اخبار

در دنیای رمزارزها چه می‌گذرد؟؛ مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها (۱۸ تا ۲۰شهریور۱۴۰۲)

در این مطلب از بلاگ تترلند، از مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها باخبر می‌شوید؛ از عوامل تأثیرگذار بر قیمت بیت کوین گرفته تا ترندهای روزانه و اخبار بلاکچین، دیفای، NFT ،WEB3 و قانون‌گذاری رمزارزها.

چکیده مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها (۱۸ تا ۲۰شهریور۱۴۰۲)

  • ۱۱سپتامبر۲۰۲۳ (۲۰شهریور۱۴۰۲)، میزان بدهی و فهرست طلب‌کاران صرافی ورشکسته FTX فاش شد.
  • مدیر بازار منطقه‌ای بایننس در مصاحبه‌ای بیان کرد که با وجود شکایت‌های متعدد علیه این صرافی، شباهتی میان بایننس و FTX وجود ندارد.
  • صرافی کوین‌بیس شایعه توقف فعالیت در کشور هند را تکذیب کرد.

افشای فهرست طلب‌کاران صرافی ورشکسته FTX میزان بدهی این صرافی را مشخص کرد

مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها را خبری از صرافی FTX آغاز می‌کنیم. ۱۱سپتامبر۲۰۲۳ (۲۰شهریور۱۴۰۲)، میزان بدهی صرافی ورشکسته FTX به طلب‌کارانش منتشر شد. طبق این فهرست، بیش از ۲,۳۰۰ طلب‌کار علیه صرافی FTX شکایت کرده‌اند. در میان آن‌ها نام شرکت‌های جنسیس و سلسیوس و وویاجر، سه کارگزاری ورشکسته رمزارز، نیز دیده می‌شود. ارزش کل این بدهی‌ها به رقم حیرت‌انگیز ۶۵میلیارد دلار می‌رسد؛ البته بخش بزرگی از آن «بی‌اعتبار یا فاقد مدرک» عنوان شده است.

دارایی صرافی FTX بیش از ۷میلیارد دلار است که شامل رمزارز، پول نقد، اوراق بهادار، املاک و مستغلات و سبد سرمایه‌گذاری می‌شود. همچنین، این شرکت صاحب ۳۸ ملک در کشور باهاماس به‌ارزش ۲۲۲میلیون دلار است.

طبق برخی از گزارش‌ها، احتمال دارد که FTX درحدود ۸۶.۶میلیون دلار از کمک‌های سیاسی و خیریه و نیز ۱۹۰.۳میلیون دلار اعطایی به وندورهای خود را پس بگیرد.

در‌حال‌حاضر سم بنکمن‌فرید، مدیر‌عامل سابق صرافی FTX، در زندان به‌سر می‌برد. وکلای او به‌دلیل در‌دسترس‌نبودن اینترنت در زندان فدرال، درخواست آزادی وی تا قبل از برگزاری جلسه دادگاه را ارائه کرده‌اند. ۱۱آگوست۲۰۲۳ (۲۰مرداد۱۴۰۲) و پس از آنکه سم بنکمن‌فرید در تلاش برای برقراری ارتباط با کارکنان سابق FTX و تهدید آنان بود، وثیقه وی لغو شد و به زندان برگشت.

آبان‌۱۴۰۱، صرافی FTX به‌‌دلیل مجموعه‌ای از معاملات پرریسک و سرمایه‌گذاری‌های شکست‌خورده فروپاشید. پس از گذشت کمتر از یک ماه از اعلام ورشکستگی صرافی FTX، سم بنکمن‌فرید، مدیرعامل این صرافی، در باهاماس دستگیر شد. کلاه‌برداری، دسیسه برای ارتکاب کلاه‌برداری، دست‌کاری بازار و پول‌شویی برخی از اتهام‌های وارد‌شده به وی هستند.

ریچارد تنگ، مدیر بازار منطقه‌ای بایننس، شباهت‌های این صرافی با FTX را رد کرد

به‌گفته‌ی ریچارد تنگ (Richard Teng)، مدیر بازار منطقه‌ای بایننس، صرافی بایننس از‌لحاظ امنیت مالی مشکلی ندارد و با وجود مشکلات قانونی و منطقه‌ای اخیر، شباهتی با صرافی ورشکسته FTX ندارد.

وی در مصاحبه‌ای اختصاصی با کوین‌تلگراف پیش از کنفرانس Token2049 در سنگاپور، درباره مشکلات قانونی‌ای صحبت کرده که صرافی بایننس در کشورهای مختلف با آن‌ها روبه‌روست. ناگفته نماند که او درباره شایعات مربوط به جانشینی‌اش پس از چانگ‌پنگ ژائو (CZ)، مدیر فعلی صرافی بایننس، سخنی نگفته است.

تنگ می‌گوید که در چند سال گذشته، صرافی بایننس با مشکلات مختلفی مواجه بوده است. بااین‌حال، توانسته است با تمام آن‌ها مقابله کند و در‌عین‌حال از‌لحاظ امنیت مالی با مشکلی مواجه نشود و پاسخ‌گوی نیازهای مشتریانش باشد.

گفتنی است که CZ اخیراً پستی در شبکه‌های اجتماعی منتشر و در آن به شایعه‌های مربوط به شکایت‌های حقوقی، فرار بانکی، بسته‌شدن کانال‌های ارز فیات و تعدیل کارکنان اشاره کرده بود. بااین‌حال، تنگ این شایعه‌ها را غیرواقعی خوانده است. تنگ تأکید کرده است که تشبیه بایننس با FTX توجیه‌ناپذیر است.

تنگ در این مصاحبه از چهارچوب‌های نظارتی جدید رمزارز که در کشورهای مختلف در حال ایجاد هستند، استقبال کرده است. وی این قوانین از‌جمله طرح نظارتی اتحادیه اروپا برای دارایی‌های رمزارز (MiCA) را باتوجه‌به ایجاد استانداردهای قانونی به‌نفع صرافی‌های بین‌المللی می‌داند.

ریچارد تنگ معتقد است که MiCA قدمی در جهت درست برداشته است و این حرکت درنهایت به هم‌گرایی گسترده دستورالعمل‌های نظارتی بین‌المللی برای رمزارزها منجر خواهد شد.

کوین‌بیس شایعه توقف فعالیت در کشور هند را تکذیب کرد

اخبار بازار رمزارزها را با خبری از کوین بیس خاتمه می‌دهیم. صرافی آمریکایی کوین‌بیس پس از انتشار گزارشی مبنی‌بر توقف فعالیت این صرافی در کشور هند، توضیحاتی ارائه داد. ۱۱سپتامبر۲۰۲۳ (۲۰شهریور۱۴۰۲)، وب‌سایت TechCrunch گزارشی منتشر کرد که از ارسال ایمیل هشدار برای کاربران هندی صرافی کوین‌بیس مبنی‌بر توقف تمام فعالیت‌های این صرافی تا ۲۵سپتامبر۲۰۲۳ خبر می‌داد. طبق این گزارش، از کاربران خواسته شده بود تا سریعاً تمام وجوه خود را از صرافی کوین‌بیس خارج کنند.

پس از این گزارش، مشخص شد که ایمیل مذکور برای تمام کاربران هندی ارسال نشده و فقط برای آن دسته از کاربران ارسال شده است که قوانین صرافی را نقض کرده بودند.

سخن‌گوی کوین‌بیس به کوین‌تلگراف اعلام کرده است که ایمیل هشدار فقط برای کاربرانی ارسال شده است که فعالیتشان با استانداردهای به‌روز‌شده کوین‌بیس مطابقت ندارد و ارائه خدمات فقط برای این کاربران متوقف خواهد شد.

گزارش وب‌سایت TechCrunch به‌طور گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی، به‌ویژه X (توییتر سابق)، منتشر شده بود. برخی از کاربران شناخته‌شده ازجمله Wu Blockchain آن را به‌اشتراک گذاشته بودند. همین موضوع باعث ایجاد شایعه‌ای مبنی‌بر توقف فعالیت صرافی کوین‌بیس در کشور هند شده بود.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا