دسته‌بندی نشده

اضافه‌شدن ۱.۲۵میلیارد دلار به ذخایر تتر و سیرکل در یک روز

اخیراً ضرب استیبل‌کوین‌ها شاهد افزایش ناگهانی بوده است؛ به‌طوری‌که دو شرکت تتر و سیرکل، بزرگ‌ترین صادرکنندگان استیبل‌کوین‌، به‌تازگی ۱.۲۵میلیارد دلار استیبل‌کوین ضرب کرده‌اند: تتر ۱میلیارد دلار USDT اتریوم و سیرکل ۲۵۰‌میلیون دلار USDC سولانا. دلیل این موضوع احتمالاً به افزایش بخت تأیید ETF اتریوم مربوط است. توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)مربوط است.

به‌طور کلی، افزایش عرضه استیبل‌کوین شاخصی صعودی است؛ زیرا معامله‌گران از آن‌ها برای خرید رمزارزهای دیگر استفاده می‌کنند. درحال‌حاضر، ممکن است از مقادیر زیادی استیبل‌کوین برای خرید اتریوم در تلاش برای پیشی‌گرفتن از سرمایه‌گذاران سنتی استفاده شود؛ به‌خصوص با‌توجه‌به اینکه ETF بیت‌کوین از زمان راه‌اندازی در مارس۲۰۲۴، تقریباً ۱۶میلیارد دلار سرمایه جذب کرده‌ است.

فرایند

این روند صعودی با فرایندی توضیح داده می‌شود که تتر و سیرکل برای صدور استیبل‌کوین‌های جدید استفاده می‌کنند. برای هر دو شرکت، ضرب با فرایند «احراز هویت مشتری» (KYC) آغاز می‌شود که شامل بررسی‌های استاندارد شناسایی و غربالگری تحریم‌ها است. همچنین ممکن است بسته به نیاز، اسناد اضافی درخواست شود.

تتر به هر کسی که از بررسی KYC عبور کند، اجازه می‌دهد تا USDT را ضرب کند؛ از‌جمله معامله‌گران شخصی. این در حالی است که سیرکل فقط به شرکت‌های ثبت‌شده اجازه می‌دهد تا USDC را به‌طور گسترده ضرب کنند.

پس از گذراندن بررسی KYC، کاربران می‌توانند ارز فیات را در حساب‌های بانکی تتر یا سیرکل سپرده‌گذاری کنند. وجوه برای اطمینان از پشتیبانی هر استیبل‌کوین با حداقل ۱ دلار ارز فیات یا معادل نقدی نگه داشته می‌شود.

پس از سپرده‌گذاری وجوه، صادرکننده استیبل‌کوین صحت سپرده را تأیید می‌کند و استیبل‌کوین‌ها را به آدرس کیف‌پول ارائه‌شده صادر می‌کند. برای برداشت وجوه، کاربران USDT یا USDC را به صادرکننده مرتبط ارسال می‌کنند. در‌نهایت، صادرکننده استیبل‌کوین‌ها را از گردش خارج و معادل دلار آمریکا را از ذخایر خود به حساب بانکی کاربر منتقل می‌کند.

تقاضا برای رمزارزها

به‌گزارش کوین‌مارکت‌کپ، افزایش ضرب استیبل‌کوین نشان‌دهنده تقاضای بیشتر برای ورود به بازار رمزارزها و کاهش آن نشان‌دهنده تقاضای کمتر است. با USDT توکن‌های تازه‌منتشر‌شده می‌توانند «مجاز، اما صادرنشده» باشند. این یعنی آن‌ها در کل ارزش بازار گنجانده نشده‌اند.

این روش ضرب‌ها را به‌صورت دسته‌ای انجام می‌دهد و با به‌حداقل‌رساندن تعداد تعاملات مورد‌نیاز تتر با قراردادهای هوشمند ضرب، خطرهای امنیتی را کاهش می‌دهد. به‌عنوان مثال، اگرچه تتر طبق صفحه شفافیت تتر، ۱میلیارد دلار USDT در روزهای اخیر صادر کرده است، ۹۹۷میلیون دلار USDT به‌عنوان «مجاز، اما صادر‌نشده» در اتریوم در نظر گرفته می‌شود.

تتر بزرگ‌ترین استیبل‌کوین دنیا با ارزش بازار ۱۱.۳میلیارد دلار است؛ در‌حالی‌که ارزش بازار USDC، دومین استیبل‌کوین بزرگ، به ۳.۲۷میلیارد دلار می‌رسد. هر دو استیبل‌کوین را می‌توان در بیش از ۷۰ بلاک‌چین مختلف استفاده کرد.

مجموع ضرب استیبل‌کوین‌ها در سال ۲۰۲۴ افزایش یافته است؛ زیرا کل ارزش بازار از ۱۳۰.۸میلیارد دلار در ابتدای سال به ۱۶۰.۶میلیارد دلار رسیده است. این افزایش با افزایش کلی قیمت رمزارزها هم‌زمان شده است؛ زیرا مجموع ارزش بازار برای همه رمزارزها از ۱.۸تریلیون دلار در ابتدای سال، به ۲.۷تریلیون دلار رسیده است.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا