مقاله

آشنایی با بزرگان سرمایه‌گذاری؛ رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki) و جملات طلایی او

رابرت کیوساکی، کارآ‌فرین موفق، سرمایه‌گذار مشهور، نویسنده و سخنران انگیزشی، در سال ۱۹۴۷ متولد شد. او شخصیتی افسانه‌ای است که نوع نگاه مردم به پول را تغییر داده است. کیوساکی با جسارت اظهار‌نظر می‌کند و می‌گوید دلیل اینکه اکثر مردم امروز از‌نظر مالی با مشکل روبه‌رو هستند، این است که با وجود سال‌ها تحصیل و آموزش رسمی، چیزی از مفهوم پول نمی‌دانند.

همچنین، رابرت کیوساکی بنیان‌گذار هیئت‌مدیره Cash flow است؛ ابزاری مدیریتی که به مردم کمک می‌کند تا برنامه‌های مالی شخصی خود را سازمان‌دهی کنند. در این مقاله از بلاگ تترلند، رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki) را معرفی و به برخی از جملات طلایی‌اش اشاره می‌کنیمم.

RobertKiyosaki

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki) و تغییر در نگرش مالی

کیوساکی نویسنده کتاب مشهور «پدر پولدار پدر بی‌پول» است. از زمان انتشار، این کتاب به‌عنوان یکی از آثار موفق و برتر حوزه مالی شناخته می‌شود. امروزه، رابرت کیوساکی کارآفرین و سرمایه‌دار بسیار موفقی است که فروتنانه‌ترین مسیر ثروتمند‌شدن را طی کرده است.

نکته جالب این است مردی که به میلیونر تبدیل شده است، به مردم می‌آموزد که چگونه ثروتمند شوند. کیوساکی در دوره‌ای از زندگی‌اش، شکست بزرگی تجربه کرده و دو بار نیز با مشاغل تجاری خود ورشکست شده بود. با‌این‌حال، وی تسلیم شکست نشد و در‌عوض آموزش‌دادن به مردم را شروع کرد. او به مردم یاد می‌دهد که چگونه فقیر نشوند و از تصمیمات مالی اشتباه دوری کنند.

Robert-Kiyosaki-

زندگینامه رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)

رابرت کیوساکی در سال ۱۹۶۵ از دبیرستان فارغ‌التحصیل شد و پس‌ازآن به دوره آموزشی نیروی دریایی رفت. وی ترجیح داد در آکادمی بازرگانان دریایی ایالات متحده در نیویورک شرکت کند. کیوساکی با گروه ۱۹۶۹ به‌عنوان افسر عرشه در نیروی تفنگداران ایالات متحده آمریکا فارغ‌التحصیل شد.

رابرت کیوساکی پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه در نیویورک، کارش را در نفتکش Standard Oil’s آغاز کرد. مدت‌زمان فعالیت او در این نفتکش کوتاه بود و ۶ ماه بعد از پیوستن به نیروی تفنگداران، از کارش استعفا داد.

در سال ۱۹۷۲، کیوساکی در جنگ ویتنام به‌عنوان خلبان شلیک بالگرد در گروه تفنگداران دریایی خدمت کرد. سرانجام در سال ۱۹۷۴، او گروه تفنگداران را ترک و به‌عنوان فروشنده در شرکت زیراکس شروع به کار کرد.

فروشتتر

رابرت کیوساکی این کار را به‌مدت دو سال انجام داد و سپس برای اولین‌بار کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کرد. او مفهوم جدیدی از کیف‌پول ایجاد کرد که اغلب از آن یاد می‌شود. در مسیر یادگیری، وی توانست کسب‌وکارش را به موفقیت برساند و محصولی چند‌میلیون‌دلاری را در بازار بفروشد.

تجارت بعدی او تقریباً مشابه تجارت قبلی‌اش بود؛ اما گروه مصرف‌کنندگان هدف خود را تغییر داد. متأسفانه کسب‌وکار دوم رابرت کیوساکی موفقیت‌آمیز نبود و باعث شد تا خود و خانواده‌‌اش را در ۴۷سالگی ورشکسته کند.

رابرت کیوساکی بعد از شکست به مفهوم جدیدی درباره امور مالی شخصی رسید. او به این موضوع فکر کرد که چگونه می‌توان در تصمیم‌گیری‌های مالی موفق شد؟ پاسخ به این پرسش مفهومی بود که نقطه عطف بسیاری از تصمیم‌گیری‌های مردم قرار گرفت و کیوساکی توانست به موفقیت بزرگی دست یابد.

پس از ۹ سال تحقیق‌و‌توسعه درباره ایده‌های کسب‌و‌کار، رابرت کیوساکی به میلیونری تبدیل شد که همچنان ثروت خود را حفظ کرده است.

Robert--Kiyosaki

تعدادی از توصیه‌های سرمایه‌گذاری رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)

  • برای اینکه سرمایه‌گذار موفقی باشید، باید از‌لحاظ احساسی دربرابر باخت یا برد خنثی شوید؛ زیرا باخت و برد بخشی از این بازی است.
  • باید به‌گونه‌‌ای سرمایه‌گذاری کنید که رونق و رکودهای بازار باعث نگرانی شما نباشد.
  • در دنیای پول و سرمایه‌گذاری، باید یاد بگیرید احساساتتان را کنترل کنید.
  • مهم نیست چقدر درآمد دارید؛ بلکه مهم این است چقدر از آن را نگه‌داری می‌کنید و این پول چقدر سخت برای شما کار می‌کند و چند نسل آن را برایتان نگه می‌دارند.
  • تنها دارایی قدرتمندی که داریم، ذهن ماست. اگر به‌خوبی پرورش داده شود، می‌تواند ثروت عظیمی ایجاد کند.Robert-Kiyosaki

برخی از کتاب‌های رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki) و همکارانش

  • چرا ثروتمندان ثروتمندتر می‌شوند
  • پدر پولدار قبل از ترک شغل خود: ۱۰ درس واقعی که هر کارآفرین باید درباره ایجاد تجارت میلیون‌دلاری بداند
  • شانس دوم؛ برای پول شما، زندگی شما و دنیای ما
  • ربع پول نقد؛ پدر پولدار، پدر بی‌پول
  • Midas Touch: چرا برخی از کارآفرینان ثروتمند می‌شوند و چرا اکثر آنان این‌گونه نیستند؟
  • تجارت قرن ۲۱
  • اگر می‌خواهید ثروتمند و خوشحال باشید، به مدرسه نروید؛ امنیت مادام‌العمر را برای خود و فرزندانتان تأمین کنید
  • پدر پولدار برای پولدارشدن برنامه‌ریزی می‌کند؛ ۸ قانون جدید دستیابی به پول
  • چرا می‌خواهیم شما ثروتمند باشید؟
  • پدر پولدار، پدر بی‌پول برای نوجوانان؛ اسرار پول که در مدرسه نمی‌آموزید

جمع‌بندی

امروزه، رابرت کیوساکی با قدرت کسب‌وکار خود را اداره و در سراسر جهان سخنرانی می‌کند. همان‌طور‌که در متن اشاره شد، او و همکارانش کتاب‌های زیادی در‌باره موفقیت درزمینه امور مالی شخصی نوشته است.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا