آموزشمقاله

از لئوناردو داوینچی تا ساتوشی ناکاموتو در رمزارز

از شکل‌گیری اولین تمدن‌ها تا اختراع ابزارهایی مانند چرخ که مسیر پیشرفت انسان‌ها را تغییر داد، ما انسان‌ها همواره در پی پیشرفت و خروج از دایره‌ی محدودیت‌‌ها و دستیابی به روش‌های ایدئال برای انجام فعالیت‌های مختلف خود بوده‌ایم؛ از طرح‌های ابتدایی داوینچی برای پرواز گرفته تا استفاده از جلیقه‌هایی با موتور جت برای خدمت در صنعت بهداشت و درمان.

تکنولوژی بلاکچین که امروزه بسیاری از مردم جهان مستقیم یا غیرمستقیم چه در حوزه رمزارزها یا در زمینه‌های دیگر با آن در ارتباط هستند، برخلاف تصورات به‌تازگی در میان ما ظهور نکرده است؛ بلکه تاریخچه‌ای به قدمت دوران رنسانس دارد.

انجام فعالیت‌ها با سرعت و دقت و امنیت همواره از دغدغه‌های انسان‌ها از دوران باستان تا امروز بوده و هستند. درحال‌حاضر، این تکنولوژیِ با اصالت به‌لطف قدرت ارتباطات مردم جهان بر بستر اینترنت، مؤثرتر از هر تکنولوژی دیگری در زندگی مردم جهان کم یا زیاد تأثیر گذاشته و جایگاه مناسبی کسب کرده است.

رمزارزها به‌‌لطف قهرمان ناشناخته‌ این حوزه، ساتوشی ناکاموتو، به‌صورت فزاینده‌ای در حال نفوذ در زندگی ما هستند؛ از پرداخت مالیات با بیتکوین گرفته تا استفاده از رمزارز تتر در سفرهای خارجی بدون نگرانی بابت تبدیل‌نکردن پول کشور خودتان به پول کشور مقصد.

به‌طور‌کلی، درباره چشم‌انداز رمز‌ارزها و ارزهای پایدار اختلاف‌نظرهای زیادی وجود دارد؛ چراکه تغییر عظیمی رقم زده‌اند. بااین‌حال، تجربه ثابت کرده که هر تغییر بزرگ همیشه مخالفان خودش را داشته است.

آنچه اهمیت دارد، استفاده‌ آگاهانه از رمزارزهاست. بدون داشتن اطلاعات اساسی و همراهی مجموعه‌‌ معتبر فعال در این حوزه، فعالیت در این زمینه کمی ریسک‌پذیر خواهد بود.

در این مقاله از بلاگ تترلند، قصد داریم تا از منظر دنیای رمزارزها که اکثر ما در آن فعالیت می‌کنیم، اهمیت این رمزارزها را به‌اختصار مرور کنیم؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

انواع صرافی در عرصه‌ی رمزارزها

انواع صرافی در عرصه‌ رمزارزها

هدف نهایی فعالیت در‌ بازار رمز‌ارزها سودکردن، انجام سریع تراکنش‌ها، پرداخت کارمزد منطقی و امنیت فراوان است؛ ازاین‌رو، آشنایی با مرجعی که تمام این ویژگی‌ها را داشته باشد، بسیار اهمیت دارد.

یکی از بهترین‌ مراجع فعال در این حوزه تترلند است. تترلند اولین مرجع تخصصی خرید و فروش رمزارز تتر در کشور است. تتر ارزی پایدار و بسیار پرکاربرد است که به‌عنوان پدر ارزهای پایدار شناخته می‌شود.

صرافی رمزارز متمرکز

این صرافی‌ها مانند بانک‌های امروزی متشکل از یک یا چند نفر مالک هستند. آن‌ها از امنیت مناسبی برخوردارند و نظارت قانونی بر آن‌ها وجود دارد و سرعت پردازش معاملات زیادی دارند. از مزایای دیگر این صرافی‌ها می‌توان به محبوبیت و امکانات بیشتری اشاره کرد که در‌اختیار کاربران قرار می‌دهند. درعوض، به‌دلیل وجود شخص ثالث در این صرافی‌ها، شما کنترل کمتری بر دارایی خود دارید.

مرجع تخصصی خرید تتر و فروش تتر

صرافی رمزارز غیرمتمرکز

تفاوت عمده‌ این صرافی با صرافی متمرکز، در نبود شخص ثالث در معاملات است. در انجام این معاملات که با عنوان معاملات هوشمند شناخته می‌شوند، هیچ واسطه‌ای وجود ندارد. در این صرافی، کاربر بر دارایی خود کنترل کامل دارد.

صرافی‌های غیرمتمرکز به‌دلیل نیازنداشتن به ثبت‌نام و احراز هویت حریم خصوصی هوشمند و پیشرفته دارند. همچنینع کاربران می‌توانند کاملاً بر دارایی خود نظارت کنند و امنیت در‌برابر هک‌شدن بسیار زیاد است. همچنین، امکان دسترسی به اطلاعات و جعل در آن وجود ندارد.

بااین‌حال، در این نوع صرافی‌ها سرعت پردازش معاملات و نقدینگی کمتر است. همچنین، محبوبیت کمتری دارند و ویژگی‌های محدودتری در‌اختیار کاربران قرار می‌دهند.

انواع صرافی در عرصه‌ی رمزارزها

جمع‌بندی

امروزه، اهمیت و تأثیرات مثبت تکنولوژی بلاکچین و رمزارزها دیگر بر کسی پوشیده نیست. این پدیده در زندگی ما کاربرد بسیاری دارد و باید برای استفاده‌ بدون ریسک از آن اطلاعات کافی داشته باشیم. پس بهتر است امنیت فعالیت‌های خود را با انتخاب مرجعی مطمئن تضمین کنیم.

تترلند یکی از مراجع تخصصی پیشرو خرید و فروش تتر در ایران است. تترلند با پشتیبانی فعال و پاسخ‌گو و ایجاد بستری امن، امکان تبادل تتر را برای کاربران با کارمزد صفر فراهم کرده است.

تترلند برای واریز و برداشت کارمزدی از کاربران دریافت نمی‌کند و کارمزد انتقال را بسته به نوع تتر انتخابی کاربران فقط شبکه دریافت می‌کند. در‌این‌میان، تتر TRC20 کارمزد کمتری دارد. تترلند به‌عنوان سریع‌ترین پلتفرم‌های تبادل تتر، استفاده از این تتر را پیشنهاد می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر، به وب‌سایت تترلند مراجعه یا شبکه‌های اجتماعی تترلند را دنبال کنید.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا