اخبارپیشرفتهمقاله

بیت‌کوین فرصت تاریخی برای ایالات متحده آمریکا

بیت‌کوین، پادشاه ارزهای دیجیتال، بحث‌های مرتبط با خود را حتی به کاخ‌سفید آمریکا نیز کشانده است. کاخ‌سفید دراین‌باره اعلام کرده است که باید با درک اهمیت ارزهای دیجیتال در استراتژی امنیت ملی و سیاست‌های مالی راهبردی کشور، بهره‌مندی از رمزارز بیت کوین در نظر گرفته شود.

به‌گزارش تترلند و به‌نقل از وب‌سایت خبری‌تحلیلی bitcoinmagazine، از‌آن‌جا‌که رقبای ایالات متحده آمریکا فعالانه راه‌هایی را برای دلارزدایی از جهان دنبال و هم‌زمان اعلام می‌کنند که اقتصاد ثروت خیالی (دلار آمریکا) به‌ناچار با اقتصاد دارایی‌هایی با ارزش واقعی و دارایی‌های سخت جایگزین می‌شود‌، رقابت برای انباشت بیت کوین به‌طور‌حتم دور‌از‌انتظار نیست.

بیت کوین قانونی می‌شود

در بخشی از گزارش بیت‌کوین مگزین است: «کشورها بیت کوین را ممنوع نخواهند کرد؛ بلکه در‌نهایت، آن‌ها به‌شدت برای به‌دست‌آوردن این ارز دیجیتال رقابت خواهند کرد. آن کشورهایی که بیش از ۲۱میلیون نفر جمعیت دارند، برتری استراتژیک و اقتصادی بیشتری از رقبای ژئوپلیتیکی خود خواهند داشت.»

نقشه‌راه کاخ‌سفید برای بیت کوین

بباتوجه‌به آنچه در ابتدای گزارش گفته شد، استراتژی امنیت ملی (NSS) سندی دوره‌ای است که برای ارتباط با دیدگاه قوه مجریه طراحی شده و به‌عنوان نقشه‌راه ایالات متحده عمل می کند.

این نقشه‌راه به کنگره کمک می‌کند تا دستورالعمل‌های تعیین‌شده عالی‌ترین مقام در این کشور را انجام دهد.

اکتبر۲۰۲۲، آژانس امنیت ملی (‌NSS) گفته بود که چگونه کاخ‌سفید از این دهه تعیین‌کننده برای پیشبرد منافع حیاتی آمریکا استفاده خواهد کرد و ایالات متحده را برای غلبه بر رقبای ژئوپلیتیکی و مقابله با مشکلات مشترک و قرار‌دادن جهان ما در مسیری به‌سوی فردای روشن‌تر و امیدوارتر قرار خواهد داد.

 

بیت کوین

 

امید مردم آمریکا به بیت کوین

برنامه‌هایی از‌این‌دست و توجه به ارزش خرید‌و‌فروش بیت کوین نوید آینده‌ای بهتر را به مردم آمریکا القا می‌کند. همچنین، مسئولان اقتصادی این کشور تشخیص می‌دهند که در‌صورت وجود هرگونه اشتباه در استراتژی راهبردی این کشور، ممکن است مشکلات بیشتری برای کشوری پیش آید که ناامیدانه به‌دنبال روشنایی است.

بدتر از آن، ممکن است خطایی استراتژیک به قیمت از‌دست‌دادن کنترل نفوذ جهانی خود به این کشور تمام شود.

ارز دیجیتال را دیگر نمی‌توان نادیده گرفت

در بخشی از جدیدترین گزارش‌های NSS و در بخش «تجارت و اقتصاد» آمده است: «[ایالات متحده آمریکا] شایستگی‌ها را بررسی و توسعه دارایی‌های دیجیتال، از‌جمله دلار دیجیتال را با استانداردها و حفاظت‌های قوی برای ثبات حریم خصوصی به‌طور‌مسئولانه رهبری می‌کند.

نتیجه این اقدامات امنیتی به‌نفع سیستم مالی قوی و فراگیر ایالات متحده آمریکا و تقویت برتری جهانی است.

ارزهای دیجیتال و شایعه‌ها

با اینکه در دهه گذشته ارزهای دیجیتال به‌عنوان «پول اینترنتی جادویی» و «مرگ موش» شناخته می‌شد، ظهور بیت کوین اعتبار آن را تضمین کرد و از آن زمان به‌تدریج راه خود را به کمیته‌ها و اتاق‌های هیئت‌مدیره متشکل از اعضای بسیار بانفوذ باز کرد؛ ازاین‌رو، حالا دیگر نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

گزارش NSS نگاه درخورتأملی درباره دیدگاه فعلی قوه مجریه درزمینه اهمیت رو‌به‌رشد توسعه دارایی‌های دیجیتال مانند بیت کوین ارائه داده است.

 

بیت کوین

 

 دلایل محبوبیت بیت کوین

یکی از دلایل علاقه رو‌به‌رشد به دارایی‌های دیجیتال بی‌شک رکود اقتصادی بدهی ملی ایالات متحده آمریکاست؛ این کشور با کسری ۳۱تریلیون‌دلاری بدون هیچ نشانه‌ای از کاهش این کسری بودجه مواجه است.

سناتور رند پل اخیراً اذعان کرده است: «بزرگ‌ترین خطر امنیت ملی، بدهی ماست.» پس از انتشار هزینه ۱.۷تریلیون‌دلاری (تقریباً ۹۵میلیون بیت کوینی به‌ارزش امروزی)، کوه بدهی ملی قطعاً مایه نگرانی است.

تنها دو راه برای پرداخت این کسری بودجه هنگفت وجود دارد:

  • تنظیم مجدد نظام پولی
  • اصلاح و کاهش نرخ تورم

به‌دلیل میزان بسیار زیاد بدهی، نیاز روزافزونی به نوآوری برای کمک به حل این معضل وجود دارد.

مسیر رسیدن به دلار دیجیتال تقریباً اجتناب‌ناپذیر است؛ زیرا دوران ۰درصد پول به‌سرعت به تاریخ انقضای خود نزدیک می‌شود و نیاز به ایجاد سیستم پولی جدید را افزایش می‌دهد.

جمع‌بندی

گویا تاریخ اقتصادی آمریکا در حال تکرار است؛ تغییری عظیم که جهان از آن زمان تاکنون تجربه نکرده است؛ مانند شوک نیکسون در سال ۱۹۷۱.

در سال ۱۹۷۱، ایالات متحده آمریکا به‌جای برعهده‌گرفتن تعهدات مالی خود، سیاست اقتصادی خود را به‌کلی تغییر و به دوران برتون وودز پایان داد و طلا را از پیوند با دلار آمریکا حذف کرد.

پرسش‌های متداول

چرا بیت کوین برای اقتصاد ایالات متحده آمریکا فرصت تاریخی است؟

از‌آن‌جا‌که رقبای ایالات متحده آمریکا فعالانه راه‌هایی را برای دلارزدایی از جهان دنبال و هم‌زمان اعلام می‌کنند که اقتصاد ثروت خیالی (دلار آمریکا) به‌ناچار با اقتصاد دارایی‌هایی با ارزش واقعی و دارایی‌های سخت جایگزین می‌شود‌، رقابت برای انباشت بیت کوین به‌طور‌حتم دور‌از‌انتظار نیست.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا