آموزشمتوسطمقاله

راهنمای شروع معامله (ترید) با ارزهای دیجیتال؛ نوسان‌‌گیری معاملات

نوسان‌‌گیری معاملات استراتژی تجاری معمول در تجارت و خرید ارز دیجیتال و ترید است که می‌تواند برای معامله‌گران مبتدی ایدئال باشد. این روشی نسبتاً مناسب به‌دلیل نوسان‌های زمانی مهارشدنی است. معامله‌گران نوسان‌‌گیر در اکثر بازارهای مالی مانند فارکس و سهام و ارز رمزپایه فعال هستند.

حال آیا این نوع معامله استراتژی مناسبی برای شماست؟ آیا باید معاملات روزانه خود را شروع کنید یا معاملات به روش نوسان‌ گیری را شروع کنید؟ در این مقاله، آنچه باید درباره معاملات و خرید ارز دیجیتال در زمان نوسان بدانیدع توضیح خواهیم داد و به شما کمک می‌کنیم تا تصمیم بگیرید که آیا این گزینه برای ترید مناسب است یا خیر.

نوسان گیری از معاملات

نوسان‌‌گیری از معاملات چیست؟

نوسان‌گیری از معاملات استراتژی معاملاتی است که شامل تلاش برای دریافت نوسان‌های قیمتی است که در بازه زمانی کوتاه تا متوسط ​​اتفاق می‌افتند. ایده پشت معاملات نوسان این است که باید نوسان‌های بازار خرید ارز دیجیتال را طی چند روز تا چند هفته انجام دهید.

استراتژی‌های نوسان‌گیری در بازارهای پرطرفدار بهترین عملکرد را دارند. اگر روند خوبی در بازه زمانی طولانی‌تر وجود داشته باشد، این فرصت‌ها می‌توانند متعدد باشند و معامله‌گران نوسان‌گیر از نوسان‌های بیشتر قیمت بهره ببرند.

درمقابل، نوسان‌‌گیری معاملات می‌تواند در بازار تلفیقی دشوارتر باشد. به‌هر‌حال، اگر بازار خرید ارز دیجیتال به سمت‌و‌سوی مشخصی برود، گرفتن تغییرات بزرگ قیمتی نیز دشوارتر می‌شود.

تریدرهای نوسان‌گیر چگونه درآمد کسب می‌کنند؟

تریدرهای نوسان‌‌گیر چگونه درآمد کسب می‌کنند؟

همان‌طور‌که گفتیم، معامله‌گران نوسان‌گیر قصد دارند نوسان‌های قیمتی بازار خرید ارز دیجیتال که از چند روز تا چند هفته اتفاق می‌افتد، به‌دست آورند. به همین ترتیب، آنان درمقایسه‌با معامله‌گران روز مدت بیشتری موقعیت دارند؛ اما این مدت‌زمان کمتر از خرید و نگه‌داری سرمایه‌گذاران است.

تریدرهای نوسان‌گیر معمولاً از تجزیه‌وتحلیل فنی برای تولید ایده‌های تجاری استفاده می‌کنند؛ البته نه لزوماً به همان اندازه که تریدرهای روز انجام می‌دهند. از‌آن‌جا‌که وقایع اساسی می‌توانند طی هفته‌ها انجام شوند، آنان می‌توانند از تجزیه‌و‌تحلیل اساسی در چهارچوب معاملات خود استفاده کنند.

فروش تتر

حتی در این صورت، از اقدامات قیمت، الگوهای نمودار کندل، سطح حمایت و مقاومت و شاخص‌های فنی برای شناسایی تنظیمات تجاری بسیار معمول استفاده می‌شود. برخی از شاخص‌های متداول‌ کاربردی تریدرهای نوسان‌گیر عبارت‌اند از: میانگین‌های متحرک، شاخص مقاومت نسبی (RSI)، بولینگر باندها و ابزار اصلاح فیبوناچی.

تریدرهای نوسان‌گیر معمولاً نمودارهای چهارچوب زمانی متوسط ​​تا بالا را در نظر می‌گیرند؛ چراکه روند صعودی یا نزولی قوی باید در بازه زمانی بالاتر تأیید شود. همچنین، آنان ممکن است چهارچوب‌های زمانی روزانه، مانند نمودار ۱ساعته و ۴ساعته و ۱۲ساعته را بررسی کنند تا به‌دنبال نقاط ورود و خروج خاص باشند. به‌عنوان مثال، این محرک‌ها می‌توانند شکست یا برگشت در بازه زمانی پایین‌تر باشند.

با‌این‌حال، مهم‌ترین چهارچوب زمانی برای نوسان‌گیری از معاملات در بازار خرید ارز دیجیتال، نمودار روزانه است. حتی در این صورت، استراتژی‌های معاملاتی و سرمایه‌گذاری می‌توانند تفاوت زیادی بین تاجران مختلف داشته باشند. توجه کنید که آنچه در این‌جا درباره‌اش بحث کردیم، قوانینی سخت‌گیرانه‌ نیستند؛ بلکه فقط نمونه‌هایی متداول هستند.

تفاوت معاملات روزانه در مقابل نوسان‌گیری از معاملات در چیست؟

تفاوت معاملات روزانه در‌مقابل نوسان‌‌گیری از معاملات در چیست؟

تریدرهای روز (Day Traders) قصد دارند از حرکات کوتاه‌مدت قیمت‌ها سود ببرند؛ در حالی‌که معامله‌گران نوسان‌گیر به‌دنبال حرکت‌های بزرگ‌تر هستند. در‌واقع، معاملات روزانه استراتژی فعال‌تری است؛ جایی که تریدرها باید مرتباً بازار را رصد کنند و بیش از یک روز موقعیت خود را باز نمی‌گذارند.

در‌مقابل، تریدرهای نوسان‌گیر می‌توانند رویکرد منفعلانه‌تری داشته باشند. آنان می‌توانند موقعیت‌های خود را کمتر کنترل کنند؛ زیرا هدفشان سود‌بردن از حرکات قیمتی است که انجامشان طولانی‌تر می‌شود. از‌آن‌جا‌که این حرکت‌ها بیشتر از این است، Traderهای نوسان‌گیر می‌توانند بازدهی زیادی را حتی از چند معامله به‌دست آورند.

تریدر روز یا نوسان گیر؟

تریدر روز یا نوسان‌گیر؟

Traderهای روز تقریباً به‌طور انحصاری از تجزیه‌و‌تحلیل فنی استفاده خواهند کرد. در نوسان‌گیری معمولاً از ترکیبی از تجزیه‌و‌تحلیل فنی و تجزیه‌و‌تحلیل بنیادی استفاده می‌کنند، معمولاً با تأکید بیشتر بر نکات فنی. دراین‌میان، ممکن است سرمایه‌گذاران تجزیه‌وتحلیل فنی را در نظر نگیرند و فقط بر‌اساس اصول سرمایه‌گذاری کنند.

حال کدام‌یک برای شما بهتر است، معاملات روزانه یا نوسان‌‌گیری؟ اول باید مشخص‌ کنید که خود را در کدام قسمت این طیف از بازه‌های زمانی کوچک‌تر تا بزرگ‌تر و تجزیه‌وتحلیل فنی و بنیادی می‌بینید؟ پاسخ به این پرسش‌ها به شما کمک می‌کند تا بهترین استراتژی معاملات را متناسب با شخصیت و سبک تجارت و اهداف سرمایه‌گذاری خود بیابید.

شما می‌توانید قوت‌های خود را در نظر بگیرید و سبک معاملاتی‌ای را انتخاب کنید که این قوت‌ها را به بهترین وجه ممکن بزرگ کند. برخی ترجیح می‌دهند سریع در موقعیت‌ها قرار بگیرند و از موقعیت خارج شوند و نگران موقعیت‌های باز هنگام رکود نباشند. برخی نیز وقتی فرصت بیشتری برای در‌نظر‌گرفتن همه نتایج احتمالی و شرح جزئیات برنامه‌های تجاری خود دارند، تصمیم بهتری می‌گیرند.

طبیعتاً می‌توانید بین استراتژی‌های مختلف با تحلیل‌های صحیح جابه‌جا شوید تا ببینید کدام‌یک بهترین نتیجه را دارد. همچنین، می‌توانید قبل از اجرای استراتژی‌های موجود در برنامه تجارت واقعی خود، معاملات کاغذی را امتحان کنید.

نحوه شروع تجارت با رمزارزها

نحوه شروع تجارت با رمزارزها

نوسان‌گیری از معاملات می‌تواند روشی ایدئال برای شروع تجارت و خرید ارز دیجیتال باشند. چگونه؟ بدین‌صورت که در بازه‌های زمانی طولانی‌تر که خیلی هم طولانی نیستند، می‌توانید با آرامش تصمیمات خود را اتخاذ و معاملات را کنترل کنید.

بنابراین، پس از اینکه در این زمینه احساس آمادگی کردید، می‌توانید در صرافی ارزهای رمزنگاری‌شده تجارت و خرید ارز دیجیتال خود را آغاز کنید. کدام‌یک از بسترهای معاملات آنلاین برای معاملات ارزهای رمزپایه مناسب است؟ گزینه‌های متعددی دردسترس است؛ مثلاً صرافی‌های بایننس و کوینکس.

تترلند معتبرترین و تخصصی‌ترین صرافی تتر در ایران است که می‌توانید معاملات خود را در این صرافی انجام دهید.

جمع‌بندی

نوسان‌گیری از معاملات استراتژی معاملاتی است که معمولاً در بورس اوراق بهادار و تجارت و خرید ارز دیجیتال استفاده می‌شود. تریدرهای نوسان‌گیر بسته به نوع تجارت خاص خود برای چند روز یا چند هفته در معاملات باقی می‌مانند.

شما می‌توانید قبل از شروع ترید و خرید ارز دیجیتال، درباره اصول مدیریت ریسک مانند استفاده از روش‌های حد ضرر و اندازه‌گیری موقعیت مناسب مطالعه و تحقیق کنید تا با آمادگی بیشتری وارد این حوزه شوید.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا