آموزشمقاله

آموزش کار با سرویس بازار تترلند

تترلند در سال جاری و با هدف پاسخ‌گویی به تقاضای فزاینده کاربران و معامله‌گران حرفه‌ای خود، دست به راه‌اندازی چندین سرویس نوین، ازجمله بازار تترلند زده است.

چندی پیش، «مبدل تترلند» راه‌اندازی شد. کاربران به‌کمک این قابلیت می‌توانند موجودی تتری یا تومانی خود را به‌طور آنی و بدون نیاز به پرداخت کارمزد به بیش از ۱۶۰ رمزارز برتر بازار تبدیل کنند. کمی قبل‌تر هم سرویس API تترلند با هدف تسهیل مبادلات سامانه‌های معاملاتی خودکار راه‌اندازی شد.

حالا هم تترلند سرویس دیگری با نام «بازار تترلند» رونمایی کرده است. این قابلیت جدید دست کاربران و معامله‌گران حرفه‌ای را برای دادوستد تتر به قیمت‌های دلخواهشان بازتر می‌کند.

معامله‌گران با مراجعه به بخش بازار تترلند، نمودار تغییرات قیمت تتر را در بازه‌های زمانی روزانه و هفتگی و ماهانه می‌توانند مشاهده کنند، دست به ثبت «سفارش‌های محدود» بزنند، آخرین معامله‌های بازار را ببینند و به تاریخچه سفارش‌هایشان دسترسی داشته باشند.

در این مقاله از بلاگ تترلند، می‌خواهیم به‌طور کامل بخش‌های مختلف سرویس بازار را تشریح کنیم و با فرایند سفارش‌گذاری و خریدوفروش در این بخش آشنا شویم.

دسترسی به سرویس بازار

برای استفاده از بازار تترلند، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید و سپس از نوار ابزار اصلی صفحه اول وب‌سایت، روی گزینه «بازار تترلند» کلیک کنید. اکنون صفحه اصلی سرویس تترلند برای شما به‌نمایش درمی‌آید. این صفحه بخش‌های مختلفی دارد که در ادامه،‌‌ هر‌کدام را توضیح می‌دهیم.

بخش‌های مختلف سرویس بازار

در بخش بالایی صفحه، نرخ لحظه‌ای تتر، کف، سقف و درصد تغییرات آن در ۲۴ ساعت گذشته را مشاهده می‌کنید.

نرخ روز تتر بازار تترلند

ناگفته نماند که این نرخ، آخرین قیمت تترهای معامله‌شده در بازار تترلند میان کاربران است و با نرخ «خرید آسان» بخش اصلی تترلند تفاوت دارد. در مرکز صفحه، می‌توانید نمودار تغییرات قیمت تتر را به‌تفکیک روز و هفته و ماه ببینید.

نمودار تغییرات تتر بازار تترلند

در سمت چپ صفحه، «لیست سفارش‌ها» قرار گرفته‌اند. این بخش خود سه قسمت دارد:

  • سفارش‌های فروش که با رنگ قرمز مشاهده‌ می‌شوند.
  • آخرین معامله که آخرین قیمت خرید‌و‌فروش تتر را می‌بینید.
  • سفارش‌های خرید که با رنگ سبز نشان داده شده‌اند.

سفارش‌های فروش در بازار تترلند

سفارش‌های خرید در بازار تترلند

۹ معامله اخیر انجام‌شده در بازار تترلند را در سمت راست صفحه به‌تفکیک نرخ و تعداد می‌توانید مشاهده کنید.

لیست سفارش‌های اخیر در بازار تترلند

در مرکز صفحه، بخشی برای سفارش‌گذاری گنجانده شده است که دو قسمت «خرید» و «فروش» در قالب سفارش‌های عادی و آنی دارد.

بخش سفارش‌گذاری در بازار تترلند

قسمتی با نام «معاملات من» هم در بخش انتهایی صفحه بازار گنجانده شده که در آن می‌توانید تاریخچه تمامی سفارش‌های خریدوفروش خود را با جزئیات کامل و به‌تفکیک «سفارش‌های باز» و «همه سفارش‌ها» و «سفارش‌های انجام‌شده» مشاهده کنید.

معاملات من در بازار تترلند

تا به این‌جا با بخش‌های مختلف بازار تترلند آشنا شدیم. در‌ادامه، می‌خواهیم با فرایند خریدوفروش تتر در این سرویس آشنا شویم.

فرایند دادوستد و سفارش‌گذاری در بازار تترلند

سفارش عادی

برای خرید تتر، از قسمت سفارش عادی نرخ مدنظر خود را به تومان وارد کنید. گفتنی است عددی که در کادر نرخ نمایش داده شده، آخرین نرخ تترهای معامله‌شده در بازار است.

سفارش خرید در بازار تترلند

در پایین این کادر، علامت به‌علاوه (+) دیده می‌شود. با کلیک روی این علامت به صفحه واریز هدایت می‌شوید و کیف‌پول تومانی خود را می‌توانید شارژ کنید. توجه کنید حداقل تعداد تتری که می‌توانید بخرید یا بفروشید، برابر با ۵ واحد است.

پس از درج نرخ دلخواه، تعداد تترهای مونظر خود را در کادر بعدی وارد کنید. نوار پیمایشگری در بخش پایینی این کادر مشاهده می‌شود که به‌کمک آن می‌توانید موجودی تومانی خود را در گام‌های ۵درصدی به خرید اختصاص بدهید.

نوار پیمایشگر در بازار تترلند

در‌ادامه، تعداد تترهای دریافتی پس از کسر کارمزد به شما نمایش داده می‌شود. در انتها پس از کلیک روی گزینه «خرید»، پنجره‌ای برای تأیید نهایی سفارش باز می‌شود که در آن می‌توانید اطلاعات معامله را باردیگر مشاهده کنید. پس از اطمینان از صحت اعداد، روی گزینه «تأیید خرید» کلیک کنید.

پس از تأیید خرید، سفارش شما در بخش پایینی «لیست سفارش‌‌ها» درج می‌شود. دقت کنید که سفارش‌های شما اعم از خرید یا فروش با علامت فلش از دیگر سفارش‌ها متمایز شده‌اند.

بعدازآن، سفارش شما در قالب «سفارش باز» به لیست سفارش‌ها اضافه می‌شود. حالا اگر کاربر دیگری سفارش فروشی با نرخی برابر یا کمتر از نرخ اعلامی شما در لیست سفارش‌ها ثبت کند، سفارشتان از حالت باز به حالت انجام‌شده تغییر پیدا می‌کند.

دقت کنید که ممکن است تعداد تترهای درخواستی شما با تعداد اعلامی فروشنده برابر نباشد. برای مثال، اگر تعداد تترهای درخواستی شما از تترهای فروشنده بیشتر باشد، تنها بخشی از سفارش شما تکمیل می‌شود و بخش دیگر آن زمانی کامل می‌شود که فروشنده دیگری اقدام به ثبت سفارش فروش کند.

در بخش «معاملات من» در قسمت پایین صفحه می‌توانید سفارش‌های باز و انجام‌شده و درصد تکمیل هر سفارش را به تفکیک مشاهده کنید.

فروش تتر هم مانند خرید آن بسیار ساده و سرراست است. ابتدا در بخش سفارش عادی، نرخ تتر و تعداد دلخواه خود را وارد و سپس روی گزینه «فروش» کلیک کنید. درادامه، در پنجره تأیید نهایی با بررسی دوباره اطلاعات، گزینه «تأیید سفارش‌» را بزنید.

سفارش فروش در بازار تترلند

اکنون سفارش شما در لیست سفارش‌ها در قالب «سفارش باز» ثبت می‌شود. اگر معامله‌گری خواهان خرید تترهای شما به قیمتی برابر یا بیشتر از نرخ اعلامی شما باشد، سفارش شما پردازش می‌شود و به حالت «انجام‌شده» درمی‌آید.

مشابه فرایند خرید، سفارش فروش شما تنها زمانی تکمیل می‌شود که تعداد تترهای متقاضیان خرید، برابر یا بیشتر از تعداد تترهای شما در نرخ اعلامی برای فروش باشد. اگر سفارش شما اعم از خرید یا فروش تکمیل شود، در زبانه سفارش‌های انجام‌شده در بخش «معاملات من» به نمایش درمی‌آید.

در پایان توجه کنید تا وقتی که سفارش شما در حالت باز است، می‌توانید آن را از بخش «معاملات من» لغو کنید.

سفارش آنی

علاوه‌بر انجام فرایند خریدوفروش تتر در قالب سفارش عادی و به نرخ دلخواه، از «سفارش آنی» نیز برای دادوستد تتر می‌توانید استفاده کنید. در سفارش آنی، بازار تترلند به‌طور خودکار بهترین نرخ موجود برای خریدوفروش تتر را دراختیار شما می‌گذارد؛ بنابراین به درج نرخ نیازی ندارید.

گفتنی است که بهترین نرخ موجود در هنگام خرید، کمترین قیمت پیشنهادی در لیست سفارش‌هاست. در زمان فروش نیز، بیشترین قیمت پیشنهادی در لیست سفارش‌ها بهترین نرخ موجود است. سفارش آنی می‌تواند نیاز آن دسته از کاربرانی را برطرف کند که می‌خواهند در سریع‌ترین زمان ممکن، خرید یا فروش خود را به بهترین نرخ‌های موجود تکمیل کنند.

جمع‌بندی

به‌کمک بازار تتر، دیگر به پایش مداوم نرخ‌های متغیر خریدوفروش نیازی نیست و می‌توان براساس پیش‌بینی از روندهای آتی بازار، سفارش‌های خریدوفروش را در زمان‌های مناسب تکمیل کرد.

مجموعه تترلند امیدوار است بتواند با راه‌اندازی این سرویس، علاوه‌بر پاسخ‌گویی به تقاضای فزاینده معامله‌گران حرفه‌ای، طیف متنوع‌تری از قابلیت‌ها را در‌اختیار آنان خود قرار دهد.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا