آموزشمتوسطمقاله

معرفی بازی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

تحولی در بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین

این روزها کمتر گفت‌وگویی را می‌توان یافت که بخشی از آن درباره ارزهای دیجیتال‌ نباشد. ارزهای دیجیتالی مانند اکسی اینفینیتی که تازه‌واردهای جهان کریپتوکارنسی محسوب می‌شوند. دراین‌میان، بازی‌های کریپتویی به‌عنوان منبعی برای کسب ارزهای دیجیتال به‌شمار می‌آیند. در این مقاله از بلاگ تترلند، شما را با یکی از این بازی‌ها و توکن‌های زیر‌مجموعه آن، یعنی اکسی اینفینیتی (Axie infinity)، آشنا می‌کنیم.

اکسی اینفینیتی چیست؟

اکسی اینفینیتی را می‌توان ازجمله بازی‌های پیشتاز در رده بازی‌های کریپتویی دانست. این بازی برپایه بلاکچین اتریوم شکل گرفته است و دو توکن به نام‌های AXS و SLP دارد.

درواقع، این بازی از دو بازی محبوب پوکمون (Pokemon) و کریپتو کیتیز (Crypto Kitties) الهام گرفته شده است. در این‌ بازی، بازیکنان هیولاهای کوچک به نام AXIES را می‌خرند و آن‌ها را به‌دلخواه خود پرورش می‌دهند. برای خرید این اکسی‌ها کاربر از توکن‌های غیرمثلی (NFT) بهره می‌برد.

اکسی اینفینیتی

بازیکنان اکسی اینفینیتی دربرابر پیروزی‌های به‌دست‌آمده در بازی، توکن SLP دریافت می‌کنند. ویژگی این توکن این است که می‌توان آن را در صرافی به پول نقد تبدیل کرد. چرخه‌ موجود در اکسی اینفینیتی آن را به بستری برای درآمدزایی در اکوسیستم ارزهای دیجیتال تبدیل کرده است. در سال ۲۰۲۱، گرایش به NFT با استقبال گسترده‌ای رو‌به‌رو شده است؛ هرچند بازی‌های برپایه بلاکچین سابقه بسیار بیشتری دارند.

با گسترش روزافزون NFT، استودیو میویس بازیِ کریپتویی اکسی اینفینیتی (Axie infinity) را طراحی و روانه بازار کرد. در آغاز بازی، باید مبلغی بیش از هزینه خرید پلی‌استیشن صرف کنید؛ اما هر زمان که نیاز داشتید، می‌توانید NFTها و توکن‌های به‌دست‌آمده را نقد کند. هر درآمدی که کاربران در این بازی به‌دست می‌آورند، در والت متامسک نگه‌داری می‌شود و می‌توانند آن را به دیگر کیف پول‌ها انتقال دهند.

اکسی اینفینیتی چگونه کار می‌کند؟

اکسی‌ها در بازی اکسی اینفینیتی‌ در‌واقع هیولاهای کوچک و رنگارنگ و کارتونی هستند که باهم رقابت می‌کنند. اکسی اینفینیتی روی بلاکچین اتریوم قرار دارد و سایدچینی به نام RONIN به انجام این فرایند کمک می‌کند.

اکسی-اینفینیتی

هدف این سایدچین به‌حداقل‌رساندن تأخیر و کارمزدها در تراکنش‌های درون بازی است. در این بازی، گیمرها به‌صورت نوبتی و با دیگر بازیکنان آنلاین بازی می‌کنند. در اکوسیستم این بازی، شخصیت‌های بازی «اکسی» نامیده می‌شوند. درکنار شخصیت‌ها، زمین بازی نیز بخشی از دارایی بازیکنان است و می‌توان آن را خرید‌و‌فروش کرد.

چرا اکسی اینفینیتی رقیب ندارد؟

رابط کاربری اکسی اینفینیتی از بازی پوکمون (POKEMON) الهام گرفته شده است؛ اما جذابیت آن را باید در مالکیت خصوصی آن جست‌وجو کرد.

اکسی رقیب ندارد

در برخی از کشورها مانند فلیپین و اندونزی، این بازی به‌ منبع درآمدی برای بسیاری از خانواده‌ها تبدیل شده است.

چگونه اکسی اینفینیتی بازی کنیم؟

این بازی را می‌توان در سیستم‌عامل‌های ویندوز و اندروید و iOS انجام داد. برای آغاز بازی و گردآوردن تیم اولیه، باید دست‌کم سه اکسی بخرید.

چگونه اکسی اینفینیتی بازی کنیم

پس از اینکه اکسی‌ها را به‌دست آوردید، آن‌ها را در صرافی می‌توانید بفروشید یا در کیف‌پولتان نگه‌داری کنید. قیمت ارز دیجیتال بازی اکسی‌ اینفینیتی نیز مانند دیگر رمزارزها متغیر است و بسته به نوسان بازار تغییر می‌کند. نکته جالب درباره اکسی‌ها این است که می‌توانند تولیدمثل کنند و فرزندشان را نیز می‌توان فروخت یا ذخیره کرد.

توکن AXS چیست؟

توکن ‌AXS در‌واقع توکنی حاکمیتی است که در اکوسیستم بازی اکسی اینفینتی نقش ایفا می‌کند. این توکن با استاندارد ERC-20 در سال ۲۰۲۰ ساخته شده است.

توکن AXS

برای به‌دست‌آوردن این توکن، باید اکسی اینفینتی را بازی کنید. تعداد عرضه نهاییِ توکن بازی اکسی اینفینیتی، ۲۷۰میلیون AXS خواهد بود.

خرید توکن اکسی اینفینیتی (AXS)

یونی سواپ یا سوشی سوآپ دو صرافی غیرمتمرکزی هستند که می‌توان AXS را در آن‌ها مبادله کرد.

خرید توکن اکسی اینفینیتی

ویژگی مثبت این توکن امکان ذخیره آن در والت است؛ چرا‌که بر‌پایه استاندارد ERC20 ساخته شده است.

کسب درآمد بدون سرمایه از اکسی اینفینیتی

این بازی محبوب به‌قدری جذابیت دارد که افراد بسیاری را برای کسب درآمد به‌سوی خود کشانده است. در این بازی، برخی از افراد چند حساب کاربری دارند و برای اداره حساب‌هایشان، گاهی به کمک دیگران احتیاج پیدا می‌کنند. البته نکته مهم این است که احتمال دارد به‌سختی به شما به‌عنوان تازه‌وارد اعتماد کنند. در این بازی، به تازه‌واردها «کارآموز» می‌گویند.

کسب درآمد از توکن AXS

اگر در بین دوستان خود نتوانستید چنین فردی را پیدا کنید، بهتر است برای کسب درآمد از بازی اکسی اینفینیتی، سری به شبکه‌های اجتماعی بزنید. در آن‌جا بی‌گمان چنین فردی را خواهید یافت. در بازه زمانی خرداد تا تیر۱۴۰۰، بازی اکسی اینفینیتی بیش از ۸۵میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

حضور روزانه بیش از ۵۰۰هزار کاربر فعال، این بازی را در کانون توجه سرمایه‌گذارانی همچون مارک کیوبن  و  الکسیس اوهانیان قرار داد. این دو فعال حوزه کریپتوکارنسی ۷.۵میلیون دلار برای توسعه این بازی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

جمع‌بندی

بازی‌هایی مانند اکسی اینفینیتی زمینه‌هایی برای کسب درآمد پدید آورده‌اند. هرچند برای آغاز بازی به صرف اندکی سرمایه نیاز دارید، در دنباله‌ی بازی، این شما هستید که می‌توانید این بازی را به بستری برای کسب درآمد تبدیل کنید. اگر می‌خواهید از لذت بازی‌کردن خود درآمد هم به‌دست آورید، بازی اکسی اینفینیتی گزینه‌ای ایدئال است.

احراز-هویت-آسان

برای ورود به دنیای رمزارزها یا انجام بازی اکسی اینفینیتی، به خرید توکن AXS نیاز دارید. به‌منظور تهیه این توکن و تبادل آن در صرافی مدنظر خود نیز، به خرید تتر و تبدیل آن به توکن AXS احتیاج دارید. برای خرید تتر با بهترین نرخ از سریع‌ترین پلتفرم تبادل تتر، از‌طریق وب‌سایت و اپلیکیشن تترلند می‌توانید اقدام کنید.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا