آموزشمبتدیمقاله

وضعیت تتر در سال ۲۰۲۳

اگر به تتر و اخبار مربوط به آن علاقه‌­مند‌ید، پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای مقاله از بلاگ تترلند همراه ما باشید؛ چراکه قصد داریم روند USDT را در ۶ماهه نخست سال ۲۰۲۳ به‌طور کامل و جامع واکاوی کنیم و به این نتیجه برسیم که این استیبل کوین رشد کرده یا در حال درجازدن است.

تتر چیست؟

پیش از اینکه بخواهیم وضعیت رمزارز تتر را بررسی کنیم، باید ماهیت آن را بشناسیم. احتمالاً بسیاری از شما از ماهیت USDT باخبر هستند. با‌وجود‌این، تعریف مختصری از آن ارائه خواهیم داد تا افرادی که کمتر با این رمزارز آشنا هستند، دچار مشکل نشوند.

USDT در دسته استیبل کوین­‌ها قرار می‌­گیرد؛ یعنی توکن‌­هایی که پشتوانه‌های مهمی دارند و قیمت­شان هیچ‌گاه از اندازه مشخصی کمتر یا بیشتر نمی‌­شود.

USDT در ابتدا با هدف راحت‌­ترکردن معامله‌ها در بازار رمزارز­ها روی کار آمد و در این زمینه هم موفق بود. این رمزارز توانست وضعیت بازار را تا حد زیادی پایدار و ثابت نگه دارد و بسیاری از سرمایه‌­گذاران را تشویق کند تا به سرمایه‌­گذاری در بازار رمزارز­ها روی بیاورند.

چرا از تتر در بازار استفاده می­‌شود؟

از تتر در درجه اول برای معامله در بازار استفاده می‌­شود. با استفاده از USDT معامله‌ها پایدارتر خواهند بود؛ چراکه قیمت تتر ثابت است و برای معامله دیگر نگرانی بابت افزایش یا سقوط قیمت وجود ندارد.

به‌جز معامله می‌­توان از این رمزارز برای حواله‌­های بین­‌المللی یا حتی داخلی استفاده کرد. به‌دلیل ثابت‌­بودن ارزش و دیجیتالی­‌بودن USDT می‌­توان آن را به‌­راحتی به دیگر ولت­‌ها برای امور مختلف انتقال داد. شایان ذکر است که پیگیری انتقال از این طریق کمی سخت است؛ چراکه در بلاکچین تراکنش‌­ها را نمی­‌توان ازلحاظ قانونی پیگیری کرد.

وضعیت رمزارز تتر در ژانویه۲۰۲۳

به‌نوشته کوین‌تلگراف، در ژانویه۲۰۲۳، USDT فعالیت خود را با مبارزه با سوءاستفاده جنسی پلتفرم INHOPE از کودکان آغاز کرد. این اقدام برای دنیای رمزارزها بسیار مثبت تلقی شد؛ چراکه USDT اولین رمزارزی بود که برای چنین هدفی به‌پا خواست و دغدغه حمایت از افراد را داشت.

وضعیت رمزارز USDT در این ماه با چنین خبری پالسی مثبت گرفت. در ماه ژانویه، USDT فعالیتی را آغاز و در آن مشارکت کرد که به اپلیکیشن Keet مربوط می­‌شد. این اپ برای برقراری ارتباط متنی و تصویری توسعه داده شده بود. بنیان­‌گذاران Keet امیدوار بودند که این اپ جهانی شود و همه مردم دنیا بتوانند از آن استفاده کنند.

اخبار و وضعیت تتر در فوریه۲۰۲۳

در فوریه۲۰۲۳ زلزله شدید ترکیه اتفاق افتاد که به‌­دنبال آن USDT با همکاریِ چند شرکت دیگر، ۵میلیون دلار برای بازسازی این کشور کمک کرد.

تتر در همین ماه قدرت ذخایر خود را به‌رخ کشید و در آخرین گزارشش اعلام کرد که در ۳ماهه آخر سال ۲۰۲۲، بیش از ۷۰۰میلیون دلار سود خالص کسب کرده است. در گزارش مذکور، مدیر ارشد فناوری USDT، پائولو آردوینو، از سال ۲۰۲۲ به‌­عنوان سالی پر‌فراز‌و‌نشیب، اما موفق برای USDT نام برد.

اخبار و حواشی مارس۲۰۲۳

مارس۲۰۲۳، تتر رسماً به منتقدان خود تاخت و از آن‌ها انتقاد کرد. USDT اعلام کرد که وال‌استریت ژورنال عموماً اخبار منفی از تتر را منعکس می­‌کند؛ درحالی‌که چنین اخباری یا با واقعیت در تضاد هستند یا منسوخ شده­‌اند. USDT در دفاعیه خود، عنوان کرد که همواره تلاش کرده است تا شفافیت مالی‌اش را حفظ کند و تا امروز هم به این اصل پایبند بوده است.

منتقدان USDT معمولاً از دو موضوع «امنیت» و «شفافیت» برای حمله به USDT استفاده می‌­کنند. آنان تتر را به­‌دلیل غیرمتمرکزبودن فاقد شفافیت لازم می‌­دانند و مدام هشدار می‌­دهند که این رمزارز از امنیت کافی بی‌بهره است و هر لحظه امکان سقوط قیمتش وجود دارد.

در کد منبع قرارداد هوشمند USDT، تابعی وجود دارد که اجازه می‌­دهد آدرس­‌های مشخص به فهرست سیاه بروند. بسیاری همین موضوع را بهانه کرده‌­اند که تتر می‌­تواند در هر لحظه دارایی شما را فریز کند. مارس۲۰۲۳، ماه حواشی تتر بود؛ چراکه در این ماه USDT به استفاده از اسناد جعلی برای دسترسی به سیستم‌­های بانکی متهم شد؛ خبری که تأثیر منفی زیادی روی این استیبل کوین گذاشت.

آوریل۲۰۲۳ برای تتر چگونه بود؟

در ماه آوریل، USDT خودش را به حوزه دیفای علاقه‌­مند نشان داد و عنوان کرد که می‌خواهد در این حوزه پیشرو باشد. در این‌جا بد نیست درباره تتر گلد (XAUT) توضیحاتی ارائه دهیم. تتر گلد رمزارزی با پشتوانه طلا محسوب می‌شود که هر واحد آن با یک انس طلا برابر است.

طلای تتر با همکاری شرکت TG Commodities Limited تولید و در کشور سوئیس در شرایط امنیتی قدرتمندی نگه‌­داری می‌شود. در آوریل۲۰۲۳ و ماه‌­های پس‌ازآن، USDT رسماً تبلیغاتی را در حمایت از سرمایه­‌گذاری در طلا منتشر کرد که تلویحاً به تتر گلد و موضوعات آن اشاره می‌­کند.

می۲۰۲۳ و خرید بیت کوین از طرف تتر

وضعیت رمزارز تتر در ماه می نیز امیدوارکننده بود. در این ماه، USDT اولین گزارش تضمینی سال جدید را برای ۳ماهه اول ۲۰۲۳ منتشر کرد. در این گزارش، نشان داده شد که مازاد ذخایر تتر برای اولین‌بار در تاریخ به بیشترین میزان خود، یعنی ۲.۴۴میلیارد دلار، رسیده است. این آمار نشان می‌­دهد که ۱.۴۸میلیارد دلار افزایش در سود خالص این شرکت اتفاق افتاده است.

می۲۰۲۳، USDT با همکاری پلتفرم دیگری در آرژانتین مشاغل کوچکی ایجاد کرد. در همین ماه، بین تتر و BTU تفاهم‌نامه‌­ای نیز امضا شد تا آموزش بلاکچین تقویت شود. تتر در ماه می اعلام کرد که برای افزایش ذخایر خود به خرید بیت کوین روی آورده است.

وضعیت رمزارز تتر در ژوئن۲۰۲۳

در ماه ژوئن، تتر کمک کرد تا بزرگ‌ترین مزرعه استخراج بیت کوین جهان در السالوادور ساخته شود. افزون‌براین، در همین ماه اعلام شد که USDT از سقف بازار قبلی خود پیشی گرفته و افزایشی ۸۳.۲میلیارد‌دلاری در سقف بازار را تجربه کرده است.

در ژوئن۲۰۲۳، یلو کارت و تتر همکاری مشترکی را آغاز کردند تا آموزش و پذیرش استیبل کوین­‌ها در میان جوانان آفریقایی تقویت شود. ژوئن امسال، ماه همکاری‌­های USDT بود و به‌جز مشارکت‌های گفته‌شده، تتر در چند پروژه دیگر فعالیت کرد تا وضعیتش بهتر از قبل شود.

جمع‌­بندی

وضعیت رمزارز تتر در ۶ماهه اول سال ۲۰۲۳ روند مثبت این پلتفرم را نشان می‌­دهد. این روند مثبت با برخی حواشی نیز همراه بود که جزئیاتش را در این مقاله شرح دادیم. USDT نشان داده که استیبل کوینی مطمئن است و در شرایط سخت، می‌­تواند ارزشش را حفظ کند. ناگفته نماند که این پلتفرم برای آینده برنامه‌­های زیادی دارد. 

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا