آموزشمبتدیمقاله

تاریخچه تتر

از دلار تا تتر

بررسی و مطالعه تاریخچه تتر برای افراد علاقه‌مند به دنیای رمزارزها می‌تواند گزینه جذابی باشد. معرفی تتر به بازار در‌واقع به سال ۲۰۱۵ بازمی‌گردد. در آن زمان دو توکن جدید با عنوان‌های USDT و EURT به‌معنای تتر دلار و تتر یورو معرفی شدند. خرید و فروش و محاسبات از‌طریق این دو توکن صورت می‌گرفت.

اگر به رمزارز تتر با دقت نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که این ارز دیجیتال دقیقا مطابق با ارز‌ها قبلی همچون بیتکوین است. دو توکن فوق به‌عنوان مبنای محاسباتی برای معامله در شبکه آن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تاریخچه تتر
تاریچه پیدایش تتر

در آغاز فعالیت، این ارز‌ دیجیتال روی شبکه بیتکوین قرار داشت. امروزه به‌عنوان توکن روی شبکه‌های بلاکچین مطرح دیگر با نام‌های دش، لایتکوین، بیتکوین کش، ریپلو بیت کوین نیز قرار دارد. عملاً به‌صورت بسیار گسترده‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آشنایی مختصر با ارز دیجیتال تتر

اگر قصد آشنایی با تاریخچه تتر را داشته باشید، متوجه خواهید شد که تتر رمزارز جدیدی است که برای افرادی که در دنیای ارز دیجیتال فعالیت می‌کنند، همچون صرافی‌ها، امکان نقد‌شوندگی به پول را فراهم می‌آورد.

از سوی دیگر معامله‌گرانی که در بازار سرمایه فعالیت می‌کنند، از این رمزارز برای در‌امان‌ماندن از آسیب‌های ناشی از نوسانات بازار و تبعات آن و حفظ سرمایه استفاده می‌کنند.

آنچه در تاریخچه تتر درج شده است، گواه این موضوع است که اگر افراد از این رمزارز استفاده کنند، موجب می‌شود تا بهتر بتوانند سرمایه خود را به پول تبدیل کنند. شایان ذکر است که امروزه مبادلات بسیاری با دلار تتر انجام می‌شود.

تاریخچه تتر
نگاهی به تاریخچه تتر

گذری بر تاریخچه تتر

دلار تتر که بنا بر تاریخچه تتر آن را با نام USDT نیز می‌شناسند، امروزه ارزشی متناسب با دلار دارد. یکی از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد دلار تتر این است که چون ارزشی معادل دلار دارد، ثباتش نیز بیشتر است. در‌واقع، امروزه از دلار تتر به‌عنوان رمزارز پایدار نیز نام برده می‌شود.

اگر امروزه نگاهی بر صرافی‌ها و فعالیت‌های آنان بیندازیم ، متوجه می‌شویم که دلار تتر محبوبیت زیادی دارد و اکثر معامله‌گران گرایش زیادی برای استفاده از آن دارند. قیمت تتر معادل با قیمت دلار است.

دلیل قوت و پشتوانه تتر چیست؟

با نگاه به تاریخچه تتر و بررسی نتایج نوسانات بازار روی آن، این نکته فهمیده می‌شود که با‌توجه‌به ارزش یکسان این رمزارز با دلار و یورو، می‌توان نقطه قوت آن را در ثباتش دانست که از ارزش دلار و ثبات آن نشءت می‌گیرد.

ارائه‌کنندگان و بنیان‌گذاران تتر در ابتدا بیان می‌کردند که تتر کاملاً از پشتیبانی بانک مرکزی آمریکا برخوردار است. بااین‌حال، پس از گذشت مدت‌زمان اندکی که نوع فعالیت این ارز دیجیتالی مشخص شد، تحلیلگران متوجه شدند که این ارز هیچ‌گونه ارتباطی با دلار و یورو ندارد و ارزش تتر مطابق با نوسانات دلار و یورو تغییر می‌کند. ازآن‌جاکه این دو ارز فیات نیز ثبات نسبی هستند، می‌توان نتیجه گرفت که تتر نیز ثبات دارد.

تاریخچه تتر
تتر از کجا به‌وجود آمد؟

با‌توجه‌به تاریخچه تتر و به‌روزرسانی‌هایی که در سال ۲۰۱۹ بنیاد تتر در وب‌سایت رسمی خود درج کرد، مشخص شد که تتر ارتباطی با دلار آمریکا ندارد و این مسئله خود جنجال زیادی بین طرفداران آن به‌وجود آورد.

چرا ارز دیجیتال تتر پیشرفت کرد؟

اگر تاریخچه تتر بررسی شود، راحت‌تر می‌توان به این پرسش پاسخ داد. یکی از دلایل مهم و تأثیر‌گذار بر رشد این ارز دیجیتالی شرایط اقتصادی بود. در‌حال‌حاضر، بسیاری از افراد برای انجام معاملات خود از ارز‌های دیجیتال استفاده می‌کنند و از روش‌های سنتی فاصله گرفته‌اند.

با‌توجه‌به اینکه سرعت معاملات در این روش‌‎ها بسیار بیشتر از شیوه‌های سنتی است، افراد ترجیح می‌دهند از ارز‌های دیجیتال استفاده کنند تا به‌جز سرعت از مزایایی همچون پرداخت‌نکردن مالیات بهره ببرند. همچنین، زمانی‌که از تتر برای مبادله استفاده می‌کنید، یعنی بی‌‌واسطه به دلار و یورو دست پیدا‌ کرده‌اید، بدون اینکه نیاز به صرافی‌ها را مشاهده و حس کرده باشید.

از تتر چه میدانید
تاریخچه و پیدایش تتر

قیمت تتر چگونه برآورد می‌شود؟

اگر به تاریخچه تتر نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که هر تتر را معادل ۱ دلار آمریکا می‌دانند؛ اما این موضوع گاه متفاوت است. برای مثال، هر تتر گاهی با قیمت ۰.۹۸ دلار و گاهی به ارزش ۱.۰۱ دلار به‌فروش می‌رسد. برای ریشه‌یابی این تغییرات، باید به تاریخچه تتر به‌دقت نگاه کنید.

این ارز دیجیتال با‌توجه‌به قیمت هر دو توکن USDT و USD اندازه‌گیری می‌شود. به‌عبارت‌دیگر، ارزش تتر به‌صورت نسبتی از قیمت دلار واقعی تعیین می‌شود. دراین‌بین اگر معامله‌گر می‌تواند سریعاً دلار به‌دست آورد، حاضر است تتر‌ها را با قیمت کمتری نیز معامله کند.

در کشور ایران باید در نظر داشت که قیمت تتر بیشتر از قیمت اصلی دلار است؛ زیرا نوسانات دلار در بازار ایران بسیار زیاد و البته دقیقه‌ای است.

پیدایش تتر
ارز دیجیتال تتر

چگونه می‌توان ارز دیجیتال تهیه کرد؟

تا این‌جای مطلب تلاش کردیم تا در‌خصوص تاریخچه تتر توضیحاتی ارائه دهیم. ثبات این ارز باعث می‌شود که کاربران بسیاری در معاملات خود از آن بهره ببرند.در داخل کشور ایران نیز به‌راحتی می‌توان تتر را از‌طریق صرافی‌ها خرید و فروش کرد؛ اما به‌صورت کلی برای این‌گونه خرید‌و‌فروش‌ها دو را‌ه‌حل وجود دارد:

  • استفاده از سایت‌های ایرانی و پرداخت به‌صورت ریالی
  • تبدیل ارز‌های دیجیتال معادل همچون بیتکوین به تتر و استفاده از آن‌ها

    فروش تتر

جمع‌بندی

تاریخچه تتر نیز مانند سایر ارز‌های دیجیتال شفاف و گویا نیست؛ اما با‌توجه‌به مزایای تتر در‌مقابل دیگر رمزارزها، امروزه گرایش بسیاری از افراد به‌سمت استفاده از آن است.

هر یک تتر معادل ۱ دلار آمریکا ارزش‌گذاری می‌شود؛ بنابراین، اگر فردی ۴۰۰ تتر بخرد، معادل این است که ۴۰۰ دلار در حساب بانکی خود ذخیره کند. البته به‌صورت کلی پشتیبانی بانک‌های مرکزی از این امر ثابت نشده است. با‌این‌حال، ثبات آن و تأثیر دلار روی آن امری اثبات شده است. در همین راستا از این ارز می‌توان در شبکه‌های خرید‌وفروش ارزهای دیجیتال بهره برد.

تاریخچه تتر
تاریخچه پیدایش تتر

صراف‌ها عموماً استفاده از این ارز دیجیتال را بر سایر رمزارزها ترجیح می‌دهند؛ زیرا بسیاری از آن‌ها نمی‌توانند با دلار با بانک‌ها معامله کنند. ازاین‌رو تتر، گزینه جایگزین کم‌دردسری خواهد بود. این ارز دیجیتال قیمت ثابتی دارد. به‌همین‌دلیل، می‌توان آن را به‌راحتی با بیتکوین‌ و سایر رمزارز‌های رایج معامله کرد.

با بررسی تاریخچه تتر می‌توان نتیجه گرفت که سرعت رشد این ارز دیجیتال بسیار زیاد است. این رمزارز توانسته از سال ۲۰۱۶ تا سال ۲۰۲۰ خود را از جایگاه سی‌ام به جایگاه سوم ارز‌‌های دیجیتال برتر بازار برساند.

برای خرید تتر و به‌دست‌آوردن این ارز ارزشمند، می‌توانید به سایت تترلند مراجعه کنید و برای خرید آن کمترین کارمزد را بپردازید.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا