آموزشمتوسطمقاله

قبل از تتر چه بر دنیای رمزارزها می‌گذشت؟

این‌ روزها قطار رمزارزها، به‌خصوص رمزارز تتر، مصمم‌تر از همیشه رو‌ به‌ جلو حرکت می‌کند. تفاوتی ندارد در جهان چه می‌گذرد! گاهی دولتی در شرق دنیا تصمیم می‌گیرد استخراج رمزارزها را ممنوع کند و قیمت‌ها را به لرزه در‌می‌آورد و پیرو آن ماینرها آواره‌ کشورهای دیگر می‌شوند و تغییر سختی شبکه همه را غافل‌گیر می‌کند. گاهی هم در غرب این کره خاکی، دولتی تصمیم می‌گیرد بیتکوین را با انرژی حرارتی آتش‌فشان استخراج کند و بر آن می‌شود تا سوپرمارکت‌ها هم در ازای بیتکوین خواروبار بفروشند!

هرچه پیش‌ آید، قطار توقف‌ناپذیر بیتکوین و یارانش به پیش‌ می‌راند؛ حتی اگر به قیمتِ شکافی عمیق بین دنیای دیجیتالی آن‌ها با دنیای بانکداری سنتی تمام شود. البته از همان روز اول هم واضح بود که ساتوشی ناکاموتو آمده است تا نسل ویتالیک بوترین‌ها را بیدار کند؛ آمده است تا تلنگری به پیرمردهای بانکداری بزند که هنوزهم باورشان نشده است که اگر با حقیقت رمزارزها کنار نیایند، خیلی زودتر از آنچه تصور می‌کنند، دوره‌شان به‌سر می‌رسد.

در این مقاله از بلاگ تترلند، توضیح می‌دهیم که قبل از تتر چه بر دنیای رمزارزها می‌‌گذشت؛ پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

میانجیگری رمزارز تتر (USDT)

اختلاف بین دنیای دیجیتالی ساتوشی و یارانش با دنیای پر از کاغذبازی بانکداران سنتی‌، مانند اختلاف بین جوانان دیروز و امروز است. همان‌ داستان همیشگی که هر نسل ترجیح می‌دهد با جهان‌بینی و شیوه خودش کارها را انجام دهد؛ اما چند سالی است که میانجی‌ای آمده و از التهاب اختلافات کاسته است. به‌لطف حضور این میانجی، همه تا حدودی در آرامش مشغول کار خود هستند.

رمزارز تتر (USDT) از سال ۲۰۱۴ برای از‌بین‌بردن همین شکاف بین دنیای دیجیتالی رمزارزهای جوان و دنیای سنتی ارزهای فیات وارد میدان شد. تتر با پشتوانه‌ای به اصالت قدیمی‌های این عرصه و ذاتی دیجیتالی و مبتنی‌بر بلاکچین مانند جوانان، دل هر دو طرف را به‌دست آورد و خود را متمایزتر از هرکدام از آن‌ها نشان داد.

digital dollar

دنیای رمزارزها پیش از تتر

پیش از هرچیزی، باید بدانید که رمزارز تتر نوعی ارز پایدار با پشتوانه ارز فیات است که برای تتر این ارز فیات دلار است. ارزهای پایدار  همان‌طورکه از نامشان پیداست، به‌دلیل پشتوانه‌‌شان ثبات قیمتی دارند و به دور از هرگونه نوسانی هستند که گریبان دیگر رمزارزها را می‌گیرد.

به‌دلیل همین پایداری و ثبات در ارزش، آن‌ها گزینه مناسبی برای انجام تبادلات و معاملات در دنیای رمزارزها هستند. به‌کمک ارزهای پایدار بود که رمزارزها توانستند علاوه‌بر دیگر مزیت‌های خود، به مزیت ثبات قیمتی نیز تکیه بزنند و در بین اکثر مردم رواج پیدا کنند.

حتماً در یک جیب خود تتر داشته باشید!

استفاده‌نکردن از تتر در دنیای رمزارزها، مانند استفاده‌نکردن غواص از اکسیژن است! حتی اگر در شنا‌کردن مهارت داشته باشید، رفتن به اعماق بدون اکسیژن غیرممکن یا بسیار دشوار است.

اگر قصد دارید در دنیای رمزارزها فعالیت کنید، حتماً در یک جیب خود تتر داشته باشید. این ارز پایدار مزایایی دارد که نمی‌‌توان به‌راحتی از کنارشان گذشت. در‌ادامه، به این مزایا اشاره می‌کنیم.

digital dollar

تبادل سریع و ارزان و آسان با تتر

در معاملات رمزارزها، با‌توجه‌به نوسان‌های این بازار، انتقال فوری و سریع سرمایه اهمیت زیادی دارد. تتر قابلیت این را دارد که جای دلار را بگیرد و باعث شود تا تراکنش‌ها را بسیار به‌صرفه‌تر و با سرعت بیشتری انجام دهید.

ارزش سرمایه شما با تتر حفظ می‌شود

در نوسان‌های شدید بازار رمزارزها، برای مثال زمانی‌که قیمت بیتکوین یا دیگر‌ آلتکوین‌ها روند شدید کاهشی دارند، با تبدیل دارایی خود به تتر، می‌توانید ارزش آن‌ را حفظ کنید و از موج نزولی قیمت‌ها در امان باشید.

هزینه کارمزد بسیار اندک

از دیگر دغدغه‌های تریدرها و سرمایه‌گذارها پرداخت کارمزد است. استفاده از تتر برای خرید‌ و‌ فروش بیتکوین و سایر رمزارزها علاوه‌بر سرعت زیاد انجام تراکنش‌ها، کارمزد بسیار اندکی برایتان به‌ارمغان می‌آورد. همان‌طور‌که می‌دانید، کارمزد کم برابر است با سود بیشتر؛ به‌همین‌دلیل، تتر انتخاب اکثر سرمایه‌گذارها و تریدرها بوده و هست.

سؤال مهم: چگونه رمزارز تتر را تهیه کنیم؟

برای خرید و فروش تتر مراجع متعددی فعال هستند؛ اما در‌این‌میان عواملی مانند قیمت به‌صرفه، سرعت انتقال، تضمین امنیت دارایی، حفظ حریم شخصی و از همه مهم‌تر کارمزد بسیار کم اهمیت دارند. این ویژگی‌ها همگی باید درکنارهم در یک مجموعه به‌چشم بخورد. تنها در این صورت است که می‌توانید با خیالی آسوده برای خرید تتر یا فروش تتر اقدام کنید.

فروش تتر

تترلند؛ سرزمین تبادل رمزارز تتر

مجموعه تترلند به‌عنوان یکی از مراجع خرید و فروش تخصصی رمزارز تتر در ایران شناخته می‌شود. این مجموعه علاوه‌بر تضمین امنیت و سرعت تراکنش‌ها و قیمت به‌صرفه، کمترین کارمزد ممکن را به‌منظور انجام تراکنش‌هایتان در نظر می‌گیرد. با مراجعه به وب‌سایت یا اپلیکیشن تترلند، می‌توانید برای خرید تتر و یا فروش آن اقدام کنید.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا