اخبارپیشرفتهمقاله

DCG سود سهام شرکت خود را معلق کرد

چند ماهی است که بازار ارزهای دیجیتال با اخبار ناگهانی و شوکه‌کننده موجب حیرت سرمایه‌گذارانِ این بازار می‌شود. یکی از این اخبار جدید، این است که شرکت Crypto Conglomerate DCG سود سهام خود را در جنسیس (Genesis) به حالت تعلیق درآورده است.

تمرکز دی‌اس‌جی بر حفظ نقدینگی

به‌گزارش تترلند و به‌نقل از کوین‌تلگراف، شرکت Crypto Conglomerate DCG با انتشار نامه‌ای به سهام‌داران خود اعلام کرده است:

«تعلیق سود سهام شرکت به‌دلیل فضای فعلی حاکم بر بازار است و DCG بر تقویت ترازنامه خود از‌طریق کاهش هزینه‌های عملیاتی و حفظ نقدینگی متمرکز شده است. بدین‌ترتیب، تصمیم گرفته‌ایم توزیع سود سهام DCG را تا اطلاع ثانوی متوقف کنیم.

مشکلات وام‌دهی جنسیس

DCG، مالک وب‌سایت خبری‌تحلیلی کوین‌دسک و دیگر شرکت‌های ارز دیجیتال، با پلتفرم وام‌دهی جنسیس که در دوره‌ای بسیار پربار بود، درگیر مشکلات مالی شده است.

بری سیلبرت، مالک DCG، در مذاکره با کارآفرینان میلیاردر، کامرون و تایلر وینکلووس، سود سهامش را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورد؛ چراکه صرافی رمزنگاری برادران وینکلووس، جمینی (Gemini)، محصولی وام‌دهی ارائه کرد که به پروژه‌ای شکست خورده تبدیل شد و جنسیس، شریک جمینی، برداشت سود سهام مشتری را متوقف کرد.

DCG

بدهی ۹۰۰میلیون‌دلاری به صرافی جمینی

بنابر گزارش فاینشنال‌تایمز، پلتفرم کارگزاری ارز دیجیتال جنسیس و شرکت اصلی آن، دیجیتال کارنسی گروپ، رقمی در‌حدود ۹۰۰‌میلیون دلار به مشتریان صرافی جمینی بدهکار است. با این تفاسیر، می‌توان این‌طور برداشت کرد که شرکت جنسیس از زمان سقوط صرافی FTX، درگیر مشکلات بسیاری شده و دامنه این مشکلات حالا گسترده‌تر از قبل شده است.

کارنسی گروپ و ۲میلیارد دلار بدهی

نوامبر۲۰۲۲ (آبان۱۴۰۱) کارنسی گروپ برداشت‌های مشتریان خود را به حالت تعلیق درآورد. در همان زمان، صرافی جمینی کمیته‌ای از طلب‌کاران راه‌اندازی کرد که هدف آن پس‌گرفتن سرمایه از جنسیس و دیجیتال کارنسی گروپ بود.

ناگفته نماند دیجیتال کارنسی گروپ نیز اخیراً در وضعیت بسیار خطرناکی قرار گرفته است؛ زیرا ۲میلیارد دلار بدهی معوق دارد که در قالب دو وام به شرکت تابعه جنسیس بدهکار است. ماه گذشته میلادی، بری سیلبرت، مالک DCG، بدهی دیگری به مبلغ ۵۷۵میلیون دلار به جنسیس اعلام کرد که تا می‌۲۰۲۳ موعد پرداخت این بدهی است.

DCG

صرافی‌هایی که به سرنوشت هم دچار شدند

به‌نظر می‌رسد جنسیس نیز به سرنوشت چندین شرکت ارزهای دیجیتال دیگر دچار خواهد شد که قبلاً برای محافظت از ورشکستگی خود تلاش کرده بودند. از‌جمله این شرکت‌ها می‌توان به تری اَروز کپیتال (Three Arrows Capital)، بلک‌فای (BlockFi)، آلامدا ریسرچ (Alameda Research)، اف‌تی‌ایکس (FTX) و سلسیوس (Celsius) اشاره کرد.

یکی از سخن‌گویان جنسیس در آن زمان گفت:

هدف ما حل‌و‌فصل وضعیت فعلی در تجارت وام بدون نیاز به پرونده ورشکستگی است.

جنسیس قبلاً با جمع‌آوری یک‌میلیارد دلار از سرمایه‌گذاران بالقوه تلاش کرده بود تا طوفان ورشکستگی را پشت‌سر بگذارد. وی با بایننس نیز درباره تزریق مالی در حال مذاکره بود؛ با‌این‌حال، هر دو گزینه شکست خورد.

جمع‌بندی

برآیند این گزارش درباره امنیت مالی و اعتباری صرافی‌ها نشان می‌دهد که این امر چقدر می‌تواند بر جلب اعتماد سرمایه‌گذاران تأثیرگذار باشد. با جست‌وجویی ساده در اخبار، می‌توان دریافت که این اتفاق برای صرافی‌های رمز‌ارز ایرانی یا رخ نداده یا مشکلات این صرافی‌ها چندان حاد نبوده است. شاید به همین دلیل است که جامعه ایران خیلی زود به سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها علاقه‌مند شدند.

تترلند یکی از سکوهای تبادل ارز دیجیتال است که نه‌تنها به امنیت سرمایه‌گذارانش می‌اندیشد و هربار تدبیری تازه در‌این‌باره اتخاذ می‌کند؛ بلکه به فکر گسترش سرویس‌های خود برای خدمات رمز‌ارزی به کاربران خود است. برای نمونه، می‌توان به صفحه مبدل تترلند بازار تترلند و سرویس دعوت از دوستان اشاره کرد.

در هر صورت حقیقت مسلم و انکارنشدنی آگاهی کاربران از مدیریت سرمایه خود است. در‌این‌باره فرقی ندارد که فرد در کدام بازار مالی یا صرافی ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کند؛ زیرا حرف اول و آخر را آگاهی و دانش مدیریت سرمایه می‌زند.

پرسش‌های متداول

چرا DCG سود سهام شرکت خود را معلق کرد؟

 تعلیق سود سهام شرکت به‌دلیل فضای فعلی حاکم بر بازار است و DCG بر تقویت ترازنامه خود ازطریق کاهش هزینه‌های عملیاتی و حفظ نقدینگی متمرکز شده است.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا