امنیتمبتدیمقاله

۵ نکته مهم برای بررسی اعتبار تترلند و سایر صرافی‌ها

یکی از دغدغه‌های اصلی فعالان حوزه رمزارزها، بررسی معیارهای سنجش اعتبار صرافی‌هاست. صرافی‌های رزمزارزی باید چه ویژگی‌های مهمی داشته باشند تا به پلتفرمی ایدئال تبادل رمزارز تبدیل شود؟ در این مقاله از بلاگ تترلند، اعتبار تترلند به‌عنوان بزرگترین صرافی خرید و فروش تتر در ایران را بررسی می‌کنیم. با مطالعه و به‌کار‌گیری نکات گفته‌شده در مطلب حاضر، می‌توانید کاملاً آگاهانه اعتبار تترلند یا هر صرافی دیگر را بسنجید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

بیتکوین آغازکننده بود

در‌واقع مفهومی به نام کریپتوکارنسی یا رمزارز که آن را به نام‌های ارز دیجیتال و ارز رمزنگاری‌شده هم می‌شناسند، با ظهور و معرفی بیتکوین به دنیا شناخته شد. پیش‌از‌آن، مفهومی به نام «صرافی ارز دیجیتال» در کار نبود؛ به‌همین‌دلیل، اعتبار صرافی ارز دیجیتال هم دغدغه‌ای محسوب نمی‌شد. بااین‌حال، اکنون که دنیای رمزارزها بسیار گسترده‌تر از گذشته شده است، اعتبار صرافی ارز دیجیتال که در تترلند به آن پرداخته‌ایم، به موضوعی بسیار مهم تبدیل شده است.

بیتکوین

دنیای کریپتوکارنسی با گذشت بیش از یک دهه، همچنان نوپاست. دلیل این امر آن است که درحال‌حاضر بسیاری از مردم جهان تصوری از رمزارز ندارند. آنان صرفاً نامی از بیتکوین شنیده‌اند یا تصور می‌کنند بیتکوین همان بلاکچین است. این در حالی است که اکثر مردم دنیا با مفهومی به نام پول، بانک، سرمایه و… آشنا هستند؛ زیرا قدمتی چندصدساله دارند.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

برای آگاهی از اعتبار تترلند و به‌طورکلی اعتبار تمام صرافی‌های ارز دیجیتال، ابتدا باید مفهوم صرافی ارز دیجیتال را بررسی کنیم. این‌ نوع صرافی‌ها پلتفرمی برای خرید و فروش رمزارز و تبادل آن‌ها با یکدیگر هستند.

تعداد زیادی صرافی برای فعالیت سرمایه‌گذارها و تریدرها وجود دارند که همین تعدد انتخاب صرافی ایدئال را دشوار می‌کند. در‌ادامه، ویژگی‌های مهم صرافی‌ها را بررسی کرده‌ایم تا به‌آسانی بتوانید اعتبار تترلند یا هر پلتفرم تبادل رمزارز دیگری را بسنجید.

ویژگی‌های مهم صرافی ارز دیجیتال

برخی از ویژگی‌های مهم صرافی‌ ارز دیجیتال ازاین‌قرارند:

احراز هویت

صرافی‌ها بسته به نوع و قوانین و حتی محل جغرافیایی (کشور مبدأ)، شرایط متفاوتی برای احراز هویت کاربران خود در نظر می‌گیرند. به‌طور‌کلی، قوانین احراز هویت برای افزایش امنیت معاملات و جلوگیری از پول‌شویی و دورزدن قوانین بین‌المللی هستند.

زمان‌بربودن مهم‌ترین نقدی است که فعالان حوزه رمزارزها بر فرایند احراز هویت وارد می‌کنند. همان‌طور‌که می‌دانید، یکی از اصول بنیادین تکنولوژی بلاکچین که رمزارزها بر بستر آن فعالیت می‌کنند، افزایش سرعت فرایند‌های سنتی و صرفه‌جویی در زمان است. بااین‌حال، با وجود مفهوم احراز هویت در صرافی‌ها، خلأیی جدی در‌این‌میان حس می‌شود.

تترلند، به‌عنوان اولین و سریع‌ترین پلتفرم تبادل تتر در ایران، بر این مشکل غلبه کرده است. کاربران می‌توانند ۱۰ دقیقه پس از ورود به وب‌سایت تترلند، احراز هویت خود را تکمیل کنند و اولین تبادل فوری خود را در تترلند انجام دهند. بنابراین، یکی از معیارهای مهم‌ برای سنجش اعتبار تترلند یا دیگر صرافی‌ها، سرعت احراز هویت است.

سابقه

به‌طور‌کلی، سابقه و خوش‌نامی در تجارت سبب ایجاد اعتماد می‌شود. از‌آن‌جاکه اکوسیستم رمزارزها هنوز صنعت جدیدی به‌شمار می‌رود، آگاهی از سابقه صرافی اهمیت زیادی دارد. کم نبوده‌اند صرافی‌هایی که با تبلیغاتی گسترده پا به عرصه گذاشته و در مدت‌زمان کمی با اتهام کلاهبرداری از بازار خارج شده‌اند و تنها بدنامی برای آن‌ها باقی مانده است.

شبکه‌های اجتماعی ابزار بسیار خوبی برای بررسی نظر کاربران درباره اعتبار تترلند و سایر صرافی‌ها هستند. همچنین، از نوع محتوایی که صرافی در شبکه‌های اجتماعی و بلاگ خود منتشر می‌کند، می‌توان به دیدگاه آن مجموعه درباره کاربر پی برد.

صرافی معتبر همواره در پی ارزش‌آفرینی و تولید محتوای مناسب آموزشی در شبکه‌های اجتماعی خود است. درصورتی‌که صرافی سابقه درخشانی در بین فعالان حوزه رمزارز نداشته باشد، با بررسی دیدگاه کاربران به‌راحتی می‌توان این موضوع را تشخیص داد.

ویژگی_های-مهم-صرافی-ارز-دیجیتال

امنیت

از دیگر ملاک‌های تشخیص اعتبار تترلند و سایر صرافی‌ها، تضمین امنیت معاملات و حفظ حریم خصوصی کاربران است. یکی از دغدغه‌های مهم فعالان حوزه رمزارز، تبادل فوری در اوج امنیت است. صرافی معتبر باید با‌توجه‌به این دغدغه، تمام ساز‌و‌کار فنی خود را پایه‌ریزی و اجرایی می‌کند. برای مثال، تترلند خود را به حفظ اطلاعات شخصی کاربران ملزم می‌داند و آن‌ها را بر بستر آفلاین (Cold Storage) نگه‌داری می‌کند.

نرخ لحظه‌ای و شفاف

یکی از ویژگی‌های بازار رمزارزها نوسان‌های بسیار زیاد قیمت‌هاست. آن دسته از فعالان این بازار که تریدر نامیده می‌شوند، از این ویژگی برای کسب سود استفاده می‌کنند. آن‌ها با استفاده از روش اسکالپینگ پس از خرید رمزارز، آن را سریع می‌فروشند. به‌‌همین‌دلیل، لحظه‌ای‌بودن قیمت‌ها در عین شفافیت، اهمیت ویژه‌ای دارد.

نرخ لحظه‌ای تتر در وب‌سایت تترلند ۲۴ساعته در ۷ روز هفته اعلام می‌شود. همچنین، نرخ خرید و فروش تتر درج‌شده در وب‌سایت تترلند، برای انجام معاملات بسیار به‌صرفه خواهد بود. بنابراین، شفافیت و اعلام لحظه‌ای نرخ رمزارز یکی از ملاک‌های مهم در تشخیص اعتبار تترلند یا دیگر صرافی‌ها محسوب می‌شود.

کارمزد-شبکه

کارمزد

پس از بررسی چندین ملاک مهم برای آگاهی از اعتبار تترلند و سایر صرافی‌ها، به مهم‌ترینِ این ملاک‌ها، یعنی کارمزد می‌رسیم. هزینه کارمزد تراکنش‌ها مسئله‌ای همیشگی برای فعالان حوزه رمزارزها بوده است. البته معمولاً هزینه تراکنش برای تریدرها اهمیت بیشتری از سرمایه‌گذاران بلند‌مدت دارد.

دلیل این امر آن است که تریدرها به‌مراتب خرید و فروش بیشتری انجام می‌دهند. یکی از مزیت‌های تترلند، علاوه‌بر نرخ به‌صرفه خرید و فروش تتر، کارمزد تبدیل صفر است. این یعنی درحال‌حاضر تترلند کارمزدی بابت خرید یا فروش تتر دریافت نمی‌کند. کاربران صرفاً کارمزد شبکه انتقال تتر و شبکه انتقال بانکی را پرداخت می‌کنند.

احراز-هویت-آسان

جمع‌بندی

با‌توجه‌به روند رو‌به‌رشد اکوسیستم رمزارزها و محبوبیت روزافزونی که به‌دست می‌آورند، ورود آگاهانه به این عرصه بسیار اهمیت دارد. اطلاع از اعتبار پلتفرم‌های فعال در این حوزه، می‌تواند کمک بزرگی برای شکل‌گیری رفتار و استراتژی معاملاتی کاربران باشد.

مجموعه تترلند با بیش‌ از ۴ سال سابقه درخشان در فضای رمزارز کشور، به‌عنوان اولین و سریع‌ترین پلتفرم تبادل تتر در ایران شناخته می‌شود. شما‌ می‌توانید با استفاده از وب‌سایت و اپلیکیشن تترلند، ۲۴ساعته در ۷ روز هفته تتر تبادل کنید.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا