آموزشمبتدی

کارمزد تراکنش ارز دیجیتال چیست؟ هرآنچه باید درباره کارمزد تراکنش بدانید

همان‌طورکه می‌دانید، خرید یا فروش ارزهای دیجیتال مانند پرداخت‌های الکترونیکی بانکی کارمزد تراکنش دارد. این یعنی مانند انتقال و پرداخت کارت‌به‌کارت پول از‌طریق برنامه‌های بانکی که از حساب شما مبلغی اندک در قالب کارمزد کسر می‌شود، خرید یا فروش ارز دیجیتال نیز مقداری کارمزد به‌همراه دارد که باتوجه‌به نوع و شبکه آن ارز متغیر است.
این کارمزد تراکنش را شبکه ارز انتخابی دریافت می‌کند و تترلند ذی‌نفع هیچ‌کدام از کارمزدها نیست. 

در این مطلب از بلاگ تترلند، ابتدا توضیح می‌دهیم که کارمزد تراکنش ارز دیجیتال چیست و سپس هرآنچه باید درباره کارمزد تراکنش بدانید، بیان می‌کنیم؛ پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

انواع تترها و میزان کارمزد آن‌ها

به‌طورکلی، تترلند سه نوع تتر OMNI و ERC20 و TRC20 را پشتیبانی می‌کند. بنابراین، امکان خرید یا فروش هر سه تتر فراهم است. ارزش و قیمت هر سه تتر ذکر‌شده یکسان است و تفاوت در بستر بلاکچین و میزان کارمزد دریافتی شبکه آن‌هاست.

تتر ERC20

این تتر بر بستر شبکه اتریوم قرار دارد. کارمزد تتر ERC20 باتوجه‌به شلوغی شبکه و حجم تراکنش‌ها متغیر است. درمجموع، باید بگوییم که این شبکه کارمزد نسبتاً زیادی دارد.

تتر TRC20

این تتر بر بستر بلاکچین ترون با کمترین کارمزد و بیشترین سرعت انتقال قرار دارد. مقدار کارمزد تتر TRC20 از ۰ به ۱ تتر افزایش یافته است. این مقدار به‌دلیل افزایش قیمت ارز ترون است که برای انتقال به‌عنوان کارمزد مصرف می‌شود.

فروش تتر

تتر OMNI

این نوع تتر بر بستر بلاکچین OMNI Layer قرار دارد و درمقایسه‌با دو نوع تتر دیگر، بیشترین کارمزد تراکنش ارز دیجیتال و کمترین سرعت انتقال را دارد.

Omni-Tether

جمع‌بندی

بنابر توضیحات مربوط به هر تتر، شبکه مربوط به ارز انتخابی میزان کارمزد تراکنش ارز دیجیتال را در پایان تراکنش خرید یا فروش کسر می‌کند و تترلند ذی‌نفع آن نیست. تترلند تخصصی‌ترین مرکز خرید و فروش تتر در ایران است که با بیشترین سرعت و کمترین کارمزد ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته تبادل تتر به ریال و ریال به تتر را انجام می‌دهد.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا