آموزشمبتدیمقاله

انواع صرافی خرید ارز دیجیتال و کارمزد دریافتی آن‌ها

مهم‌ترین نگرانی هنگام خرید و فروش تتر یا سایر ارزهای رمزپایه در بازار خرید ارز دیجیتال، ایمنی و امنیت آن‌هاست. اینکه قصد خرید و نگه‌داری طولانی‌مدت را دارید یا مرتباً می‌خواهید تجارت و معامله کنید، چه معیارهایی برای شما اولویت دارد، چقدر به حفظ حریم خصوصی اهمیت می‌دهید یا سادگی و راحتی در صرافی خرید ارز دیجیتال مدنظر خود را می‌خواهید، ازجمله عوامل مهم در انتخاب صرافی است.

سرما‌یه‌گذاری یا تجارت در بازار خرید ارز دیجیتال مثل خرید تتر یا ارزهای رمزپایه دیگر می‌تواند در ابتدا آسان به‌نظر نرسد. غالباً ممکن است افراد اخباری درباره میزان ریسک زیاد و از‌دست‌دادن پول را شنیده باشند که ناشی از تحقیق‌نکردن و بی‌اطلاعی از شرایط بازار است. این درست است که در این راه احتمال دارد افراد سودجو سوءاستفاده‌های کرده باشند؛ اما سرمایه‌گذاری و تجارت مطمئن در بازار خرید ارز دیجیتال هرگز به‌اندازه امروز ساده نبوده است.

هنگامی‌که تصمیم گرفتید تجارت و خرید ارز دیجیتال را شروع کنید، بسیار مهم است که از ذخیره‌سازی ایمن ارزهای خود نیز مطمئن شوید. در این مقاله از بلاگ تترلند، قصد داریم درباره انواع صرافی خرید ارز دیجیتال و کارمزد دریافتی آن‌ها صحبت کنیم؛ پس تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

انواع صرافی‌های رمزنگاری؛ صرافی خرید ارز دیجیتال

انواع صرافی‌های رمزنگاری - صرافی خرید ارز دیجیتال

به‌منظور انتخاب بهترین نوع مبادله برای انجام معاملات خود، درک کامل انواع صرافی‌ها مهم است.

صرافی متمرکز

اولین و متداول‌ترین نوع صرافی‌ خرید ارز دیجیتال و فروش آن، صرافی متمرکز است. صرافی‌های مشهوری که در این گروه قرار می‌گیرند، Coinbase ،Binance ،Kraken و Gemini هستند. این صرافی‌ها شرکت‌هایی خصوصی هستند که بسترهایی برای تجارت و خرید ارز دیجیتال ارائه می‌دهند. صرافی‌های غیرمتمرکز به انجام KYC و شناسایی و مراحل احراز هویت نیاز دارند که این معیار باعث افزایش ضریب امنیت معامله بین طرفین می‌شود.

صرافی غیرمتمرکز

صرافی غیرمتمرکز نقطه کنترل مرکزی ندارد. این صرافی را به‌عنوان سرور می‌توانید تصور کنید، با این تفاوت که هر کامپیوتر درون سرور در سراسر جهان پخش شده است. هر کامپیوتری که قسمتی از آن سرور را تشکیل می‌دهد، به‌دست شخصی کنترل می‌شود. اگر یکی از این کامپیوترها خاموش شود‌، تأثیری روی کل شبکه نمی‌گذارد؛ زیرا تعداد زیادی کامپیوتر دیگر وجود دارند که به کار شبکه ادامه می‌دهند.

به‌دلیل این تمرکز‌زدایی، این نوع صرافی‌ها نمی‌توانند تابع نهادی نظارتی باشند؛ زیرا شخص یا گروه خاصی سیستم را اجرا نمی‌کند. این بدان‌معناست کسانی که در این سیستم معامله می‌کنند، لازم نیست مراحل احراز هویت خود را انجام دهند.

کارمزد معاملات ارزهای دیجیتال

کارمزد معاملات ارزهای دیجیتال

یکی از معیارهای مهم‌ افراد برای انتخاب صرافی مدنظر، مقدار کارمزدی است که بابت برداشت و واریز و انتقال ارزهای دیجیتال باید پرداخت کنند. مسلماً هرچه این کارمزد کمتر باشد، انجام معاملات خرید و فروش به‌صرفه‌تر است.

به‌عبارت‌دیگر، هرچه ریسک برگشت هزینه از‌طریق واسطه پرداخت بیشتر باشد، کارمزد نیز بیشتر خواهد بود. بیشتر مبادلات ارزهای دیجیتال کارمزد معامله دارند که برای هر سفارش خرید و فروش انجام‌شده در صرافی دریافت می‌شود. نرخ کارمزد نیز گاهی به حجم معاملات بستگی دارد.

کارمزد بلاکچین

کارمزد بلاکچین درواقع کارمزد معامله خرید ارز دیجیتال یا فروش آن است که هنگام انجام معاملات شبکه از کاربران کسر می‌کند. این کارمزد برای پردازش معاملات در شبکه بلاکچین دریافت می‌شود.

کارمزد بلاکچین یکی از ابزارهای مهمی است که برای سرعت‌بخشیدن به معاملات ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود و به‌دلیل ازدحام زیاد در شبکه بلاکچین، ممکن است اغلب کُند باشد. هرچه کارمزد بلاکچین کمتر باشد، این امکان وجود دارد که اولویت معامله شما در شبکه بلاکچین کاهش یابد.

کارمزد معامله به‌ جیب ماینرهایی می‌رود که مسئولیت اجرای بلاکچین را برعهده دارند. درواقع، ماینری که بلوک دارای معامله خرید ارز دیجیتال یا فروش آن را تأیید کند، کارمزد دریافت می‌کند. کارمزد ممکن است براساس تعداد معاملات فروش یا خرید ارز دیجیتال در حال انجام و تعداد محدود توکن در یک زنجیره تغییر کند.

کارمزد دریافتی صرافی‌ها

مقدار کارمزدی دریافتی صرافی‌ها متغیر و متفاوت است. برخی از صرافی‌ها ممکن است کارمزد دریافت و واریز و انتقال را از کاربران خود کسر کنند. تترلند اولین مرجع تخصصی تتر در ایران است که با فراهم‌کردن بستری امن، امکان خرید و فروش تتر را با کارمزد صفر برای کاربران به‌وجود آورده است.

تترلند هیچ‌کدام از کارمزدهای واریز و برداشت و انتقال را از مشتریان خود دریافت نمی‌کند. شایان ذکر است که کارمزد انتقال را بسته به نوع تتر انتخابی شما (تتر ERC20 و OMNI) فقط شبکه دریافت می‌کند که برای همه معاملات رمزنگاری درون‌زنجیره‌ای اعمال می‌شود و تترلند ذی‌نفع آن نیست. پیشنهاد تترلند به کاربران خود استفاده از تتر TRC20  است؛ چرا‌که فی انتقال آن از تترهای دیگر کمتر است.

جمع‌بندی

در این مقاله از بلاگ تترلند، شما را با انواع صرافی‌ها، از‌جمله صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز و کارمزد دریافتی بلاکچین آشنا کردیم. اگر قصد خرید تتر و فروش تتر بدون پرداخت کارمزد را دارید، وب‌سایت و اپلیکیشن تترلند با رابط کاربری آسان و امنیت فراوان در خدمت شماست.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا