اخبار

در دنیای رمزارزها چه می‌گذرد؟ مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها (۱۱ تا ۱۳شهریور۱۴۰۲)

در این مطلب، از رویدادهای مهم اخیر بازار رمزارزها باخبر می‌شوید؛ از عوامل تأثیرگذار بر قیمت بیتکوین گرفته تا ترندهای روزانه و اخبار بلاکچین، دیفای، NFT ،WEB3 و قانون‌گذاری رمزارزها.

چکیده اخبار مهم (۱۱ تا ۱۳شهریور۱۴۰۲)

  • وب‌سایت Stake اعلام کرد که طی حملاتی به کیف‌پول‌های گرم در شبکه‌های اتریوم و بایننس اسمارت چین، ۴۱میلیون دلار به‌سرقت رفته است.
  • رئیس سابق مرجع امور مالی سنگاپور، از مخالفان سرسخت رمزارزها‌، رئیس‌جمهور این کشور شد.
  • قانون‌گذاران کره‌جنوبی به‌دنبال تصویب قانونی برای توقیف رمزارزهای کره‌شمالی هستند.

هک کیف‌پول‌های وب‌سایت Stake و سرقت ۴۱میلیون دلار

۴سپتامبر۲۰۲۳ (۱۳شهریور۱۴۰۲)، بیش از ۴۱میلیون دلار از وب‌سایت شرط‌بندی Stake به‌سرقت رفت. طبق گزارش وب‌سایت تحلیلی Beosin، مجموع سرمایه به‌سرقت‌رفته به ۴۱.۳۵میلیون دلار می‌رسد که شامل ۱۵.۷میلیون دلار در شبکه اتریوم و ۷.۸میلیون دلار در شبکه پالیگان و ۱۷.۸میلیون دلار در شبکه بایننس اسمارت چین است. 

روز دوشنبه، شرکت امنیتی Cyvers اعلام کرد که حدود ۱۶میلیون دلار اتریوم، تتر، یو‌اس‌دی کوین و دای از‌طریق چند تراکنش مشکوک از کیف‌پول‌های وب‌سایت استیک خارج شده است. سپس، کاربری با اسم مستعار ZachXBT در X، توییتر سابق، اعلام کرد که ۲۵میلیون دلار دیگر نیز روی شبکه‌های بایننس اسمارت چین و پالیگان دزدیده شده است.

وب‌سایت استیک تأیید کرد که فردی با دسترسی به‌ کیف‌پول‌های گرم پلتفرم، رمزارزها را منتقل کرده است. گفتنی‌ است تنها ۵ ساعت پس از این اتفاق، فعالیت این پلتفرم که موقتاً متوقف شده بود، از سر گرفته شد.

قانون‌گذاری که رمزارزها را «بسیار خطرناک» خوانده بود، رئیس‌جمهور سنگاپور شد

وزیر سابق اقتصاد سنگاپور، ترمان شانموگاراتنام، به‌عنوان رئیس‌جمهور جدید این کشور انتخاب شد. این اتفاق واکنش‌های متفاوت جامعه رمزارز را در پی داشته است. رئیس مرجع امور مالی سنگاپور توانست بیش از ۷۰درصد از آرای مردم را به‌دست بیاورد و بر صندلی ریاست‌جمهوری این کشور بنشیند.

اعلام تأیید ریاست‌جمهوری شانموگاراتنام

نکته‌ای که ریاست‌جمهوری شانموگاراتنام را برای جامعه رمزارز مهم می‌کند، این است که موضع منفی‌ دربرابر رمزارزها دارد. باتوجه‌به اینکه کشور سنگاپور مرکزی مهم و شناخته‌شده برای سرمایه‌گذاران رمزارز محسوب می‌شود، تصمیمات شانموگاراتنام می‌تواند روی آینده رمزارزها تأثیرگذار باشد. پیش‌از‌این، او اعلام کرده بود که رمزارزها سرمایه‌گذاری بسیار خطرناک و دارایی ناپایداری هستند. با‌این‌حال، قانون‌گذاران سنگاپور با راه‌اندازی صرافی‌های بزرگ جهانی از‌جمله کوین‌بیس، بیت‌استمپ، کریپتو‌دات‌کام و جمینی در این کشور موافقت کرده بودند.

شانموگاراتنام حتی پس از اینکه از سِمَت رئیس مرجع امور مالی سنگاپور کناره‌گیری کرد، به فعالیت‌های خود درزمینه اصلاح قوانین دارایی‌های دیجیتال ادامه داد؛ ازجمله اصلاح چهارچوب نظارتی استیبل‌کوین‌ها در سال ۲۰۲۲.

برنامه کره‌جنوبی برای توقیف رمزارزهای کره‌شمالی

دولت کره‌جنوبی به‌دنبال تصویب لایحه‌ای است تا رمزارزهای کره‌شمالی را توقیف کند؛ رمزارزهایی که به‌منظور تأمین مالی برنامه‌های غیرقانون تسلیحاتی استفاده می‌شود.

این لایحه نمایانگر رویکرد رئیس‌جمهور این کشور برای اصلاح قوانین امنیت سایبری کره‌جنوبی است. همچنین، دولت کره‌جنوبی قصد دارد کمیته ملی امنیت سایبری را زیرنظر رئیس‌جمهور ایجاد کند.

گزارش‌های منتشر‌شده نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۳، کره‌شمالی در سرقت ۲۰۰میلیون دلار رمزارز دست داشته است که این میزان تقریباً ۲۰درصد مجموع رمزارزهای دزدیده‌شده در این سال است.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا