مقاله

۶ دلیل برای رسیدن بیت کوین به ۱۰۰هزار دلار تا سال ۲۰۲۵

بسیاری از کارشناسان بازار رمزارزها روند صعودی بیت کوین در سال جاری میلادی را پیش‌بینی کرده‌اند. تعداد زیادی از پیش‌بینی‌ها از ثبت رکورد قیمت جدید برای بیت‌کوین در ماه‌های آینده خبر می‌دهند. محدوده ۱۰۰هزار دلار به‌عنوان نقطه مورداتفاق تحلیلگران تا سال ۲۰۲۵ شناخته می‌شود.

در این مطلب از بلاگ تترلند، قصد داریم ۶ دلیل مهم برای رسیدن BTC به این سطح تاریخی در یک سال آینده را بررسی کنیم. 

۱. ورود سرمایه حقوقی به بیت کوین ازطریق صندوق‌های ETF اسپات 

پذیرش ETF اسپات بیت کوین در آمریکا در کوتاه‌مدت تأثیر مثبت چندانی روی قیمت این رمزارز نگذاشت؛ اما باید منتظر ورود سرمایه سازمان‌ها و شرکت‌ها به این صندوق‌ها در ماه‌های پیش رو باشیم.

در‌حال‌حاضر که مدت کوتاهی از تأیید این صندوق‌ها می‌گذرد، درحدود ۳/۳درصد عرضه کل بیت‌کوین در ۱۱ صندوق ETF تأیید‌شده نگه‌داری می‌شود. ورود سرمایه جدید به‌ بیت‌کوین نه‌تنها موجب تقویت اعتبار این رمزارز می‌شود؛ بلکه نقدینگی لازم برای افزایش قیمت آن را به‌ارمغان می‌آورد. 

۲. هاوینگ بیت کوین 

به‌نوشته کوین‌پیج، تابه‌امروز بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۰ سه بار هاوینگ بیت‌کوین اتفاق افتاده است. پیش‌بینی می‌شود که هاوینگ چهارم در آوریل‌۲۰۲۴ رخ دهد. تجربه تاریخی نصف‌شدن پاداش استخراج بیت‌کوین نشان می‌دهد که بعد از این رویداد قیمت BTC به‌مدت چند ماه رالی صعودی را پشت‌سر می‌گذارد. 

پس از هاوینگ سال ۲۰۱۲، قیمت بیت کوین از ۱۲ به ۱,۲۰۰ دلار رسید. در سال ۲۰۱۶ نیز، قیمت این رمزارز از ۶۵۰ به ۱۹,۰۰۰ دلار افزایش یافت. همچنین در سال ۲۰۲۰، از ۹,۰۰۰ به ۶۸,۰۰۰ دلار رسید. نمودار زیر به‌خوبی گویای میزان افزایش قیمت چشمگیر بیت‌کوین پس از هربار هاوینگ است. این اتفاق ممکن است در سال ۲۰۲۴ نیز تکرار شود.

نمودار هاوینگ بیت کوین

نمودار هاوینگ بیت کوین

۳. پذیرش بیت کوین در ذخایر شرکت‌ها با قانون FASB 

به‌تازگی قانون استانداردهای حسابداری مالی در آمریکا با نام FASB تصویب شده است. در متن این قانون، به شرکت‌ها توصیه شده است تا برای تنوع‌بخشیدن به سبد ذخایر خود، به‌سراغ BTC هم بروند. این موضوع در پذیرش هر‌چه بیشتر بیت‌کوین بین سازمان‌ها و شرکت‌ها نقش مثبتی ایفا کرده است و می‌تواند سرمایه بیشتری را روانه بازار کند. 

۴. اقدام بانک‌های مرکزی برای پذیرش بیت کوین

برخی از بانک‌های مرکزی برای درامان‌ماندن از تورم احتمالی اقتصاد جهانی به‌ سرمایه‌گذاری روی بیت‌کوین روی آورده‌اند. در این زمینه، کشورهای آمریکای‌جنوبی پیشتاز هستند. پس از السالوادور که BTC را به‌عنوان ارز رسمی معرفی کرد، سایر کشورهای این قاره نیز برای خرید بیت‌کوین دست به کار شده‌اند.

بیت کوین به ۱۰۰هزاردلاری تا سال ۲۰۲۵

۵. کاهش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو 

آخرین نشست فدرال رزرو در سال ۲۰۲۳ با انتشار بیانیه‌ای مهم همراه بود. این نهاد پیش‌بینی کرد که در سال ۲۰۲۴ سه مرتبه نرخ بهره را کاهش خواهد داد. گفتنی است که در نشست ابتدایی سال جاری میلادی این اتفاق رخ نداد.

بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که در نیمه دوم سال شاهد اقدام بانک مرکزی آمریکا برای کاهش نرخ بهره باشیم. این موضوع با دامن‌زدن به تورم، می‌تواند سرمایه‌های در دست مردم را به‌سمت دارایی‌های جایگزین مانند BTC سوق دهد. 

۶. همبستگی قیمت بیت کوین و طلا 

۲۸مارس۲۰۰۳ نخستین ETF طلا در بورس اوراق بهادار استرالیا را‌ه‌اندازی شد. در آن زمان، هر اونس طلا حدود ۳۳۰ دلار قیمت داشت. بعد از گذشت یک سال، قیمت آن به ۴۲۱ دلار افزایش پیدا کرد. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که اتفاق مشابهی نیز برای BTC رقم بخورد.

ناگفته نماند که بررسی نمودار همبستگی قیمت طلا و بیت‌کوین نشان می‌دهد در یک سال گذشته، همبستگی این دو دارایی به اوج خود رسیده است. به‌همین‌دلیل، رشد قیمت طلا نیز محرکی برای حرکت بیت کوین در مسیر ۱۰۰هزار دلار خواهد بود. 

باید منتظر ماند و دید که آیا پیش‌بینی بیت کوین ۱۰۰هزاردلاری تا سال ۲۰۲۵ محقق خواهد شد یا خیر.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا