زیادی تتر، به‌‌ویژه از‌طریق بازارهای همتا‌به‌همتا، مشکلاتی به‌همراه دارد که در‌ادامه مقاله، به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

سرعت تبادل

رسالت کریپتوکارنسی علاوه‌بر تمرکززدایی از سیستم‌های مالی و افزایش امنیت تراکنش‌ها، سرعت‌بخشیدن به فرایندهای فرسایشی است که در سیستم مالی سنتی همچنان هم وجود دارد. درحال‌حاضر‌ و باتوجه‌به حضور رمز‌ارزهای مختلف در اکوسیستم ارزهای دیجیتال، سرعت یکی از عوامل مهم در معاملات رمز‌ارزی محسوب می‌شود.

ناگفته نماند نوسان قیمت رمز‌ارزها نیز از‌جمله دلایلی است که باعث می‌شود خرید فوری تتر یا فروش فوری تتر برای فعالان این حوزه اهمیت داشته باشد.

پرداخت کمترین کارمزد

اگر معامله و انجام تراکنش در حوزه رمز‌ارزها را تجربه کرده باشید، با واژه کارمزد و ماهیت آن آشنا هستید. کارمزد تبدیل را صرافی یا پلتفرم تبادل رمز ارز برای تبدیل دارایی‌های دیجیتال یا ارز فیات به یکدیگر دریافت می‌کند.

با‌‌توجه‌‌به اینکه کارمزد نقشی تعیین‌کننده در میزان به‌صرفه‌بودن معامله دارد، بهترین راه برای خرید ارزهای دیجیتال این است از پلتفرمی استفاده کنید که امکان خرید تتر با کمترین کارمزد را برایتان فراهم کند.

تتر تک‌نرخی چه مزیت‌هایی دارد و چرا خرید آن به‌صرفه‌تر است؟

یکی از روش‌های برتر برای فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال این است که در ابتدا ابزاری قدرتمند مانند Tether در‌اختیار داشته باشید. سپس با استفاده از این رمزارز که قابلیت نقدشوندگی بسیار زیادی دارد، دارایی دیجیتال مدنظرتان را تهیه کنید.

همچنین، تضمین امنیت، تبادل پرسرعت، نرخ به‌صرفه و دریافت کارمزد کم ازجمله ویژگی‌های مهم پلتفرم ایدئال تبادل رمز‌ارز محسوب می‌شوند. در مبحث خرید تتر، صرفاً می‌توانید USDT را به‌صورت تک‌نرخی ازطریق تترلند یا دونرخی (نرخ خرید‌و‌فروش متفاوت) از‌طریق مارکت‌های همتا‌به‌همتا بخرید.

خرید تتر تک نرخی

خرید تتر تک‌نرخی چه مزیت‌هایی دارد؟

به‌صرفه‌بودن معامله

اگر به مارکت‌های همتا‌به‌همتا یا پلتفرم‌هایی که تتر را با نرخ خرید‌و‌فروش متفاوت عرضه می‌کنند، نگاهی بیندازید، به‌دلیل شکاف قیمتی بین نرخ خرید‌و‌فروش، متوجه نکته مهمی خواهید شد که به‌صرفه‌بودن معامله شما را رد می‌کند.

شکاف قیمتی سبب از‌بین‌رفتن شفافیت در نرخ می‌شود و کاربر از نرخ دقیق خریدوفروش تتر مطلع نمی‌شود. دیگر نکته‌ مهم این است که علاوه‌بر پرداخت کارمزد، جبران اختلاف نرخ خریدوفروش که معمولاً به‌اندازه مقدار کارمزد است، برعهده کاربر خواهد بود. بنابراین، خودبه‌خود ویژگی به‌صرفه‌بودن معامله در بازارهای همتا‌به‌همتا از میان برداشته می‌شود.

امکان تبادل در حجم زیاد

کاربردهای رمزارز تتر صرفاً به خرید ارزهای دیجیتال محدود نمی‌شود؛ بلکه بسیاری از افراد و مدیران کسب‌و‌کارها به‌دلیل امنیت فراوان و سرعت تبادل و نقدشوندگی مناسب، از آن به‌عنوان دارایی منحصربه‌فرد (دلار دیجیتال) برای نقل‌و‌انتقالات مالی خود استفاده می‌کنند. از‌این‌رو، استفاده از Tether و تبادل آن برای این دست از کاربران اهمیت زیادی دارد.

تبدیل تومان به USDT در حجم زیاد با استفاده از بستر بازارهای همتا‌به‌همتا به این دلایل مسئله‌ای مهم محسوب می‌شود:

  • مقادیر خرید یا فروش فهرست‌شده در این بازارها متفاوت است. 
  • به‌دلیل شکاف قیمتی، نرخ خرید‌و‌فروش برای هر سفارش (Order) با دیگری تفاوت دارد.
  • امکان تبادل سریع و آنی به‌دلیل تنوع در مقدار سفارش‌ها وجود ندارد.

مثالی عینی

فرض کنید قصد دارید ۲۰هزار تتر تبادل کنید. برای این کار، باید دارایی تومانی خود را به USDT تبدیل و سپس تتر خریده‌شده را به آدرس ولت مدنظرتان ارسال کنید. درادامه، به یکی از بازارهای همتا‌به‌همتا مراجعه می‌کنید و با حجم‌های متفاوت فروشی مواجه می‌شوید که هریک نیز نرخی متفاوت را پیشنهاد می‌دهند.

قطعاً برای تهیه ۲۰هزار تتر نمی‌توانید به‌صورت یکجا سفارشی را بیابید و ناگزیر هستید که مقدار تتر مدنظر خود را روی چندین سفارش (Order) ثبت کنید. در این‌صورت، با مشکلی به نام کارمزد پنهان (Hidden Fee) رو‌به‌رو خواهید شد. 

فراموش نکنید که وقتی برای ثبت سفارش خرید از‌طریق مارکت‌های همتابه‌همتا اقدام می‌کنید، قطعاً بین سفارش اول تا آخر شما (صرف‌نظر از تعداد سفارش‌ها) اختلاف نرخ وجود دارد. این اختلاف نرخ از اولین تا آخرین سفارش روندی افزایشی خواهد داشت و سبب می‌شود که معامله یا تبادل شما از به‌صرفه‌بودن دور شود و روی کاهش سود شما تأثیر بگذارد. 

درصورتی‌که به‌صرفه‌نبودن معامله برایتان اهمیتی نداشته باشد و آن را انجام دهید، از سرعت در واریز چندین سفارش که در‌مجموع ۲۰هزار تتر شده است، اثری وجود نخواهد داشت.  با‌این‌حال، انتخاب دیگری هم دارید و آن خرید ۲۰هزار تتر مدنظرتان از‌طریق یکی از پلتفرم‌های تبادل تتر آن‌هم به‌صورت تک‌نرخی است.

در این معامله، از شکاف قیمتی، کارمزد پنهان، نرخ‌های متفاوت، غیرشفاف و زمان طولانی برای واریز تتر خبری نیست. تنها کافی است با چند کلیک ساده، مقدار تتر دلخواه و روش پرداخت کارمزد و آدرس ولت خود را وارد کنید تا تترهای شما به‌صورت آنی به آدرس مقصد واریز شوند.

جمع‌بندی

روزهایی را سپری می‌کنیم که شرایط فعالیت در اکوسیستم رمزارزها برای هم‌وطنانمان به‌دلیل محدودیت‌های تحریم دشوار شده است. این تحریم‌ها ممکن است باعث از‌دست‌دادن دارایی کاربران فعال در مارکت‌های رمز‌ارز ایرانی شود. علاوه‌بر مشکلات ناشی از تحریم، شفاف‌نبودن نرخ تتر عامل دیگری است که باعث ایجاد مشکل در معاملات کاربران شده است. 

در این مقاله از بلاگ تترلند، سعی کردیم تنها راه امن و به‌صرفه برای خرید‌و‌فروش فوری تتر، یعنی خرید تتر تک نرخی را به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید ازطریق بستر امنی که تترلند با استفاده از کیف‌پول‌های متغیر فراهم کرده است، بدون نگرانی بابت از‌دست‌رفتن یا فریزشدن دارایی‌های خود، تتر را به‌صورت تک‌نرخی مبادله کنید.

برای این کار، کافی است ازطریق اپلیکیشن یا وب‌سایت تترلند فرایند احراز هویت خود را در کمتر از ۱۰ دقیقه انجام دهید و اولین تراکنش خود را با کمترین کارمزد تجربه کنید.

 

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا