مقاله

وارن بافت و توصیه‌های سرمایه‌گذاری او

با اینکه بازارها ممکن است تغییر کنند، توصیه‌های سرمایه‌گذاری خوب هیچ‌وقت قدیمی نمی‌شوند. در این مقاله از بلاگ تترلند، به بیوگرافی و برخی از توصیه‌های Warrant Buffett (وارن بافت)، سرمایه‌گذار مشهور آمریکایی، خواهیم پرداخت. پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

استراتژی‌های مهم وارن بافت

جمله‌های کلیدی وارن بافت
  • بافت از مدرسه ارزش سرمایه‌گذاری بنجامین گراهام پیروی می‌کند که به‌دنبال اوراق بهاداری است که قیمت آن‌ها بر‌اساس ارزش ذاتی آن‌ها توجیه‌ناپذیر باشد.
  • بافت به‌جای تمرکز بر پیچیدگی‌های عرضه و تقاضا در بازار سهام، از دیدگاه کلی به شرکت‌ها نگاه می‌کند.
  • برخی از عواملی که بافت در نظر می‌گیرد، شامل عملکرد شرکت و بدهی شرکت و حاشیه سود است.
  • سایر ملاحظات سرمایه‌گذاران معتبر مانند وارن بافت شامل عمومی‌بودن شرکت‌ها و اعتماد به کالاها و ارزان‌بودن آن‌ها است.

بیوگرافی وارن بافت

ممکن است نام وارن بافت، یکی از افراد ثروتمند جهان را شنیده باشید که مرتباً در فهرست میلیاردرهای فوربز قرار می‌گیرد. جای تعجب نیست که استراتژی سرمایه‌گذاری وارن بافت به‌اندازه افسانه‌‍‌ای رسیده است. بافت چندین اصل مهم و یک فلسفه سرمایه‌گذاری را دنبال می‌کند که به‌طور گسترده در سراسر جهان دنبال می‌شود. حال، رازهای موفقیت او چیست؟ برای کسب اطلاعات بیشتر درباره استراتژی بافت و اینکه چگونه توانسته است چنین سرمایه‌ای را از سرمایه‌گذاری‌های خود جمع کند، با ما همراه باشید.

بیوگرافی وارن بافت

وارن بافت در سال ۱۹۳۰ در اوماها آمریکا متولد شد. در کودکی، به دنیای تجارت و سرمایه‌گذاری ازجمله بازار سهام علاقه‌مند بود. بافت قبل از بازگشت به دانشگاه نبراسکا، تحصیلاتش را در مدرسه وارتون در دانشگاه پنسیلوانیا آغاز و در آن‌جا مدرک کارشناسی مدیریت بازرگانی را دریافت کرد. بعداً بافت به دانشکده بازرگانی کلمبیا رفت و در آن‌جا مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته اقتصاد گرفت.

بافت در اوایل دهه ۱۹۵۰ فعالیت خود را به‌عنوان فروشنده سرمایه‌گذاری آغاز كرد؛ اما در سال ۱۹۵۶ انجمن شرکای بافت را تأسیس كرد. كمتر از ۱۰ سال بعد و در سال ۱۹۶۵، او شرکت چند ملیتی آمریکایی Berkshire Hathaway را دراختیار داشت. در ژوئن۲۰۰۶، بافت برنامه خود را برای اهدای کل دارایی خود به امور خیریه اعلام کرد. سپس در سال ۲۰۱۰، بافت و بیل گیتس اعلام کردند که کمپین Giving Pledge را تشویق کردند تا سایر افراد ثروتمند را به‌دنبال کارهای بشردوستانه تشویق کنند.

مرجع تخصصی خرید تتر و فروش تتر

در سال ۲۰۱۲، بافت اعلام کرد که به سرطان مبتلا شده است. وی از آن زمان با موفقیت درمان خود را انجام داده است. بافت همکاری با جف بزوس و جیمی دیمون را برای ایجاد شرکت مراقبت‌های بهداشتی جدید متمرکز بر مراقبت‌های بهداشتی کارکنان نیز آغاز کرده است.

نقل‌قول‌هایی از وارن بافت

درادامه، به برخی از جمله‌های و توصیه‌های سرمایه‌گذاری وارن بافت اشاره می‌کنیم:

نقل‌قول‌هایی از وارن بافت
  • من به شما می‌گویم چگونه ثروتمند شوید. درها را ببندید. وقتی همه حریص هستند، ترسان باشید و وقتی همه ترسیده‌اند، شما حریص شوید (این توصیه به‌معنای آن است که در بازار نزولی آماده سرمایه‌گذاری شوید و از بازاری که مدت زیادی در حال رشد و صعود بوده، خارج شوید).
  • ثروتمند روی زمان و فقیـر روی پول سرمـایه‌گذاری می‌کنـد.
  • اگر راهی پیدا نکنید که وقتی خوابید پول به‌دست بیاورید، باید تا پایان عمرت فقط کار کنید.
  • وقتی صاحب بخشی از کسب‌و‌کار ممتاز با مدیریت ممتاز هستیم، علاقه‌مندیم سهام آن را برای همیشه نگه داریم.
  • اگر چیزهایی بخرید که نیاز ندارید، مجبور خواهید بود چیزهایی را بفروشید که به آن‌ها نیازمندید.
  • هرگز روی یک منبع درآمد اتکا نکنید و سرمایه‌گذاری انجام دهید تا منبع دیگری ایجاد کنید.
  • تفاوت بین افراد موفق و افراد واقعاً موفق این است که افراد واقعاً موفق تقریبا به همه‌چیز «نه» می‌گویند.
  • ریسک از آن‌جایی ناشی می‌شود که ندانید در حال انجام چه کاری هستید.
  • فقط چیزی را بخرید که حتی اگر بازار برای ۱۰ سال تعطیل شد، کاملاً از داشتن آن خوشحال باشید.
  • تنوع‌سازی گسترده زمانی لازم است که سرمایه‌گذار نداند در حال انجام چه کاری است.
  • متاسفانه درصد بسیار زیادی از مردم پولی که به‌زحمت به‌دست آورده‌اند، در بازارهایی مثل سهام و املاک سرمایه‌گذاری می‌کنند، بدون اینکه ابتدا ذره‌ای برای آموزش‌دیدن هزینه کرده باشند.
  • هرگز تلاش نمی‌کنم در بازار سهام پول دربیاورم. من بر‌اساس این فرض که آن‌ها بازار را فردا می‌بندند و ۱۰ سال آینده باز می‌کنند، سهام می‌خرم.
  • فرصت‌ها تکرار نمی‌شوند. زمانی‌که باران طلا می‌بارد، سطل زیر آن بگذارید نه قاشق!
  • این درست نیست که هرچه از درآمدتان باقی می‌ماند، پس‌‌انداز کنید؛ بلکه باید هر‌چقدر که بعد از پس‌انداز‌کردن باقی می‌ماند، خرج کنید.

جمع‌بندی

توصیه های وارن بافت

همان‌طورکه متوجه شده‌اید، سبک سرمایه‌گذاری بافت مانند سبک خرید معامله‌گر در معامله است. این نشان‌دهنده نگرش عملی اوست. بافت در سایر زمینه‌های زندگی خود این نگرش را حفظ می‌کند. او در خانه‌ای بزرگ زندگی نمی‌کند و انواع ماشین‌ها را جمع نمی‌کند و برای کار لیموزین نمی‌برد. سبک سرمایه‌گذاری او خالی از انتقاد نیست؛ اما به‌طور‌کلی ثبات دارد.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا