اخبار

خروج صرافی OKX از درخواست مجوز VASP در هنگ‌کنگ

صرافی رمزارز OKX روز ۲۴می۲۰۲۴ (۴خرداد۱۴۰۳) اعلام کرد که درخواست مجوز ارائه خدمات دارایی مجازی (VASP) خود را در هنگ‌کنگ پس گرفته است و ارائه خدمات معاملاتی به ساکنان این کشور را متوقف خواهد کرد.

OKX به‌تازگی به‌همراه شعبه هنگ‌کنگ صرافی Gate.io (HKVAEX) و Huobi HK به فهرست صرافی‌هایی پیوسته است که درخواست‌های VASP خود را از کمیسیون اوراق بهادار و آتیه هنگ‌کنگ (SFC) پس گرفته‌اند. این شرکت در بیانیه خود، «بررسی دقیق» استراتژی کسب‌وکار را دلیل این تصمیم عنوان کرد؛ اما جزئیات بیشتری ارائه نداد.

خروج OKX از درخواست و توقف خدمات صرافی متمرکز در هنگ‌کنگ

طبق قوانین محلی، OKX تا ۳۱می۲۰۲۴ (۱۱خرداد۱۴۰۳) ارائه خدمات صرافی رمزارز به ساکنان هنگ‌کنگ را متوقف خواهد کرد. این صرافی به کاربران اطمینان داده است تا وجوه آن‌ها ایمن خواهد ماند. بااین‌حال، وجوهی که پس از این تاریخ واریز شوند، ممکن است به‌طور خودکار تأیید نشوند و سفارش‌های باز لغو شوند.

علاوه‌بر‌این، سفارش‌های باز تا پایان ماه می لغو می‌شوند و وجوه آن به حساب کاربری OKX مرتبط منتقل می‌شوند. مشتریان تا ۳۱آگوست۲۰۲۴ (۱۰شهریور۱۴۰۳) فرصت دارند تا دارایی‌های خود را به کیف‌پول‌های حضانتی (Self-Custody) یا حساب‌های سایر پلتفرم‌های شخص ثالث منتقل کنند.

پس از پایان این مهلت‌، کاربران امکان شروع برداشت یا انتقال مستقیم را از دست خواهند داد. همچنین، هرگونه موجودی باقی‌مانده طبق شرایط استفاده OKX به‌عنوان دارایی بدون ادعا تلقی خواهد شد. با وجود توقف خدمات صرافی متمرکز، OKX به مشتریان یادآوری کرد که کیف‌پول حضانتی OKX وب۳ برای کاربران محلی در‌دسترس خواهد بود و تحت‌تأثیر این تصمیم قرار نخواهد گرفت.

خروج OKX از درخواست در بحبوحه الزامات مجوزدهی رمزارزهای هنگ‌کنگ

به‌گزارش کریپتونیوز، شورای قانون‌گذاری هنگ‌کنگ در دسامبر‌۲۰۲۲ اصلاحیه‌ای را برای ایجاد رژیم مجوزدهی برای ارائه‌دهندگان خدمات رمزارزها تصویب کرد و قوانین جدید از ژوئن‌۲۰۲۳ اجرایی شد. در‌نتیجه، کمیسیون اوراق بهادار و آتیه هنگ‌کنگ (SFC) الزامی را برای تمام صرافی‌های رمزارزی منطقه‌ای ایجاد کرد که بنا‌بر آن، این صرافی‌ها به دریافت مجوز عملیاتی موظف شدند. صرافی‌هایی که برای مجوز درخواست نمی‌دادند، موظف بودند خدمات خود را تا ۳۱می۲۰۲۴ متوقف کنند.

OKX در ابتدا درخواست VASP خود را در ۱۶نوامبر۲۰۲۴ به کمیسیون اوراق بهادار و آتیه هنگ‌کنگ (SFC) ارائه کرد. بسیاری دیگر از صرافی‌های جهان برای این مجوزهای معاملات خرده‌فروشی درخواست داده‌اند. SFC در حال بررسی درخواست‌های ۲۰ شرکت رمزارز ازجمله نام‌های برجسته‌ای مانند OKX ،Bybit ،Bullish و Crypto.om بوده است. با وجود خروج از هنگ‌کنگ، OKX در سایر حوزه‌های قضایی فعال بوده است. این صرافی در ژانویه۲۰۲۴ مجوز VASP را در دبی دریافت کرد و اخیراً خدمات خود را به ترکیه و استرالیا گسترش داده است.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

منبع
cryptonews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا