اخبارمقاله

رشد قیمتی ارزهای دیجیتال مبتنی‌بر هوش مصنوعی در سال 2023

این روزها رابطه هوش‌ مصنوعی و صنعت ارزهای دیجیتال بیش‌از‌پیش در کانون توجه قرار گرفته است؛ تا جایی که ارزهای دیجیتال مبتنی‌بر این تکنولوژی نیز با استقبال بسیاری از سرمایه‌گذاران مواجه شده‌اند.

با افزایش تبلیغات در حوزه هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۳، قیمت یکی از ارزهای دیجیتال این بخش رشد چشمگیر بیش از ۱۰۰۰درصدی را تجربه کرد.

با استقبال گسترده کاربران از سیستم‌هایی مانند SingularityNET و ابزار مبتنی‌بر متن شرکت OpenAI به نام ChatGPT در میان کاربران، علاقه به استفاده از برنامه‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی نیز در میان مردم افزایش یافته است.

سرمایه‌گذاری ۱۰میلیارد دلاری مایکروسافت در ChatGPT نیز گواه این موضوع است که برنامه‌های هوش مصنوعی در سال‎های آینده گسترش بیشتری پیدا خواهند کرد.

در‌این‌میان، AGIX، توکن بومی پلتفرم مبتنی‌بر هوش مصنوعی SingularityNET نیز از ابتدای سال ۲۰۲۳ موفقیت‎های چشمگیری به‌دست آورده است.

قیمت این توکن با رشد ۱۷۰درصدی از ۰.۱۷ دلار به ۰.۴۶ دلار رسید. تا لحظه تنظیم این گزارش (۱۸بهمن۱۴۰۱) رشد قیمتی سی و شش درصدی را تجربه کرده است.

 

ارزهای دیجیتال

 

تغییرات قیمتی AGIX از ابتدای سال جاری

 

با نگاهی به تغییرات قیمتی توکن ‎ AGIXاز ابتدای سال جاری، این موضوع جالب‌تر هم خواهد شد؛ زیرا این ارز دیجیتال اول ژانویه با قیمت ۰.۰۴۵ دلار معامله می‌شد که درمقایسه‌با قیمت فعلی‌، بیش از ۱۰۰۰درصد افزایش یافته است.

علاوه‌بر‌این، این توکن با افزایش بیش از ۵۰۰میلیون‌دلاری ارزش بازار خود، در‌حال‌حاضر در رتبه هفتادوچهارم قرار دارد.

پلتفرم SingularityNET به‌عنوان اولین بازار غیرمتمرکز مبتنی‌بر هوش مصنوعی است که در بلاک‌چین کاردانو اجرا می‌شود.

بن گورتزل، دانشمند پیش‌گام در‌زمینه هوش مصنوعی، این پروژه را پایه‌گذاری کرد. هدف این پروژه توسعه AGI یا هوش عمومی مصنوعی است.

اکوسیستم SingularityNET شاهد پیشرفت‌های بسیار امیدوارکننده‎ای بوده است. طبق گزارش‌ها، مسیر SingularityNET برای توسعه AGI روز‌به‌روز بیشتر در‌دسترس خواهد بود. تاکنون، تلاش‌ها برای ایجاد MeTTa، زبان برنامه‌نویسی مناسب برای دستیابی به اهداف SingularityNET، مثمر‌ثمر بوده است.

تعریف هوش مصنوعی (AI)

هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) به‌اختصار AI، به زبان ساده توانایی یادگیری یک یا چند برنامه ازطریق سیستم است. همچنین، علم و مهندسی در‌زمره برنامه‌های کامپیوتری هوشمند هستند. این الگوریتم می‌تواند الگوها را درک کند.

هوش مصنوعی توانایی حل مشکلات را با استفاده از مجموعه داده‌های بزرگ خود و بدون دخالت دستورهای انسانی دارد. این برنامه داده‌های ورودی خارجی را تجزیه‌و‌تحلیل می‌کنند و از آن‌ها الگو می‌گیرند و از این دانش برای دستیابی به اهداف خاص با انجام وظایف استفاده می‌کنند.

انواع هوش مصنوعی

در سطح پایه، دو نوع اصلی هوش مصنوعی (AI) وجود دارد:

  • هوش مصنوعی ضعیف
  • هوش ‌مصنوعی قوی

ارزهای دیجیتال

 

تفاوت هوش مصنوعی ضعیف و قوی

هوش مصنوعی ضعیف، وظایف خاص یا محدودی مانند تشخیص چهره و فیلتر‌کردن اسپم‌ها را هدف قرار می‌دهد. درمقابل، هوش مصنوعی قوی می‌تواند طیف وسیعی از وظایف را به‌جای یک کار خاص انجام دهد. این وظایف می‌توانند به‌طور بالقوه‌ای شناختی در سطح انسان داشته باشند و هر وظیفه فکری‌ای را انجام دهند که هر فرد می‌تواند آن‌ها را انجام دهد.

 

به‌نظر می‌رسد همچنان نوع هوش مصنوعی ضعیف استفاده می‌شود؛ در‌حالی‌که هوش مصنوعی قوی هنوز به‌طور‌کامل ظاهر نشده است.

 هر‌چند پیش‌بینی اثرات مثبت هوش مصنوعی قوی غیرممکن است، بسیاری معتقدند آینده بلاک‌چین و هوش مصنوعی به‌احتمال زیاد در‌هم گره خواهد خورد. می‌توان استدلال کرد که بی‌شک آن‌ها از مهم‌ترین فناوری‌ دهه‌های آینده خواهند بود.

کاربردهای هوش مصنوعی در بازار ارز دیجیتال

ازآن‌جاکه فناوری بلاک چین از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند، هوش مصنوعی می‌تواند درکنار بلاک چین برای رفع بسیاری از مشکلات کار کند. چند روشی که در آن‌ها می‌توان از هوش مصنوعی برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال استفاده کرد، عبارت‌اند از: پیش‌بینی‌های دقیق‌تر، تجزیه‌وتحلیل احساسات در صرافی‌های رمزنگاری، معاملات خودکار ارزهای دیجیتال و کسب درآمد بهتر از سرمایه‌گذاری.

پیش‌بینی‌های دقیق‌تر بازار Cryptocurrency با هوش مصنوعی

یکی از مشکلات بزرگ معاملات ارزهای دیجیتال، نوسان‌های بازار است. با محبوبیت سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، هوش مصنوعی می‌تواند به غلبه بر بی‌اعتمادی به ارزهای دیجیتال کمک کند و با تجزیه‌وتحلیل داده‌های قدرتمند، سرمایه‌گذاران می‌توانند رویدادهای مهم در بازار ارزهای دیجیتال را پیش‌بینی کنند.

همچنین، هوش مصنوعی کمک می‌کند تا سرمایه‌گذاران آگاهانه‌تری اتخاذ کنند و با جمع‌آوری، تمیز‌کردن، پردازش و تجزیه‌وتحلیل مجموعه‌های بزرگی از داده‌ها، می‌توانند بینش ارزشمندی درباره یک ارز دیجیتال ارائه دهند.

جمع‌بندی

 

 دو تکنولوژی مهم این روزها، هوش مصنوعی و صنعت کریپتو، در‌کنار یکدیگر تحولی چشمگیر را برای گذار از اقتصاد سنتی به مدرن در جهان ایجاد کرده است.

در توصیف رابطه هوش مصنوعی با صنعت رمز ارز می‌توان گفت از این تکنولوژی برای تعیین احساسات بازار ارزهای دیجیتال بهره برده می‌شود، بدین‌صورت که مقادیر زیادی از داده‌های متنوع باید جمع‌آوری و پردازش و تجزیه‌وتحلیل شوند. 

این اطلاعات شامل اخبار، وبلاگ‌ها، مقالات، انجمن‌ها، پست‌های اجتماعی، تابلوهای پیام سهام و حتی نظرات مربوط به آن‌ها می‌شود. با استفاده از هوش مصنوعی می‌توان مقادیر زیادی از داده‌های اینترنت و داده‌های بلاک چین را پردازش و به‌سرعت احساسات بازار را تجزیه‌وتحلیل کرد.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا