اخبارپیشرفتهمقاله

رالی بیت کوین و اتریوم با جهش 8درصدی قیمت

بیت کوین و اتریوم، دو رمزارز محبوب جهان، در افزایش قیمت با یکدیگر رقابت می‌کنند. درحال‌حاضر، بیت کوین (BTC)، بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین ارز رمزنگاری‌شده جهان، روند قیمتی رو‌به‌رشد‌تری در‌مقایسه‌با اتریوم دارد. این رمزارز روند پیروزی‌های قدرتمندش را طولانی کرده و به بیشترین سطح قیمت خود از اواسط سپتامبر، یعنی حدود ۲۲,۶۸۷، رسیده است.

دومین ارز دیجیتال بزرگ دنیا، اتریوم (ETH)، نیز رشد قیمت درخورتوجهی تجربه کرده است. قیمت این رمزارز حدوداً ۷درصد افزایش یافته و به ۱,۶۵۶ دلار، یعنی به بیشترین میزان خود در چهار ماه گذشته، رسیده است.

دلایل افزایش قیمت اتریوم

به‌گزارش تترلند و به‌نقل از کریپتونیوز، افزایش قیمت ETH را می‌توان ناشی از جوّ روانی ایجاد ریسک در بازار ارزهای دیجیتال دانست. اتفاق مذکور این تصور را برای معامله‌گران ایجاد کرده است که از تمام سکه‌های دیجیتال، ازجمله BTC و ETH پشتیبانی می‌شود.

با وجود اخباری مبنی‌بر اینکه Genesis Global Holdco LLC، شرکت صاحب وام‌دهنده ارزهای دیجیتال جنسیس گلوبال کپیتال، برای فصل یازدهم اعلام ورشکستگی کرده است، بازار ارزهای دیجیتال همچنان بی‌اعتنا به اخبار منفی مرتبط با خود به رشد قیمتی ادامه داده است.

شایان ذکر است که شرکت جنسیس تحت‌تأثیر عواقب ورشکستگی صرافی رمزارز FTX و اخیراً صندوق تأمینی کریپتو Three Arrows Capital قرار گرفته است که هر دو اواخر ماه ژوئن رخ داد.

بیت کوین و اتریوم

حال‌و‌هوای بازارجهانی رمزارزها

بازار جهانی ارزهای دیجیتال روند صعودی خود را گسترش داد و بار‌دیگر از سد یک‌تریلیون‌دلاری عبور کرد. با‌این‌حال، افزایش اخیر ممکن است به سرمایه‌گذاران نهادی مرتبط باشد که برای مدتی طولانی دارنده بزرگ‌ترین دارایی‌های دیجیتال بوده‌اند. ناگفته نماند افزایش تقاضا برای بیت کوین باعث افزایش قیمت سکه در بازارهای جهانی نیز شده است.

یکی دیگر از عوامل حمایت‌کننده از بازار رمزارزها این است که کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در نشست خود در فوریه، احتمالاً نرخ‌ها را تنها ۲۵ واحد پایه (۰.۲۵ واحد درصد) افزایش خواهد داد.

این میزان در‌مقایسه‌با افزایش ۵۰واحدی که در دسامبر مشاهده شد، کاهشی خواهد بود. تصمیم FOMC از نگاه کارشناسان یکی از عوامل مهم در تقویت احساسات بازار کریپتو و کمک به افزایش قیمت بیت کوین تلقی می‌شود.

Genesis اعلام ورشکستگی کرد

واحد وام‌دهی جنسیس برای حمایت از ورشکستگی فصل ۱۱ در ایالات متحده آمریکا درخواست داد. این شرکت دست‌کم ۳.۴میلیارد دلار به طلب‌کاران پس از فروپاشی بازار صرافی FTX و وام‌دهنده BlockFi بدهکار بوده است.

کریپتونیوز می‌نویسد که جنسیس گلوبال کپیتال، یکی از وام‌دهندگان برتر رمزارزها، بازخرید مشتریان را در ۱۶نوامبر، درست پس از ورشکستگی صرافی FTX، به حالت تعلیق درآورد.

این اقدام موجب ایجاد سیگنال‌های منفی در بازار دارایی‌های کریپتو شد و این نگرانی‌ها را افزایش داد که ممکن است شرکت‌های بیشتری به این سرنوشت دچار شوند.

بیت کوین و اتریوم

رشد حاشیه سود ماینرها با افزایش قیمت بیت کوین

فعالیت‌های استخراج بیت کوین به‌دلیل افزایش مداوم قیمت بیت کوین کمک زیادی به افزایش حاشیه سود استخراج‌کنندگان این ارز دیجیتال کرده. همچنین، باعث شده است تا قیمت بیت کوین به بیشترین حد سالانه خود، یعنی ۲۲,۶۸۷ دلار برسد. گفتنی است تراز خالص ماینرهای بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۲ مثبت گزارش شده است.

جمع‌بندی

عوامل مختلفی دست‌به‌دست هم دادند تا بیت کوین از سقف قیمتی خود کوتاه بیاید و تحلیلگران نیز آینده روشنی برای این ارز دیجیتال متصور نباشند. حالا گویا ورق برگشته و این ارز دیجیتال در حال بازگشت به سطح قیمتی گذشته خود است. دراین‌میان، این پرسش مهم مطرح می‌شود که آیا قیمت BTC در‌کنار ETH بار‌دیگر به اوج باز‌می‌گردد یا خیر؟

نشانه‌های بسیاری وجود دارد که پاسخ به این پرسش مثبت باشد. از تصمیم بازار آزاد فدرال گرفته تا تغییر نگاه سرمایه‌گذاران به اخبار منفی بازار از‌جمله نشانه‌هایی به‌حساب می‌آیند که موجب رشد قیمتی دو رمزارز محبوب در جهان شده است.

شما همراهان گرامی می‌توانید به صفحه مبدل تترلند مراجعه و بیت‌کوین و اتریوم خود را با کارمزد رایگان به بیش از صد رمز رمزارز دیگر تبدیل کنید. 

پرسش‌های متداول

دلایل افزایش دوباره قیمت بیت کوین و اتریوم چیست؟

کریپتونیوز افزایش قیمت ETH را ناشی از جوّ روانی ایجاد ریسک در بازار ارزهای دیجیتال می‌داند و این تصور را برای معامله‌گران ایجاد کرده است که از تمام سکه‌های دیجیتال از‌جمله BTC و ETH پشتیبانی می‌شود.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا