آموزشمتوسطمقاله

پیش‌بینی قیمت بیت کوین

سطوحی که پس از عبور حجم معاملات آخر هفته از ۱۰میلیارد دلار مشاهده خواهد شد

چه سرنوشتی درانتظار قیمت بیت کوین است؟ عبور حجم معاملات بیت کوین از ۱۰میلیارد دلار در آخر هفته، نشان‌دهنده فعالیت پرقدرت آن در بازار است. یکشنبه، ۵نوامبر۲۰۲۳، قیمت BTC با افزایش ملایمی تقریباً ۱.۵۰درصدی به ۳۵,۲۲۸ دلار رسید.

افزایش قیمت BTC با تأیید و نگرش مثبت رهبران صنعت رمزارزها همراه است. مدیرعامل فیدلیتی (Fidelity) با تشبیه بیت کوین به طلای مدرن با ظرفیت‌های رشد نمایی، ارزش ویژه این رمزارز را ستود. رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki) نیز بر وعده‌های بیت‌کوین برای ایجاد امنیت مالی پایدار تأکید کرد.

این نگرش‌های خوش‌بینانه در زمانی بیان می‌شوند که تقاضای بانک‌های مرکزی برای طلا در میان تنش‌های جهانی کاهش یافته است. این امر بیت کوین را به‌ گزینه‌ای ارجح برای سرمایه‌گذارانی تبدیل کرده است که به‌دنبال ثبات و بازده بالقوه هستند. با ادامه تغییر بازار، سرمایه‌گذاران و معامله‌گران سطوح قیمت بیت کوین را با دقت بیشتری پیگیری می‌کنند.

مدیر مالی فیدلیتی بیت کوین را «طلای تصاعدی» نامید

جورین تایمر (Jurrien Timmer)، مدیر بخش جهانی ماکرو فیدلیتی، بیت کوین را به «طلای تصاعدی» تشبیه کرده است. همچنین، وی این رمزارز را به‌عنوان کالایی با ظرفیت‌های حفظ ثبات در‌برابر کاهش ارزش پولی و ذخیره‌ای از ثروت توصیف می‌کند.

تایمر می‌گوید:

از‌نظر تاریخی، دوره‌هایی مانند دهه ۱۹۷۰ و ۲۰۰۰ وجود داشته‌اند که نرخ‌های واقعی منفی بوده‌اند و تورم زیادی وجود داشته و حجم پول با نرخی ناپایدار در حال‌ رشد بوده است.

تمام این‌ها هم‌زمان با درخشش بیشتر طلا در بازار سرمایه‌گذاری رخ‌ داده است. طلا همواره به‌عنوان شکلی از پول در نظر گرفته می‌شود. بااین‌حال، تیمر خاطرنشان می‌کند که در طول تاریخ کاربرد آن برای ذخیره ثروت بیشتر اهمیت داشته؛ زیرا استفاده از طلا به‌عنوان ابزار تجاری دشوار و تورم‌زداست.

یکی از دلایلی که BTC و طلا به‌طور مکرر باهم مقایسه می‌شوند، وجود این ویژگی در هر دو آن‌هاست. به‌گفته تیمر، بیت کوین ظرفیت تبدیل‌شدن به ذخیره ارزش دیجیتال را دارد. حمایت فیدلیتی، یکی از بازیگران مهم در صنعت خدمات مالی، از بیت کوین نیز می‌تواند تأثیر مثبتی بر قیمت این رمزارز بگذارد. با تأکید بر جایگاه بیت کوین به‌عنوان دارایی باثبات دربرابر فقدان قطعیت‌های اقتصادی، موقعیت این رمزارز را در میان سرمایه‌گذاران تثبیت می‌کند.

رابرت کیوساکی: بیت کوین به‌معنای برخورداری از امنیت مالی مادام‌العمر

رابرت کیوساکی نویسنده موفق کتاب پرفروش «پدر پول‌دار، پدر فقیر» است. در این کتاب، وی اولین درس پدر پول‌دار درباره چرایی ثروتمندترشدن افراد مرفه را توضیح می‌دهد. وی تأکید می‌کند که افراد ثروتمند ارزش حفظ و نگه‌داری دارایی‌های واقعی مانند بیت کوین و نقره و طلا را به‌عنوان منبع برخورداری از استقلال و ثبات مالی در بلندمدت درک می‌کنند.

به‌گفته کیوساکی، ثروتمندان روی به‌دست‌آوردن دارایی‌هایی مانند املاک و نفت و تولید موادغذایی تمرکز می‌کنند که درآمد بدون مالیات را فراهم می‌کند. آنان از اشتغال متعارف و مالکیت دارایی‌های غیرحقیقی نیز دوری می‌کنند که به‌دلیل نوسان‌های بازار و تورم و مالیات در‌معرض استهلاک و افت ارزش هستند.

درعوض، آنان پول خود را در دارایی‌های فیزیکی مانند طلا و نقره و بیت کوین حفظ می‌کنند و اولویت را به اقلامی می‌دهند که درآمد واقعی و بدون مالیات را ارائه می‌دهند. حمایت کیوساکی از BTC به‌عنوان منبعی برای برخورداری از ثبات مالی  پایداری مالی، می‌تواند یکی از عوامل مؤثر بر شکل‌گیری جوّ مثبت در بازار امروز باشد.

گزارش سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۳: کاهش تقاضای بانک مرکزی برای طلا

طبق گزارش شورای جهانی طلا، بانک‌های مرکزی در سرتاسر جهان با خرید معادل ۳۳۷ تن طلا در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۳، به ذخایر طلای خود اضافه کرده‌اند. این مقدار با وجود نشکستن رکورد سه‌ماهه مشابه سال قبل، باعث افزایش موجودی کل طلا در طول سال ۲۰۲۳ و رسیدن آن به مقدار ۸۰۰ تن شده است. ادامه‌یافتن علاقه بانک‌های مرکزی به طلا نشانگر تقاضای قوی و پیوسته برای این فلز گران‌بها است. این مسئله ممکن است به ثبت رکورد طولانی در پایان سال ۲۰۲۳ منجر شود.

ماه گذشته و با افزایش نگرانی‌ها درباره وضعیت اقتصاد جهانی، قیمت طلا ۹.۴درصد افزایش‌ یافته؛ ولی میزان این افزایش برای قیمت بیت کوین ۲۵درصد بوده است. با کاهش تقاضای بانک‌های مرکزی برای طلا در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۳، مردم حدس می‌زنند که اکنون زمان سرمایه‌گذاری در بازار بیت کوین فرارسیده است. ممکن است این موضوع  نیز یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت BTC در بازار امروز باشد.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین

پیش‌بینی قیمت بیت کوین

به‌نوشته کریپتونیوز، در چشم‌انداز مالی کنونی، بیت کوین همچنان نقش‌ برجسته‌ای ایفا می‌کند و در ۲۴ ساعت گذشته، با تغییرات جزئی در نوسان بوده است. این رمزارز کاهش جزئی ۰.۵۱درصدی را شاهد بوده و قیمت فعلی‌اش تقریباً ۳۵,۱۲۰ دلار است.

نمودار چهارساعته BTC نشان‌دهنده نوسان‌های قیمت بیت کوین در طول چهار ساعت گذشته است. در این نمودار، هر مهره (هر ستون عمودی) نمایانگر چهار ساعت زمان است و نشان می‌دهد که در آن قیمت BTC چطور تغییر کرده است. 

این نمودار شامل اطلاعات مهمی است که به معامله‌گران کمک می‌کند تا الگوها و روند قیمت بیت کوین را تحلیل کنند. برای مثال، نقطه پیوت نمودار چهارساعته نشان‌دهنده قیمت متوسط در طول آن چهار ساعت است. نقطه پیوت معمولاً به‌عنوان نقطه مرجع برای تصمیم‌گیری درباره معاملات درون روزی استفاده می‌شود.

همچنین، در این نمودار مقاومت‌ها و حمایت‌ها مشخص می‌شوند. مقاومت‌ها نقاطی هستند که قیمت بیت کوین نمی‌تواند آن را به‌راحتی بشکند و اغلب با تراکم معاملات همراه هستند. حمایت‌ها هم نقاطی هستند که قیمت BTC درمقابل روند نزولی مقاومت نشان می‌دهد و ممکن است از آن‌ها به‌عنوان نقاط خرید استفاده شود. با تحلیل نمودار چهارساعته بیت‌کوین، معامله‌گران می‌توانند الگوها، سطوح مقاومت، سطوح حمایت و روند عمومی قیمت بیت کوین را درک و براساس آن‌ها تصمیم‌گیری کنند.

نمودار چهارساعته کنونی قیمت BTC روایت پیچیده‌ای را ارائه می‌دهد. نقطه محوری برای جلسه حدود ۳۴,۹۹۰ دلار است که نقطه گرهی برای معامله‌گران روزانه به‌شمار می‌رود. مقاومت فوری نیز حدود ۳۵,۳۶۰ دلار را نشان می‌دهد؛ منطقه‌ای که در جلسات اخیر شاهد برخی تراکم‌ها بوده است.

شکست این مقاومت می‌تواند به هدف‌گیری سطوح مقاومت بعدی حدود ۳۶,۰۵۱ و احتمالاً ۳۷,۰۱۸ دلار منجر شود. درمقابل، حمایت فوری درحدود ۳۴,۶۹۳ دلار قرار دارد. درصورت تشدید نیروی نزولی، پشتیبانی‌های بیشتری در سطح ۳۳,۲۸۱ و به‌صورت عمیق‌تر در سطح ۳۲,۴۸۱ وجود دارد.

نمودار قیمت بیت کویننمودار بیت کوین (منبع: Tradingview)

شاخص قدرت نسبی (RSI) نزدیک به ۵۷ قرار دارد که یک سطح بالای خط میانی و نشان‌دهنده روند صعودی ملایم است. باوجوداین، نشانگر شرایط اشباع خرید (Overbought) نیست که نیازمند احتیاط فوری باشد. همچنین، میانگین متحرک نمایی ۵۰روزه (EMA) در ۳۴,۳۹۰ دلار واقع شده است. این یعنی دقیقاً زیر قیمت فعلی که نشان‌دهنده روند صعودی کوتاه‌مدت است.

پیش‌بینی کوتاه‌مدت این است که با فرض صحت روایت حمایتی، ممکن است قیمت BTC مقاومت۳۵,۳۶۰دلاری را در کوتاه‌مدت بشکند. درمقابل، شکست به زیر سطح حمایت فوری در ۳۴,۶۹۳ دلار می‌تواند دروازه‌ها را به سطوح پایین‌تر باز کند. این موضوع بر اهمیت توقف ضرر برای مدیریت ریسک در این زمان‌های نامشخص نیز تأکید می‌کند.

در پایان، از شما کاربران گرامی دعوت می‌کنیم که اگر قصد دارید روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کنید، ابتدا دارایی تومانی خود را به تتر تبدیل و سپس برای خرید BTC به بخش مبدل تترلند مراجعه کنید.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

منبع
cryptonews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا