آموزشمبتدیمقاله

چطور اشتباهات سرمایه‌گذاران جدید ارزهای دیجیتال را مرتکب نشویم؟

روز‌به‌روز با بی‌ارزش شدن پول کاغذی باید دارایی خود را به‌نحوی سرمایه‌گذاری کنیم که ارزش سرمایه و دارایی حفظ شود. یکی از راه‌های با بازدهی بالا، سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال مثل بیت کوین و تتر است. همان‌طور که بسیاری از مردم درآمد قابل‌توجهی به‌دست می‌آورند، اشتباهاتی وجود دارد که سرمایه‌گذاران تازه‌وارد در ارزهای دیجیتال مرتکب می‌شوند.

سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال که در فرصت و موقعیت مناسب سرمایه‌گذاری کرده‌اند، تابه‌حال میلیون‌ها دلار کسب سود داشته‌اند. بر‌خلاف این موضوع، چند اشتباه وجود دارد که سرمایه‌گذاران جدید مرتکب می‌شوند که بر سرمایه‌گذاری‌شان تاثیر می‌گذارد. بیشتر سرمایه‌گذاران جدید در این حوزه اصلا نمی‌دانند روی چه چیزی سرمایه‌گذاری می‌کنند و درنتیجه اشتباهاتی را مرتکب می‌شوند. این در حالی است که از بروز بسیاری از این اشتباهات، به‌راحتی می‌توان اجتناب کرد.

تتر ارز دیجیتال
ارز دیجیتال تتر

سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال مناسب و در زمان مناسب فقط وابسته به شانس نیست؛ بلکه مهم‌تر از آن، تحقیق و دقت است. فقط کسانی که هرروز شیوه‌های سرمایه‌گذاری خود را بهبود می‌بخشند، در سرمایه‌گذاری  موفقیت بیشتری کسب می‌کنند.

اگر قصد دارید در بهترین ارزهای دیجیتال بازار سرمایه‌گذاری کنید، باید از اشتباهاتی که سرمایه‌گذاران جدید مرتکب می‌شوند اجتناب کنید. در این مقاله، با بزرگ‌ترین اشتباهاتی آشنا می‌شویم که سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال مرتکب شده‌اند.

عجله نکنید!

حتماً این ضرب‌المثل قدیمی را شنیده‌اید که می‌گوید: you will rush out, if you rush in (اگر باعجله وارد شوید، به‌سرعت خارج می‌شوید).

در درجه اول و مهم‌ترین نکته، تا جایی که می‌توانید هرروز دانش کسب‌کنید. بازار همواره فرصت سرمایه‌گذاری را به سرمایه‌گذار می‌دهد. بااین‌حال، اگر اصول فناوری را درک نکنید، این مسیر خطرناک خواهد بود. تا زمانی که نتوانید ارزهای دیجیتال و پروژه‌های آن‌ها را برای خود تحلیل کنید، فرصت‌های بزرگی را از دست خواهید داد.

ارز دیجیتال
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

بی‌توجهی به نمودارها

با بازاری که در آن معامله می‌کنید، همسو شوید. در ابتدای کار تاحدممکن یاد بگیرید و سپس با پیشرفت دانش خود، سرمایه را گسترش دهید.

در دنیای ارزهای دیجیتال، عبارت «دانش قدرت است» همواره اثبات شده‌ است. نمودارهای قیمت را درک کنید، بدانید سرمایه شما کجاست و سپس از اطلاعات گذشته در‌کنار پیش‌بینی دقیق خود استفاده کنید. الگوها و روندها را دنبال کنید تا دوره سرمایه‌گذاری شما بسیار بازدهی بیشتری داشته باشد.

بیش‌از‌حد معامله نکنید!

انجام معاملات زیاد در بازه زمانی کوتاه و بدون هدف و تحقیق دقیق از‌جمله اشتباهی است که سرمایه‌گذاران جدید ارزهای دیجیتال مرتکب شده‌اند.

برخی از تریدرها می‌خواهند روزانه معامله‌های بسیاری انجام دهند که درنهایت، کارمزد بسیاری بابت انجام این معامله‌ها می‌پردازند. همچنین به‌دلیل اینکه معامله بدی انجام داده‌اند، استرس و فشار معامله بد قبلی باعث تشدید ضررشان می‌شود و سپس برای جبران ضرر، به‌صورت هیجانی اقدام به انجام معامله جدید می‌کنند.

هیچ‌وقت به‌دنبال انتقام از بازار نباشید! درواقع، انجام معامله‌های زیاد در بازه زمانی کوتاه به کاهش توان تصمیم‌گیری و افزایش هزینه و ضرر منجر می‌شود.

ارز دیجیتال اتریوم
ارز دیجیتال اتریوم

انتخاب صرافی اشتباه

بسیاری از سرمایه‌گذاران بدون اینکه درزمینه کارمزد، عملکرد، شرایط و قوانین صرافی‌ها به‌اندازه کافی بررسی و مطالعه کنند، آن‌‌ها را انتخاب می‌کنند. شاید افراد زیادی از این موضوع غافل باشند که با خرید تتر و تبدیل آن به سایر ارزهای دیجیتال در صرافی‌های بزرگ خارجی کمترین کارمزد را پرداخت می‌کنند.

این در حالی است که بسیاری از افراد با انتخاب صرافی اشتباه، ارز‌هایی مثل بیتکوین و سایر آلت‌کوین‌ها را مستقیم می‌خرند و کارمزد زیادی را بابت این خرید مستقیم پرداخت می‌کنند.

فریب تبلیغات و شبکه‌های اجتماعی را نخورید

رسانه‌های اجتماعی تأثیر زیادی در تجارت و سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال دارند. بنابراین، جای تعجب نیست که سرمایه‌گذاران و سازندگان، تمام تلاش خود را برای افزایش ارزش ارز خود در بازار به هر طریقی انجام می‌دهند. این اتفاق هنگام سقوط ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۸، به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده رخ داد و اثرات آن تا‌به‌امروز مشهود است.

هنگام استفاده از رسانه‌های اجتماعی، از اقدام هیجانی بر‌اساس اطلاعاتی که جذاب به‌نظر می‌رسند، اجتناب کنید. مقالاتی با عناوینی مانند «بیتکوین از من یک میلیونر ساخت» و «اتریوم قرار است به ماه برسد» اغلب گمراه‌کننده هستند.

نمی‌گوییم ارزهای دیجیتال برای شما سودی به‌دنبال ندارند یا ارزش اتریوم جهش پیدا نمی‌کند؛ اما غالباً هیاهوی رسانه‌ای باعث ایجاد حبابی در سرمایه‌گذاری می‌شود که ارزش آن ارز را به‌صورت موقتی افزایش می‌دهد و پس‌از‌آن در مدت کوتاهی ارزش آن سقوط می‌کند و به‌اصطلاح Dump می‌شود.

درنتیجه این اتفاق، سرمایه‌گذاران بزرگ بازار (نهنگ‌ها) اقدام به فروش و سود بسیاری کسب‌ می‌کنند و سایر سرمایه‌گذاران را با دارایی که دیگر سودی نخواهد داشت، باقی می‌گذارند.

ارز دیجیتال تتریوم
ارز دیجیتال تتریوم

همین اتفاق در سال ۲۰۱۷ برای بیتکوین افتاد و کسانی که در اوج قیمت اقدام به فروش کردند، سودی هنگفت را کسب کردند و کسانی که قبل از ترکیدن حباب قیمت اقدام به خرید کردند، ضررهای زیادی برای خود رقم زدند.

باید دربرابر ارزهای دیجیتال جدیدی که برای سرمایه‌گذاری مناسب به‌نظر می‌رسند، هم محتاط بود. این هیاهوی تبلیغاتی احتمالاض ارزش ارز را به‌صورت کاذب افزایش می‌دهد و ممکن است چشم‌اندازی جذاب برای سرمایه‌گذاری تلقی شود. غالباً وقتی هیاهو آرام می‌شود، مشخص می‌شود که آن ارز ارزش ذاتی را نداشته و صرفاً رشدی کاذب و حباب‌گونه کرده است.

بهترین راه مبارزه با تبلیغات اصحاب رسانه این است که با مطالعه مطالب متخصصان و اطلاعات موجود در اینترنت با این دنیای بزرگ کاملاً آشنا شوید. این موضوع به شما امکان می‌دهد تا در ارزهایی که کاملاً شناخت دارید، سرمایه‌گذاری و آگاهانه گزینه‌های سرمایه‌گذاری را انتخاب کنید.

اجتناب از پروژه‌های کلاه‌برداری و هرمی

کلاه‌برداران زیادی وجود دارد که سرمایه‌گذاران جدید ارزهای دیجیتال طعمه و هدف آن‌ها هستند. آن‌ها واقعاً نمی‌دانند چه‌ کاری انجام می‌دهند و روی چه چیزی سرمایه‌گذاری می‌کنند. پس بسیار مهم است که از آن‌ها دوری‌ کنید. هرگز قبل از انجام تحقیق سرمایه خود را در پروژه‌ای قرار ندهید؛ زیرا احتمال کلاه‌برداری زیاد است.

پروژه‌های هرمی دنیای ارزهای دیجیتال را نیز آزار داده است. پس باید درباره سایتی که در ازای آوردن اعضای جدید به شما ارزهای دیجیتال پیشنهاد می‌دهند، آگاه باشید؛ زیرا به احتمال ۹۹درصد کاملاً کلاه‌برداری و به‌اصطلاح پانزی هستند.

ارز دیجیتال تتر و دلار
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال تتر

هر ارز ارزان‌قیمتی را انتخاب نکنید!

هیچ‌گاه فراموش نکنید که قیمت ارز تأثیری بر رشد بالقوه آن ندارد. با رؤیاهای میلیون‌دلاری دنبال ارز‌های ارزان‌قیمت نروید. بسیاری از سرمایه‌گذاران تحصیل‌نکرده در این حوزه ارزهای ارزان‌قیمت را می‌خرند؛ زیرا فکر می‌کنند شانس بیشتری برای رشد بزرگ وجود دارد.

عامل تأثیرگذاری که هنگام جست‌وجو باید در نظر گرفت، حجم بازار آن ارز (Marketcap) است. سقف بازار نشانه بهتری از ارزش ارز است. هنگام سرمایه‌گذاری روی ارز دیجیتال، برخی از ارزها می‌توانند به میزان درخورتوجهی به تمام سبد سرمایتان آسیب برسانند یا برعکس.

خرید در اوج قیمت

هنگامی‌که ارزش ارزی به‌سرعت در حال افزایش است، بسیاری از سرمایه‌گذاران جدید تصور می‌کنند که رشد آن تا ابد ادامه خواهد یافت. آن‌ها سرمایه زیادی را وارد می‌کنند که معمولاً به ضرر ناخوشایندی منجر می‌شود. آن‌ها اغلب قبل از افت ارزش و در اوج قیمت خرید می‌کنند و خسارات زیادی را متحمل می‌شوند.

ارز دیجیتال تتر
سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال

برای ارزهای دیجیتال مشاهده جهش مصنوعی که به‌زودی خود را اصلاح می‌کند، امری معمول است. مهم است که در این روند گرفتار نشوید؛ زیرا متضرر خواهید شد. قبل از شروع سرمایه‌گذاری، مدتی را به یادگیری نحوه عملکرد بازار و روند آن اختصاص دهید. این روشی بسیار عالی برای جلوگیری از این اشتباه است.

امنیت

امنیت برای سرمایه‌گذاری پایدار در ارزهای دیجیتال بسیار مهم است. سرمایه‌گذار جدید باید سرمایه خود را در کیف‌پول‌های سخت‌افزاری نگه‌داری کند تا سرمایه‌اش را از هکرها و دزد‌ها دور نگه دارد.

دراین‌میان، یکی از مشکلات رایج اعتماد سرمایه‌گذاران به «کیف‌پول نرم‌افزاری» و نگه‌داشتن دارایی‌های خود در صرافی‌ها است. اگرچه برخی از صرافی‌های معتبر شهرت دیرینه‌ای در امنیت دارند، بستر آنلاین هرگز بی‌مشکل نیست.

صرافی‌ها و کیف‌پول‌های نرم‌افزاری هنوز‌هم می‌توانند مورد سرقت قرار گیرند. هکرها همیشه به‌دنبال پیشروی در انجام این کار هستند. پس ارزهای خود را به کیف‌پول سخت‌افزاری امن منتقل کنید و فقط در‌صورت نیاز به انجام تراکنش، آن را به اینترنت متصل کنید.

خرید تتر

سرمایه‌گذاری احساسی

اشتباه رایج دیگر سرمایه‌گذاری عاطفی است، این به‌معنای تصمیم‌گیری سریع است که مبتنی‌بر واقعیت‌ها نیست. به‌عنوان‌مثال، بیتکوین بی‌ثبات است و ارزش آن اغلب نوسان بسیار دارد. بنابراین، زمانی‌که متوجه افتی کوچک در بازار شدید، نباید وحشت کنید و همه بیتکوین خود را به‌صورت هیجانی نفروشید؛ زیرا احتمالاً پس از چند روز روند اصلاح خواهد شد. سرمایه‌گذاری احساسی یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای از آسیب به دارایی است؛ پس مهم است که بتوانید خودتان و هیجانتان را کنترل کنید.

خرید‌و‌فروش در کوتاه مدت

بیشتر افرادی که از بیتکوین درآمد زیادی کسب کردند، سرمایه‌گذارانی بودند که مدت طولانی این ارز را نگه داشتند و با ارزش بسیار بیشتری فروختند. ارزهای دیجیتال می‌تواند بسیار آشفته باشد و قیمت‌ها در بازه‌های زمانی کوتاه به‌شدت تغییر می‌کنند. این به‌دلیل بالغ‌نبودن این بازار است که سرمایه‌گذاران بزرگ بازار (نهنگ‌ها) با جهش‌های کوتاه و ایجاد نوسان مقطعی خرید‌و‌فروش می‌کنند.

خرید ارز دیجیتال
خرید ارز دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال بسیاری از سرمایه‌گذاران مبتدی را به خود جلب می‌کند. این یعنی بسیاری از افراد خیلی سریع ارز خود را می‌فروشند؛ زیرا از نوسان قیمت هیجانی می‌شوند. به‌عنوان سرمایه‌گذار حرفه‌ای و باتجربه باید نشانه‌ای را جست‌وجو کنید که نشان دهد آیا زمان مناسب خرید‌و‌فروش است یا خیر. پس‌ازآن، به دانش خود تکیه کنید تا هوشمندانه‌تر معامله کنید.

جمع‌بندی

سرمایه‌گذار موفق باید همواره به‌دنبال اصلاح اشتباهات و کسب تجربه برای جلوگیری از تکرار آن‌ها باشد تا بتواند بهترین گزینه را انتخاب کند. همچنین، بسیاری از افراد با انتخاب صرافی اشتباه، ارز‌هایی مثل بیتکوین و سایر آلت‌کوین‌ها را مستقیم می‌خرند و کارمزد زیادی را بابت این خرید مستقیم پرداخت می‌کنند. شما با خرید تتر و تبدیل آن به سایر ارزهای دیجیتال در صرافی‌های معتبر مانند تترلند، کمترین کارمزد را می‌پردازند و ارز مدنظر را با بهترین قیمت می‌خرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب زیر را مشاهده کنید:

https://tetherland.net/blog/buy-tether

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا