اخبار

در دنیای رمزارزها چه می‌گذرد؟ مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها (۲۵ تا ۲۷مرداد۱۴۰۲)

در این مطلب، از رویدادهای مهم اخیر بازار رمزارزها باخبر می‌شوید؛ از عوامل تأثیرگذار بر قیمت بیتکوین گرفته تا ترندهای روزانه و اخبار بلاکچین، دیفای، NFT ،WEB3 و قانون‌گذاری رمزارزها.

چکیده اخبار مهم (۲۵ تا ۲۷مرداد۱۴۰۲)

  • سقوط قیمت بیتکوین به کمتر از ۲۶هزار دلار و لیکوییدشدن بیش از یک‌میلیارد دلار موقعیت معاملاتی
  • اسپیس‌ایکس احتمالاً بیتکوین‌های خود را به ارزش ۳۷۳میلیون دلار فروخته است
  • کوین‌بیس مجوز راه‌اندازی معاملات آتی رمزارزها را در آمریکا کسب کرد
  • عرضه تتر در سه شبکه به‌دلیل کمبود تقاضا متوقف شد

حمام خون در بازار رمزارزها؛ سقوط قیمت بیتکوین و اتریوم

۱۸آگوست۲۰۲۳ (۲۷مرداد۱۴۰۲)، قیمت بیتکوین و اتریوم با سقوطی ناگهانی مواجه شد و به کمترین حد خود در دو ماه گذشته رسید. پس از کاهش قیمت بیتکوین و اتریوم به کمتر از ۲۶,۰۰۰ و ۱,۵۰۰ دلار، بیش از یک‌میلیارد دلار موقعیت معاملاتی لیکویید شد.

طبق داده‌های وب‌سایت CoinGlass، در مدت ۲۴ ساعت ۱۷۶,۷۵۲ تریدر موقعیت‌های معاملاتی خود را از دست دادند. لیکویید‌شدن ۹۰درصد این موقعیت‌ها، تنها در ۱۲ ساعت اتفاق افتاده است. در حالی به‌راه‌افتادن حمام خون در بازار رمزارزها را شاهد هستیم که فقط چند روز از ثبت کمترین نوسان روزانه بیتکوین و اتریوم می‌گذرد.

داده‌های معاملات لیکوییدشده

در میان تمام موقعیت‌های معاملاتی‌ لیکویید‌شده، دو موقعیت به‌دلیل حجم زیاد سرمایه از‌دست‌رفته نظر جامعه رمزارزی جهان را به خود جلب کرده است. تریدری در موقعیت معاملاتی ETH/BUSD در قیمت ۱,۴۳۴.۳۷ دلار، حدود ۵۶‌میلیون دلار را از دست داد که بیشترین حجم لیکوییدشده این روز محسوب می‌شود. همچنین، تریدر دیگری در موقعیت معاملاتی BTC/USDT حدود ۱۰‌میلیون دلار سرمایه خود را از دست داد. این موقعیت‌ها در صرافی بایننس لیکویید شده‌اند.

در هشت ماه گذشته، نابودی این حجم از سرمایه بی‌سابقه است. آخرین‌بار پس از ورشکستگی صرافی FTX بود که بازار رمزارزها چنین سقوطی را تجربه کرد.

بزرگ‌ترین لیکوییدها در سال ۲۰۲۳

سقوط ۸‌درصدی بیتکوین فقط در ۱۰ دقیقه اتفاق افتاد و قیمت بیتکوین تا ۲۵,۴۰۹ دلار، یعنی کمترین میزان در دو ماه گذشته، کاهش پیدا کرد. بقیه رمزارزها نیز از قرمزی بازار بی‌نصیب نبودند و ۱۵ رمزارز بزرگ جهان به‌غیر از استیبل‌کوین‌ها، شاهد شمع‌های بلند قرمز بودند. 

تحلیلگران بازار رمزارزها دلایل مختلفی را برای ریزش بازار عنوان کرده‌اند. برخی معتقدند خبر فروش بیتکوین‌های شرکت اسپیس‌ایکس یا ورشکستگی اورگراند (Evergrande)، شرکت چینی فعال در حوزه املاک، در ریزش اخیر بازار تأثیرگذار بوده است. بعضی از آنان نیز عواملی مانند افزایش بازده اوراق قرضه دولتی و افزایش احتمالی نرخ بهره در آمریکا و کاهش ارزش یوان چین را دلیل سقوط بازار رمزارزها می‌دانند.

اسپیس‌ایکس احتمالاً ۳۷۳میلیون دلار بیتکوین‌ فروخته است

به‌گزارش وال‌استریت ژورنال، شرکت فناوری هوافضای اسپیس‌ایکس که در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در‌مجموع  ۳۷۳میلیون دلار بیتکوین در ترازنامه خود ثبت کرده بود، احتمالاً تمام آن‌ها را فروخته است. باوجوداین، خبر فروش بیتکوین‌های اسپیس‌ایکس هنوز تأیید یا تکذیب نشده است.

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس‌ایکس، سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که این شرکت مقدار مشخصی بیتکوین خریده است. این اقدام پس‌از‌آن صورت گرفت که پرونده‌ کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا نشان می‌داد که تسلا قصد دارد ۱.۵میلیارد دلار رمزارز بخرد. بااین‌حال طبق گزارش درآمد تسلا در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳، این شرکت در سال گذشته بیش از ۳هزار بیتکوین به‌مبلغ ۹۳۶میلیون دلار (معادل حدود ۷۵درصد از ۱.۵میلیارد دلار بیتکوین اولیه خود) را فروخته است.

کوین‌بیس مجوز راه‌اندازی معاملات آتی رمزارزها را در آمریکا کسب کرد

کوین‌بیس، بزرگ‌ترین صرافی رمزارز در آمریکا، مجوز ارائه خدمات معاملات آتی رمزارزها را از انجمن ملی آتی آمریکا کسب کرد. این انجمن سازمانی خودتنظیمگر است که زیرنظر کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا (CFTC) فعالیت می‌کند. 

کوین‌بیس اعلام کرده است که اکنون می‌تواند قراردادهای آتی بیتکوین و اتریوم را برای کاربران واجد‌شرایط در آمریکا ارائه دهد. بدین‌ترتیب، کوین‌بیس اولین شرکت در آمریکاست که قراردادهای آتی اهرم‌دار رمزارز را به‌همراه خدمات معاملاتی اسپات ارائه می‌کند.

توقف عرضه استیبل‌کوین تتر در شبکه‌های اومنی و بیتکوین‌کش و کوزاما

شرکت تتر، صادرکننده استیبل‌کوین تتر (USDT)، اعلام کرده است عرضه تتر جدید در شبکه‌های اومنی و بیتکوین‌کش (SLP) و کوزاما را به‌دلیل کمبود تقاضا متوقف می‌کند. طبق اعلام این شرکت، امکان بازخرید توکن‌های مبتنی‌بر این شبکه‌ها تا ۱۲ ماه آینده وجود دارد.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا