آموزشمتوسطمقاله

۵ ویژگی تریدرهای موفق در عرصه رمزارز

تریدرهای رمزارزی موفق باید ویژگی‌های بسیاری داشته باشند. در این مطلب از بلاگ تترلند، به ۵ ویژگی تریدرهای موفق در عرصه رمزارزها اشاره می‌کنیم. اگر شما هم نقشی هرچند کوچک در دنیای رمزارزها ایفا می‌کنید و به‌دنبال کسب سود از انجام معاملات هستید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

از داستان راکی الهام بگیرید!

همه شما فیلم سینمایی راکی را دیده‌اید. این فیلم یکی از آثار الهام‌بخش سینماست که حداقل یک‌ بار باعث شده تا صبح‌های زود از خواب برخیزید و برای دویدن از خانه بیرون بزنید. راکی داستان بوکسوری نه‌چندان مشهور را روایت می‌کند که وارد دهه سوم زندگی‌اش شده است و روزگارش را با نقد‌کردن پول برای کله‌گنده‌ها می‌گذراند.

راکی گاهی در مسابقات منطقه‌ای با بوکسورهای محلی شرکت می‌کرد و اگر برنده می‌شد ۲۰ دلار به جیب می‌زد. این بردهای کوچک باعث شده بود که حقیقت را نبیند. تصور می‌کرد با تمریناتی پراکنده و ناک‌اوت‌کردن بوکسورهای محلی، قهرمانی بی‌چون‌و‌چراست؛ اما حقیقت زمانی برملا شد که قهرمان جهان او را به مبارزه طلبید.

وقتی راکی از مرزهای ذهنی خودش فراتر رفت، متوجه شد که آموزش‌ها و تمریناتش کافی نبوده‌اند و آن جایزه‌های ۲۰دلاری بعد از برد، فرسنگ‌ها با دنیای قهرمانی فاصله دارند. پس با کمک آموزش‌های مربی‌اش روش تمرینات خودش را تغییر داد و نظم را چاشنی سبک زندگی‌اش کرد و با تکیه بر استراتژی مناسب و تمرینات مستمر، قهرمان جهان را شکست داد.

Trade

فلسفه تریدکردن نیز این‌گونه است. وقتی به‌تازگی وارد بازار رمزارزها می‌شویم، تصورمان این است که همه‌چیز به پکیج‌های آموزشی محدود بوده‌ است که پراکنده مطالعه کردیم و توصیه‌هایی است که شنیده‌ایم یا جملات گاه بی‌اساسی است که هر‌روز در شبکه‌های اجتماعی می‌خوانیم.

بااین‌حال، تریدکردن مفهومی بنیان‌شده روی یادگیری و مطالعه مداوم و نظم و صبر است. در‌ادامه، به ۵ ویژگی‌ای اشاره می‌کنیم که برای تبدیل‌شدن به تریدر موفق نیاز دارید.

۱. تریدر منظم؛ تریدر موفق

برای تبدیل‌شدن به تریدر موفق، باید منظم‌بودن را تمرین کنید. تحقیق‌کردن، شناخت موقعیت‌های مناسب، تعیین استراتژی و پایبندی به آن، تعیین هدف و مشخص‌کردن استراتژی خروج، همگی بخشی از مفهوم منظم‌بودن هستند. نمونه بارز خارج‌شدن از چهارچوب نظم، اتفاقی است که اکثراً شاهدش هستیم و قطعاً به‌ضرر منتهی می شود؛ آن‌هم چیزی نیست جز دنبال اکثریت رفتن!

الگوی رفتاری اکثر ما ایرانیان که در تجربه تلخ بورس هم شاهدش بودیم، پیروی کورکورانه از شایعه‌ها و توصیه‌های بی‌اساس است. بدون برنامه‌ریزی و استراتژی و در یک کلام نظم، سرمایه‌گذاری می‌کنیم و متحمل ضرر می‌شویم و درانتها زمین و زمان را نیز مقصر می‌دانیم! پس نظم را فراموش نکنید تا یکی از ویژگی‌های مهم تریدرهای موفق را داشته باشید.

Discipline

۲. صبور باشید تا سود کنید

عجله‌کردن در انجام معاملات، تنها ریسک شما را افزایش می‌دهد. تریدر موفق تا زمانی‌که بازار موقعیت مناسبی را ایجاد کند، صبوری می‌کند. تریدرهای موفق را می‌بینید که با خیالی آسوده در حال رصد بازار هستند و همواره درانتظار موقعیت مناسب در چهارچوب برنامه‌ریزی و استراتژی خود به‌سر می‌برند. درمقابل، تریدرهای آماتور عجولانه و احساساتی و اغلب تحت‌تأثیر شایعات عمل می‌کنند و معمولاً از ضررکردن‌های پی‌درپی سخن می‌گویند.

۳. اخبار مفید را بشناسید

به‌عنوان تریدر باید بدانید که هر خبر با هر منبعی بدون جهت‌گیری نخواهد بود؛ پس به‌دنبال صداقت و بی‌طرفی در اخبار نباشید. سعی کنید به اخبار مهم و مرتبط طوری آگاه باشید که بتوانید خبر صحیح را از شایعه تشخیص دهید. اگر از آن دسته تریدرهایی باشید که هرروز تحت‌تأثیر خبرهای مختلف استراتژی معاملاتی‌شان را تغییر می‌دهید، مطمئن باشید که از اتفاقات واقعی بازار که به سودکردن منجر می‌شوند، دور می‌مانید.

۴. برای سود‌کردن یادگیری را فراموش نکنید

منظور از یادگیری فقط آموزش‌دیدن و شرکت در دوره‌های مختلف در ابتدای کار نیست؛ بلکه برای تبدیل‌شدن به تریدر موفق، یادگیری شما باید پیوسته و مستمر باشد. علاوه‌بر‌این، باید از معاملاتی درس بگیرید که در گذشته به ضرر منجر شده‌اند.. اگر ضرر‌کردن را به‌عنوان حقیقت و بخشی از جریان معاملاتی بپذیرید، شک نکنید که گام بزرگی در راه حرفه‌ای‌شدن را برداشته‌اید.

Benefits of tether

۵. استیبل‌کوین‌ها را فراموش نکنید

همان‌طور‌که می‌دانید، قیمت رمزارزها پیش‌بینی‌نشدنی است. عوامل مختلفی بر قیمت آن‌ها تأثیر‌گذارند و باعث می‌شوند که بیشتر تغییر قیمت رمزارزها روزانه اتفاق بیفتد. این اتفاق برای بسیاری از معامله‌گران خوشایند نیست؛ به‌همین‌دلیل، برای حفظ ارزش دارایی خودشان از ارزهای پایدار استفاده می‌کنند.

ارزهای پایدار ارزهایی با پشتوانه ارز فیات (دلار، یورو و…) هستند که به‌دلیل همین پشتوانه، نوسان‌های قیمتی را مانند رمزارزها تجربه نمی‌کنند. یکی از ارزهای پایدار محبوب‌ رمزارز تتر است. در‌حال‌حاضر، تتر (USDT) با پشتوانه دلار آمریکا در رتبه پنجم از‌لحاظ مارکت کپ قرار دارد.

تتر بزرگ‌ترین استیبل‌کوین جهان محسوب می‌شود و هم‌اکنون ارزش کل بازارش بیش از ۶٨میلیارد دلار است. از ویژگی‌های تتر علاوه‌بر قیمت پایدار می‌توان به سرعت زیاد در انتقال، امنیت حداکثری و کارمزد اندک اشاره کرد. این ویژگی‌های شاخص سبب شده‌اند تا تتر به‌عنوان یکی از اولویت‌های تریدرها و سرمایه‌گذارها در انجام معاملاتشان بدل شود.

فروش تتر

چگونه در ایران رمزارز تتر بخریم؟

برای خرید تتر در ایران، بهتر است چند شاخص اساسی را مدنظر بگیرید. مرجعی که قصد دارید تتر را از آن بخرید، باید این شاخص‌ها را داشته باشد:

  • تضمین حداکثر امنیت معاملات و اطلاعات کاربران
  • ارائه قیمت به‌صرفه برای خرید و فروش تتر
  • دریافت حداقل کارمزد
  • سرعت زیاد در واریز تتر به آدرس ولت
  • پشتیبانی همه‌روزه و منظم و پرسرعت
  • ارائه مطالب آموزشی به کاربران در قالب مقاله و ویدئو

تترلند؛ سرزمین تبادل تتر

تترلند یکی از مراجع تخصصی خرید و فروش رمزارز تتر در ایران است. این مجموعه علاوه‌بر ویژگی‌های ذکر‌شده، برای کاربران خود سرویس جدیدی به نام کد ریفرال تترلند راه‌اندازی کرده است. تترلند با ارائه این سرویس، پاداش‌های ریالی برای کاربران در نظر گرفته است. برای دریافت پاداش کد ریفرال می‌توانید از‌طریق وب‌سایت یا اپلیکیشن تترلند، همین‌حالا ثبت‌نام کنید.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا