اخبار

در دنیای رمزارزها چه می‌گذرد؟ مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها (11 تا 13مرداد1402)

در این مطلب، از رویدادهای مهم اخیر بازار رمزارزها باخبر می‌شوید؛ از عوامل تأثیرگذار بر قیمت بیتکوین گرفته تا ترندهای روزانه و اخبار بلاکچین، دیفای، NFT ،WEB3 و قانون‌گذاری رمزارزها.

چکیده اخبار مهم

 

  • چند روز پس از اقدام کوین‌بیس برای رد شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، مدیر ارشد حقوقی این صرافی اعلام کرد که SEC درباره شکایت از صرافی‌های رمزارزی فراتر از اختیارات قانونی خود عمل کرده است.
  • وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا ممکن است از صرافی بایننس به‌اتهام کلاه‌برداری شکایت کند؛ اما مقام‌های این وزارتخانه به‌دلیل خطر بروز بحران مالی برای صدور کیفرخواست با تردیدهایی روبه‌رو هستند.
  • بانک کانادا (BoC) از کاهش مالکیت بیتکوین و رمزارزها در این کشور در سال ۲۰۲۲ خبر داد. بانک کانادا در گزارشی جدید، شرایط بازار رمزارزها و قانون‌گذاری این کشور را از دلایل کاهش محبوبیت رمزارزها در کانادا برشمرده است.
  • شش شرکت مدیریت دارایی درخواست خود را برای راه‌اندازی صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) آتی اتریوم به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا SEC ارسال کردند.

ادعای وکلای کوین‌بیس: SEC قانون را نقض کرده است

مشاور حقوقی صرافی کوین‌بیس معتقد است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در پرونده شکایت از این شرکت روند قانونی را نقض کرده است.

۴آگوست۲۰۲۳ (۱۳‌مرداد۱۴۰۲)، این مقام کوین‌بیس در دادگاه نیویورک ادعا کرد که SEC‌ از اختیارات خود سوءاستفاده کرده و تفسیرهای گذشته‌اش از قوانین اوراق بهادار را زیر پا گذاشته است. تیم حقوقی صرافی کوین‌بیس ادعا می‌کند که پس از حکم دادگاه پرونده ریپل مبنی‌بر اینکه رمزارز ریپل (XRP) اوراق بهادار نیست، SEC از اختیاراتش فراتر رفته است.

پل گروال، (Paul Grewal)، مدیر ارشد حقوقی کوین‌بیس، در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) نوشت: «امروز کوین‌بیس درخواست خود را برای رد شکایت SEC علیه این شرکت برای دادگاه ارسال کرد. استدلال اصلی ما ساده‌ است: مطابق با آن چیزی که دادگاه عالی ده‌ها سال است تفسیر کرده، ما «قرارداد سرمایه‌گذاری» صادر نمی‌کنیم.»

اوایل ژوئن۲۰۲۳ (خرداد۱۴۰۲)، SEC از صرافی کوین‌بیس به‌دلیل نقص قوانین اوراق بهادار آمریکا شکایت کرد. در این شکایت، ذکر شده بود که کوین‌بیس قوانین مربوط به اوراق بهادار آمریکا را نقض کرده و اوراق بهادار ثبت‌نشده را فروخته است. شایان ذکر است که SEC از صرافی بایننس و HEX نیز با همین اتهام شکایت کرده است.

در سه ماه گذشته، اوضاع برای کوین‌بیس سخت بوده است؛ اما به‌نظر می‌رسد که این صرافی در حال بازگشت به ثبات است. ۳آگوست۲۰۲۳ (۱۲مرداد۱۴۰۲)، صرافی کوین‌بیس اعلام کرد که درآمد سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳ فراتر از انتظار بوده و درمقایسه‌با دوره قبلی ضرر کمتری متحمل شده‌ است.

 

ورود وزارت دادگستری آمریکا به پرونده قضایی بایننس

بازار

وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا (DoJ) ممکن است از صرافی بایننس به‌اتهام کلاه‌برداری شکایت کند؛ هرچند دادستان‌ها با‌توجه‌به تجربه کسب‌شده از فروپاشی صرافی FTX، بابت هزینه آن برای مشتریان این صرافی نگران و در حال بررسی گزینه‌های جایگزین هستند. گزارش نشریه سمافور نشان می‌دهد که وزارت دادگستری آمریکا به پرونده بایننس ورود کرده و در حال بررسی نحوه رویکرد و تأثیرات آن بر بازار است.

نگرانی اصلی دادستان‌های فدرال این است که اگر بایننس را متهم کنند، ممکن است مانند اتفاقی که در پلتفرم ورشکسته FTX رخ داد، کاربران صرافی بایننس نیز پولشان را از دست بدهند و این موضوع به احتمال زیاد باعث ایجاد وحشت و تأثیر منفی در بازارهای کریپتو خواهد شد.

کاهش محبوبیت رمزارزها در کانادا

بانک کانادا (BoC) از کاهش مالکیت بیتکوین و رمزارزها در این کشور در سال ۲۰۲۲ خبر داد. ۲۶‌جولای۲۰۲۳ (۴‌مرداد۱۴۰۲)، بانک کانادا در گزارشی جدید شرایط بازار رمزارزها و قانون‌گذاری این کشور را از دلایل کاهش محبوبیت رمزارزها در کانادا برشمرده است.

این گزارش بر‌اساس نظرسنجی کلی‌نگر سالانه بیتکوین (Bitcoin Omnibus Survey) بانک مرکزی کانادا تهیه شده و نشان‌دهنده شکاف عمیق بین پذیرش گسترده رمزارزها در سال ۲۰۲۱ و آمار سال ۲۰۲۲ است.

بازار

 نمودار بالا نشان می‌دهد که تا آگوست‌۲۰۲۲ (مرداد‌۱۴۰۱)، مالکیت بیتکوین در کشور کانادا تا ۹.۱‌درصد کاهش یافته است. بااین‌حال، پذیرش بیتکوین تا پایان سال ۲۰۲۲ افزایش جزئی تا ۱۰.۱‌درصد را شاهد بوده است. شایان ذکر است که کاهش مالکیت بیتکوین به‌معنی سرمایه‌گذاری روی رمزارزهای دیگر نیست.

بانک کانادا درادامه گزارش خود آورده است: «به‌نظر نمی‌رسد که سرمایه کانادایی‌ها از بیتکوین به رمزارزهای دیگر منتقل شده باشد؛ چراکه شاهد کاهش مالکیت آلت‌کوین‌ها نیز هستیم.» بر‌اساس نظرسنجی بانک مرکزی کانادا، بیش از یک‌سوم شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی به سرمایه‌گذاری روی بیتکوین علاقه‌مند بوده‌اند.

درخواست شش شرکت مدیریت دارایی برای راه‌اندازی ETF‌ اتریوم

۲‌آگوست۲۰۲۳ (۱۱مرداد۱۴۰۲)، شش شرکت مدیریت دارایی ازجمله گری‌اسکیل (Grayscale) و ون‌اک (VanEck) درخواست خود را برای راه‌اندازی صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) آتی اتریوم به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) ارسال کردند. این درخواست‌ها پس‌از‌آن فرستاده می‌شوند که بلک‌راک (BlackRock)، بزرگ‌ترین شرکت مدیریت دارایی جهان، از تأیید اولیه SEC برای راه‌اندازی ETF اسپات بیتکوین خود خبر داده بود.

می۲۰۲۳ (اردیبهشت۱۴۰۲) نیز، برخی از این شرکت‌ها درخواست خود را به کمیسیون بورس ارسال کرده بودند؛ با‌این‌حال، در درخواست‌های جدید این شرکت‌ها تغییراتی اِعمال شده است. درخواست شرکت گری‌اسکیل شامل راه‌اندازی دو ETF یکی برای بیتکوین و یکی برای قراردادهای آتی اتریوم است. ETF آتی اتریوم گری‌اسکیل در قراردادهای آتی بورس کالای شیکاگو سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا