مقاله

بهترین سرویس‌های «الآن بخر، بعداً پرداخت کن» (BNPL) رمزارز کدام‌اند؟

سرویس «الآن بخر، بعداً پرداخت کن» یا خرید اعتباری در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده است و روز‌به‌روز به تعداد کاربران آن افزوده می‌شود. «الآن بخر، بعداً پرداخت کن» این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانید در لحظه کالای دلخواهتان را بخرید؛ اما بهای آن را به‌صورت قسطی در ماه‌های آینده بپردازید. حالا تصور کنید که با این امکان بتوانید رمزارز بخرید یا پرداخت‌ها را از‌طریق رمزارز انجام دهید. هیجان‌انگیز است، نه؟ در این مقاله، سه نمونه از بهترین سرویس‌های BNPL جهان را معرفی‌ کرده‌ایم که از رمزارزها نیز پشتیبانی می‌کنند؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

۱. Klarna

وقتی از ‌BNPL سخن به‌میان می‌آید، ناخودآگاه یکی از نام‌های برجسته این حوزه، یعنی کلارنا (Klarna)، به ذهن می‌رسد. کلارنا ازجمله پیش‌گامان سرویس BNPL در جهان است که به شیوه‌ای منحصربه‌فرد و به‌گفته مدیرعامل آن، از‌طریق «جداکردن فرایند خرید از فروش» خدمات خرید اینترنتی را ارائه می‌کند. به‌تازگی کلارنا رمزارز را نیز به سرویس BNPL خود اضافه کرده است تا بازارش را گسترش دهد.

سال ۲۰۰۵، کلارنا با ایده ساده‌سازی خرید در استکهلم تأسیس شد. در‌حال‌حاضر، این شرکت بیش از ۵هزار نفر کارمند دارد که بیشتر آنان در استکهلم مشغول کار هستند. ناگفته نماند که کلارنا در ۴۵ کشور مختلف نیز فعال است و ۲۰۰میلیون نفر کاربر فعال دارد. همچنین، در سال ۲۰۲۱ موفق شد حدود ۵۵میلیارد دلار فروش اینترنتی را مدیریت کند. این میزان درمقایسه‌با سال ۲۰۲۱، رشدی ۴۵درصدی نشان می‌دهد.

نکته مهم دیگر اینکه حدود ۵۰درصد از کل خریدهای آنلاین در کشور سوئد، ازطریق کلارنا صورت می‌گیرد. سال ۲۰۲۲، کلارنا با همکاری صرافی سوئدی Safello امکان پرداخت از‌طریق رمزارزها را فراهم کرد. علاوه‌براین، کاربران می‌توانند با استفاده از سرویس BNPL کلارنا و صرافی‌های معتبر رمزارز بخرند.

BNPL

۲. Uquid PayIn3 

Uquid فروشگاهی آنلاین بر بستر WEB3 است که امکان خرید کالا با رمزارز را فراهم کرده است. اخیراً این پلتفرم سرویس BNPL خود، PayIn3 را راه‌اندازی کرده است. 

سرویس «الآن بخر، بعداً پرداخت کن» Uquid به کاربران کمک می‌کند که بهای خریدهای خود را در ۳ قسط و قسط اول را نیز ۳۰ روز پس از خرید پرداخت‌ کنند. مهم‌ترین مزیت سرویس Uquid PayIn3 این است که به حساب بانکی معتبر احتیاجی ندارد. فراموش نکنید که در‌حال‌حاضر، فقط با رمزارزهای بیتکوین و Uquid coin (UQC) می‌‌توان از این سرویس استفاده کرد.

۳. AtPay

اَت‌پی (Atpay) یکی دیگر از شرکت‌های بلاکچینی است که سرویس BNPL رمزارز ارائه می‌کند. این شرکت که ارائه‌دهنده راه‌حل‌های پرداختی DeFi و WEB3 است، سال ۲۰۲۰ در استرالیا بنیان نهاده شد. Atpay با کسب‌وکارهای آنلاین و آفلاین همکاری و فهرست فروشگاه‌هایی که پشتیبانی می‌کند، در حال گسترش است.

سرویس BNPL اَت‌پی این امکان را برای خریداران فراهم کرده است که پرداخت خود را در سه قسط و بدون جریمه دیرکرد در پرداخت انجام دهند؛ اما در‌عوض، تا زمانی‌که خریداران بدهی خود را تسویه کنند، ماهانه ۶ دلار کارمزد باید بپردازند.

تنها تفاوت این پلتفرم با دیگر سرویس‌های BNPL این است که پرداخت‌ها فقط با کیف‌پول اختصاصی AtPay و با چند رمزارز محدود انجام می‌شود؛ البته با پرداخت به‌موقع اقساط‌، اَت‌پی به خریداران توکن حاکمیتی پاداش می‌دهد.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا