آموزشمبتدیمقاله

رمزارزها چگونه بر کسب‌و‌کارها حکمرانی خواهند کرد؟

آرام و بدون حاشیه به میدان آمدند. در بدو ورود جدی گرفته نشدند؛ اما پس از مدتی، تنها توجه‌ عده خاصی را به خود جلب کردند. به‌لطف عشق و جسارت طرفداران تکنولوژی، در‌برابر تمام هجمه‌ها تاب آوردند و مزایای خود را ثابت کردند و توسعه یافتند. اکنون به‌اندازه‌ای محبوب شدند که به‌کارگیری آن‌ها در حوزه‌های مختلف نه‌تنها سودمند، بلکه تا حدودی حیاتی است.

براساس گزارشی از Forbes، تعداد کاربران رمزارزها در ژانویه۲۰۲۱ حدوداً بیش از ۱۰۰میلیون نفر تخمین زده شده است. دلیل افزایش کاربران علاوه‌بر مزایای رمزارزها، افزایش قیمت بیتکوین و سایر رمزارزها بیان شده است.

همچنین براساس تحقیق مؤسسه مشاور اقتصادی deVer در بین مشتریانش، به این نتیجه رسیده‌اند که ۷۰درصد از مشتریان مسن‌تر از ۵۵ سال آن‌ها روی رمزارزها سرمایه‌گذاری کرده‌اند یا قصد دارند در این بازار سرمایه‌گذاری کنند.

همان‌طور‌که در اخبار می‌شنویم، شرکت‌ها و بانک‌های نام‌آشنا مانند تسلا، آمازون، اوبر و گلدمن ساکس میل زیادی به سرمایه‌گذاری روی رمزارزها و تکنولوژی بلاکچین از خود نشان داده‌اند. این شواهد حاکی از آن است که آینده کسب‌و‌کارها، حتی کسب‌و‌کارهای نوپا، رابطه نزدیکی با به‌کار‌گرفتن رمزارزها خواهد داشت.

در این مقاله از بلاگ تترلند، نگاهی به رابطه تنگاتنگ بین توسعه کسب‌وکار و به‌کارگیری رمزارزها خواهیم انداخت؛ پس تا پایان مطلب ما را همراهی کنید.

از کالیفرنیا تا هانوی؛ چه نام‌های بزرگی به‌سمت رمزارزها رفته‌اند؟

گسترش رمزارزها برخلاف دیگر تکنولوژی‌ها مانند خودروسازی یا صنایع فضایی، نیازمند تصمیم‌گیری نهاد دولتی نیست. ماهیت غیرمتمرکز تکنولوژی مادر رمزارزها، یعنی تکنولوژی بلاکچین، باعث شده‌ است تا محدود‌کردن آن‌ها نتیجه‌ مؤثری در پی نداشته باشد؛ به‌همین‌دلیل، این تکنولوژی بسیار گسترده شده است.

future of crypto

گستره به‌کارگیری رمزارزها از ویتنام تا ایالات متحده را دربر گرفته است؛ به‌طوری‌که در بین ۲۰ کشور برتر در به‌کارگیری رمزارزها، ویتنام در رتبه نخست و ایالات متحده در رتبه ششم قرار دارد!

یکی از سرمایه‌گذاری‌های اولین و جنجالی بر روی رمزارزها را تسلا موتورز انجام داد. این شرکت با سرمایه‌ای ۱.۵میلیارددلاری به‌سمت بیتکوین خیز برداشت. علاوه‌بر این سرمایه‌گذاری، خرید خودروهای تسلا موتوروز با بیتکوین فراهم شد. با اینکه به‌‌دلیل تأثیرات زیست‌محیطی استخراج بیتکوین رابطه حسنه تسلا و این رمزارز کمی خدشه‌دار شد، شرکت مذکور همچنان از سرمایه‌گذاران بزرگ این عرصه محسوب می‌شود.

نوآوران قدیمی؛ PayPal و Visa

از دیگر نام‌های پیشرو در عرصه پرداخت‌های دیجیتال PayPal است. با‌توجه‌به سابقه درخشان PayPal در آسان‌سازی پرداخت‌ها در کمتر از چند دقیقه، ورودش به عرصه رمزارزها چندان دور از انتظار نبود. پی‌پال امکان پرداخت ازطریق بیتکوین، اتریوم، لایت‌کوین و بیت‌کوین‌ کش را برای کاربرانش فراهم کرده‌ است.

Visa، از دیگر نام‌های بزرگ در‌زمینه پرداخت، نیز روش‌های پرداخت جدیدی را با استفاده از ارزهای پایدار (مانند تتر USDT) روی بلاکچین اتریوم ایجاد کرده است. افزون‌براین، Mastercard اعلام کرده است که در آینده نزدیک به جمع این نام‌های بزرگ خواهد پیوست.

Visa

به‌چشم‌خوردن نام‌های بزرگی مانند PayPal و Visa نشان‌دهنده افزایش به‌کارگیری روش‌های پرداخت رمزارزی در بین کسب‌وکارهاست.

شاید در‌حال‌حاضر امکان پرداخت با استفاده از بیتکوین و تتر (USDT) یا دیگر رمزارزها در فروشگاه آنلاین مزیت محسوب شود؛ اما کم‌کم با گسترش مزیت یادشده در بین تمامی کسب‌وکارها، این روش پرداخت قطعاً به بخش اصلی از خدمات کسب‌وکارهای آنلاین بدل خواهد شد.

ورود اعجوبه‌های تازه‌نفس حوزه اقتصاد به‌نفع کسب‌وکارها

پرداخت حقوق

اگر مدیر کسب‌وکاری هستید که کارکنانتان در مناطق مختلف جغرافیایی در سراسر جهان گسترده شده‌اند، قطعاً طعم دردسرهای تبدیل دلار به چندین واحد مختلف پولی را چشیده‌اید. پرداخت‌ با استفاده از رمزارزها، هزینه‌های تبدیل ارز و زمان پرداخت و نقش واسطه‌ای به‌ نام بانک را از بین می‌برد. همچنین، امنیت بسیار بیشتری دارد و به‌طور‌کلی برای کارفرما و کارمند بازی دو‌سربرد محسوب می‌شود.

جمع‌آوری و افزایش سرمایه بسیار شفاف‌تر خواهد بود

ماهیت بلاکچین فرصت مناسبی در‌اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد. آن‌ها می‌توانند با استفاده از فرایندی به‌ نام عرضه اولیه (ITO) یا Initial Token Offering به افزایش و جذب سرمایه اقدام کنند. استفاده صحیح از این فرایند، به‌مراتب بهتر از افزایش و جذب سرمایه از‌طریق بانک‌ها و وام‌دهنده‌ها و سایت‌های جمع‌آوری سرمایه خواهد بود.

crypto security

کاهش چشمگیر کلاه‌برداری

در سیستم پرداخت‌ با کارت‌های اعتباری، هکرها از طریق امکان برگشت‌پذیری پرداخت‌ برای انجام کلاه‌برداری و از ضعف موجود در بازگشت هزینه خریدهای لغوشده بعضی از پلتفرم‌های خرید آنلاین سوءاستفاده می‌کنند. باوجوداین با‌توجه‌به تغییرناپذیر‌بودن رمزارزها، چنین کلاه‌برداری‌هایی به‌کلی از سر راه کسب‌وکارها برداشته خواهند شد.

حفظ امنیت و ناشناس‌ماندن

به‌دلیل ویژگی‌های تکنولوژی استفاده‌شده در ماهیت رمزارزها، آن‌ها امنیت کاربران را می‌توانند به‌خوبی حفظ کنند. این امنیت علاوه‌بر تضمین موفقیت‌آمیز‌بودن تراکنش، شامل ناشناس‌بودن کاربر نیز می‌شود.

با استفاده از روش‌های پرداخت قدیمی امکان شناسایی و رهگیری کاربران وجود دارد؛ درحالی‌که اغلب با استفاده از رمزارزها کاربران به بیان اطلاعات هویتی خود نیازی ندارند. به‌همین‌دلیل، استفاده از رمزارزها برای کاربران امنیت بیشتری را در پی خواهد داشت.

فروش تتر

جمع‌بندی

با‌توجه‌به افزایش روزافزون رمزارزها در بین مردم دنیا، کسب‌و‌کارها دیر یا زود باید به فکر بهره‌بردن از آن‌ها باشند. قطعاً جاماندن از غافله‌ای که هر‌روز با سرعت بیشتری پیش می‌رود، برای هیچ مدیر یا کارآفرینی خوشایند نخواهد بود.

در آینده‌ای نزدیک، یکی از رمزارزهای کاربردی‌ برای به‌کارگیری و پذیرش نزد کسب‌و‌کارها تتر (USDT) خواهد بود. ویژگی‌های تتر برای هر فعالیتی در حوزه اقتصادی ایدئال و به‌صرفه خواهد بود. برای خرید و فروش تتر با به‌صرفه‌ترین قیمت، می‌توانید از‌طریق وب‌سایت یا اپلیکیشن تترلند اقدام کنید.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا