اخباراخبار تترلندمبتدی

رادیو تترلند؛ اخبار مهم شهریور۱۴۰۰ دنیای رمزارزها

چکیده اخبار شهریورماه کریپتوکارنسی را می‌توانید با رادیو تترلند در شبکه‌های اجتماعی ما گوش دهید و از اتفاقات مهم یک ماه اخیر در کمتر از چند دقیقه باخبر شوید.

همراهان گرامی، محتوای متنی برای رفاه حال شما در بلاگ تترلند نیز قرار داده شده است. شما می‌توانید محتوای صوتی را در شبکه‌های اجتماعی ما هم دنبال کنید. خرسندیم که با مهم‌ترین اخبار دنیای رمزارزها در خدمت شما هستیم.

آنچه در هفته اول شهریور‌ماه گذشت 

 

عبور قیمت بیتکوین از مرز ۵۰هزار دلار 

در سه ماه گذشته، قیمت بیتکوین برای اولین‌بار از مرز ۵۰هزار دلار عبور کرد. این روند رو‌به‌رشد طی هفته‌های گذشته هم به‌چشم می‌خورد؛ اما در اولین هفته از شهریورماه باعث شد که بیتکوین عبور از این مرز قیمتی را تجربه کند. 

بلاکچین به مرحله پذیرش عمومی رسیده است 

براساس نظرسنجی‌ای که شرکت حسابرسی دلویت (Delloitte) بین ۱,۲۸۰ نفر از مدیران حوزه خدمات مالی انجام داده است، ۸۱درصد از این جامعه آماری معتقدند که تکنولوژی بلاکچین به‌طور چشمگیری به مرحله پذیرش عمومی رسیده است.  

استخر استخراج صرافی کوکوین راه‌اندازی شد 

طبق گزارش ووبلاکچین (WuBlockchain)، صرافی کوکوین استخر استخراج جدیدی راه‌اندازی کرده است که باعث می‌شود هش ریت درخورتوجهی برای شبکه فراهم شود.  

قیمت بایننس کوین به بیش از ۵۰۰ دلار رسید 

 ارزش بایننس کوین در هفته اول شهریورماه، پس از چند افزایش قیمت پیاپی، با رشد ۸.۴۲درصدی به ۵۰۲ دلار رسید.  

ایلان ماسک و تأثیر بر ۳۵درصد از دارندگان رمزارزها 

بر‌اساس نظرسنجی‌ای که گَمبِلرز پیک بین ۱,۰۰۰ سرمایه‌گذار حوزه رمزارزها انجام داده، ۳۵درصد از آنان گفته‌اند که تحت‌تأثیر مدیرعامل تسلا موتورز و اسپیس ایکس، یعنی ایلان ماسک، تصمیم‌گیری می‌کنند. 

توکن بلاکچین تزوس ۱۱درصد رشد کرد

پس از اینکه چند شرکت مالی و فعال در حوزه تکنولوژی بلاکچین اعلام کردند که برای ارائه خدمات و محصولات خود از بلاکچین تزوس استفاده خواهند کرد، ارزش این توکن ۱۱درصد رشد کرد. توکن بلاکچین تزوس در هفته ابتدایی شهریور‌ماه رشد قیمتی بیش از چهار دلار را تجربه کرد. 

بلاکچین و تأثیر روی فرهنگ و هنر

کامیلا روسو، روزنامه‌نگار فعال حوزه رمزارز و بلاکچین، معتقد است که بلاکچین باعث ورود ارزش به مباحث فرهنگی می‌شود. به‌گفته روسو، مرزی بین هنر، بازی، مجموعه‌داری و امورمالی باقی نمانده است. وی افزود هنرمندان می‌توانند درآمد بیشتر و دوستداران هنر می‌توانند شاهکارهای جدیدی داشته باشند. 

ادامه شگفتی‌سازی بازار NFT با کریپتوپانکس 

کلکسیون توکن‌های غیرمثلی کریپتوپانکس (Cryptopunks) که شامل ۱۰هزار NFT مبتنی‌بر شبکه اتریوم است، حجم معاملات بیش از یک‌میلیارد دلار را تجربه کرد. شواهد نشان می‌دهند که ارزش این توکن در حال افزایش است. 

در هفته دوم شهریور‌ماه چه اتفاقاتی افتاد؟ 

ثبت رکورد جدید حجم معاملات توکن‌های غیرمِثلی طی یک ماه

توکن‌های غیرمِثلی (NFT) که از ابتدای سال جاری محبوبیت زیادی کسب کردند، رکورد حجم معاملات خود را در مدت یک ماه، به بیش از ۲میلیارد دلار رساندند.

قیمت سولانا همچنان در روند صعودی 

رمزارز سولانا با رشد ۲۰درصدی خود در یک روز، توانست به قیمت ۱۱۷.۷۸ دلار برسد و رکورد جدیدی ثبت کند.

اضافه‌شدن قابلیت استیکینگ‌ در کیف‌‌پول دیفای 1inch (وان‌اینچ)

شبکه دیفای 1inch (وان‌اینچ) اعلام کرده است که قابلیت اِستِیکینگ یا سهام‌گذاری رمزارزها در کیف‌پول دیفای 1inch برای‌ کاربران در‌دسترس قرار گرفته است.

افزایش ۷۰درصدی قیمت توکن فانتوم

قیمت توکن فانتوم (FTM) در ۲۴ ساعت بیش از ۷۰درصد افزایش یافته است. در یک ماه اخیر، این توکن با ثبت ۳۴۰درصد افرایش قیمت، همچنان در حال رشد است. 

افزایش کارمزدهای شبکه اتریوم 

طبق داده‌های اِتِر اِسکَن، در‌نتیجه توکن‌سوزی‌ بزرگ شبکه اتریوم، کارمزد تراکنش‌های این شبکه بیش از ۲۰۰درصد افزایش یافته است.

آنچه در هفته سوم شهریور‌ماه گذشت 

ثبت رکورد جدید سرمایه قفل‌شده در دیفای (DeFi) 

در هفته سوم شهریورماه، مجموع ارزش کل قفل‌شده دیفای، به ۱۷۶میلیارد دلار در تمامی بلاکچین‌ها رسید و رکورد جدیدی ثبت کرد.

تعداد تراکنش‌های لایه دوم اتریوم از بیتکوین سبقت گرفت

طبق داده‌های معتبر، ۱۵شهریور تعداد تراکنش‌ها در لایه دوم اتریوم، از تعداد تراکنش‌های بیتکوین بیشتر شدند.

قیمت سولانا همچنان صعودی

در مدت یک هفته، سولانا با رشد ۸۶.۵درصدی به قیمت ۲۰۶ دلار رسید و توانست جایگاه ششم را در بین رمزارزهای برتر ازآن‌ِ خود کند.

ارزش بازار تتر به مرز ۷۰میلیارد دلار نزدیک شد

۱۹ شهریور، ارزش بازار تتر به ۶۹‌.۳میلیارد دلار رسید و به مرز ۷۰میلیارد دلار نزدیک شدو

رشد ۷۲۰درصدی قیمت رمزارز لونا (Luna)  

قیمت رمزارز لونا به ۴۴.۳۴ دلار رسید و رتبه ۱۱ بازار را به‌دست آورد. طبق داده‌های معتبر، لونا از دهه اول تیرماه تا شهریورماه، رشد قیمتی حدوداً ۷۲۰درصدی را تجربه کرده است. 

افزایش هَش‌رِیت شبکه اتریوم

طبق داده‌های اِتِر اِسکَن، هش‌ریت شبکه اتریوم در روز یکشنبه ۲۱شهریور، معادل ۷۱۵.۴ تراهش‌بر‌ثانیه بوده است. طبق داده‌های OK Link نیز این مقدار معادل ۶۷۷.۹ تراهش‌بر‌ثانیه محاسبه شده که هر دو رکورد جدیدی هستند. 

در هفته چهارم شهریور‌ماه چه اتفاقاتی افتاد؟ 

صندوق تشویقی ۳۰۰‌میلیون‌دلاری باعث رشد ۱۲۰درصدی هارمونی شد 

پروتکل بلاکچینی هارمونی از قصد خود برای راه‌اندازی صندوق ۳۰۰‌میلیون‌دلاری کمک هزینه خبر داد. هارمونی قصد دارد تا با کمک آن توسعه‌دهندگان جدید را به این پروژه جذب کند. اعلام این خبر باعث شد تا قیمت این توکن ۱۲۰درصد افزایش پیدا کند و به ۲۱ سنت برسد. 

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در هفت روز گذشته ۴۹‌میلیون دلار سولانا خریده‌اند

از ۱۵ تا ۱۹شهریور، صندوق‌های سرمایه‌گذاری در رمزارزها، ۴۹میلیون دلار سولانا خریده‌اند. درحال‌حاضر، ۹۷میلیون دلار سولانا در صندوق‌های سرمایه‌گذاری وجود دارد و این رمزارز به‌عنوان پنجمین دارایی بزرگ در میان تمامی محصولات سرمایه‌گذاری در رمزارزها شناخته می‌شود.

کارمزد تراکنش غول‌آسای بیتکوین به یک دلار هم نرسید

به‌گزارش بلاکچین دات‌کام، یکی از نهنگ‌های بیتکوین روز دوشنبه تراکنشی به ارزش ۲میلیارد دلار انجام داد و با وجود جابه‌جایی این مبلغ سنگین، فقط ۷۸ سنت کارمزد پرداخت کرد. این در حالی است که انجام این گونه نقل‌وانتقال‌های عظیم در سیستم مالی سنتی فرایندی زمان‌بر است و کارمزدهای سنگینی بین ۱ تا ۳درصد دارد.

اجرای بیش از ۱۰۰ قرارداد هوشمند در کاردانو بعد از هارد فورک آلونزو

شبکه کاردانو به‌تازگی هاردفورک آلونزو را به‌اجرا درآورده است. در ۲۴ ساعت ابتدایی این به‌روزرسانی، بیش از ۱۰۰ قرارداد هوشمند در این بلاکچین راه‌اندازی شده است. بنابر گزارش‌ها، سازوکار تأیید تراکنش‌ها در این شبکه چهارمیلیون برابر از سازوکارها در شبکه بیتکوین کارآمدتر و مقدار انرژی مصرفی آن نیز بسیار کمتر است.

قیمت بیتکوین تا پنج سال دیگر ۱۰ برابر خواهد شد

کتی وود، بنیان‌گذار شرکت سرمایه‌گذاری آرک اینوست، معتقد است که قیمت بیتکوین تا ۵ آینده رشد ۱۰برابری را تجربه خواهد کرد. وود گفت اگر شرکت‌ها با خرید بیتکوین به سرمایه‌گذاری خود تنوع ببخشند و سرمایه‌گذاران نهادی ۵درصد از بودجه‌شان را به بیتکوین و سایر رمزارزها اختصاص دهند، قیمت بیتکوین ۱۰ برابر می‌شود.

راه‌اندازی تیم تخصصی رمزارز در مورگان استنلی

به‌گزارش نشریه بلومبرگ، بانک مورگان استنلی در شُرُف راه‌اندازی تیمی تخصصی برای پژوهش درباره رمزارزهاست. مورگان استنلی اعلام کرد که این تیم را به‌دلیل اهمیت روبه‌رشد ارزها و دیگر دارایی‌های رمزنگاری‌شده در بازارهای جهانی ایجاد می‌کند.

امیدواریم اخبار رادیو تترلند برای شما مفید واقع شده باشد. دیدگاه‌ها و پیشنهاد‌های خود را با ما به‌اشتراک بگذارید.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا