دسته‌بندی نشدهمقاله

تلاش بیت کوین برای ثبت قیمت ۴۵ هزار دلاری

تحلیل معامله‌گران از روند قیمت بیت‌ کوین

کارشناسان بازار بیت کوین درباره اینکه در آستانه قیمت ۴۵هزاردلاری چه اتفاقی برای نقدینگی نزدیک به ۱۰۰میلیون‌دلاری بیت کوین خواهد افتاد، دیدگاه‌های متفاوتی دارند. قیمت بیت کوین در هفته منتهی به ۲۴‌دسامبر۲۰۲۳ (۳دی۱۴۰۲) در محدوده معاملاتی سفت‌و‌سختی باقی ماند.

نمودار یک‌ساعته بیت‌کوین/دلار آمریکا

نمودار یک‌ساعته بیت‌کوین/دلار آمریکا (منبع: TradingView)

داده‌های به‌دست‌آمده از Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهد که قیمت BTC/USD در پایان هفته به‌صورت کاملاً کُند و بدون تغییرات درخورتوجه بوده است. این وضعیت در پایان هفته معاملاتی وال‌استریت، آخرین هفته قبل از تعطیلات کریسمس، آغاز شده بود؛ زیرا بیت‌کوین از نوسان‌های قیمتی ناشی از داده‌های کلان ایالات متحده در پایان سال ۲۰۲۳ مصون باقی مانده بود.

نظرات کریدیبل کریپتو درباره قیمت آینده بیت کوین

بنا‌بر اظهارات کریدیبل کریپتو (Credible Crypto)، معامله‌گر و تحلیلگر معروف رمزارزها، درحالی‌که BTC در محدوده قیمتی حدود ۴۳,۵۰۰ دلار قرار دارد، کاملاً آماده است تا به بیشترین سطح قیمتی برسد. وی در پست‌های اخیرش در شبکه اجتماعی X، استدلال کرد که معاملات تخت اخیر نشانه انباشتگی است. 

کریدیبل کریپتو دیدگاه کلی خود را در یکی از پست‌های اخیرش این‌گونه خلاصه کرده است:

واقعاً خیلی بهتر از این نمی‌شود… انباشت نهایی در اینجا و قبل از حرکت به‌سمت ۵۰هزار دلار و بیشتر صورت می‌گیرد.

کریدیبل کریپتو معتقد است که تنظیم شاخص‌های بازار نیز یکی از مؤلفه‌های اصلی موردنیاز برای تداوم روند صعودی است. وی می‌گوید:

در محدوده انباشت کاملاً محدود هستیم، OI کل به کمترین سطح محلی رسیده است (بسیار سالم)، خریداران Spot Coinbase کار خود را انجام می‌دهند و سرمایه‌گذاری تقریباً به‌طور کامل تنظیم شده است. کاملاً آماده مرحله بعدی هستیم.

کریپتو در توضیحات خود ابتدا اشاره کرده است که قیمت در محدوده تجمع تنگ محبوس شده است. این به‌معنای ثابت‌ماندن قیمت در بازه‌ای کوچک است؛ به‌طوری‌که نوسان‌های قیمت بسیار کمتر می‌شود و قیمت در محدوده کوچکی تغییر می‌کند. 

در‌ادامه کریدیبل کریپتو به کاهش سطح OI اشاره کرده است. OI مخفف Open Interest است و برای تعداد کل قراردادهای باز در نظر گرفته می‌شود. وقتی OI در سطوح جدیدی قرار می‌گیرد، بدین‌معناست که تعداد کل قراردادهای باز در سطح محلی (سطح معینی) کاهش یافته است. این می‌تواند به‌عنوان نشانه‌ای از سلامت بازار تلقی شود.

نمودارهای داده‌های بازار بیت‌کوین

نمودارهای داده‌های بازار بیت‌کوین (منبع: Credible Crypto/X)

دیدگاه Material Indicators درباره آینده بیت کوین

در همین حال، داده‌های دفترچه سفارش برای جفت‌ارز BTC/USDT در بزرگ‌ترین صرافی جهانی بایننس، سطح مقاومت اصلی بعدی را مشخص کرده است که باید بر آن غلبه کرد. همان‌طور‌که منابع تجاری Material Indicators گزارش داده‌اند، این مقدار حدود ۴۵هزار دلار و تقریباً معادل ۹۲میلیون دلار نقدینگی درخواستی بوده است.

کیث آلن، یکی از بنیان‌گذاران Material Indicators، با اتخاذ دیدگاهی متضاد استدلال کرد که فعالیت معاملاتی تعطیلات ممکن است برای عبور گاوها از سطح مقاومت کافی نباشد. بااین‌حال، ممکن است درصورت تخصیص مجدد صاحبان نقدینگی، مقاومت کاهش یابد.

در بخشی از دیدگاه‌های منتشرشده کیث آلن در شبکه اجتماعی X آمده است: 

این جذب سقف‌ها کمک کرده‌اند تا بیت‌کوین از اکتبر به‌بعد چند تغییر در جهت پشتیبانی/مقاومت (R/S flips) کند؛ بنابراین، برای آن آماده باشید. بااین‌حال از دیدگاه من، ادامه تجمع  یا اصلاح برای بازار بسیار سالم‌تر خواهد بود.

اصطلاح جذب سقف (‘Roof Pulls) بدین‌معناست که قیمت بیت کوین به سطح مقاومتی برخورد و در‌نتیجه از آن سقوط می‌کند. این موضوع ممکن است به‌معنای رسیدن به سقف قیمتی یا تقاضا و فروش بیشتر از قیمت جاری باشد. همچنین، عبارت R/S flips به تغییر جهت قیمت از حرکت پایین‌ به‌ بالا یا از حرکت بالا به‌ پایین اشاره می‌کند. این تغییرات جهت قیمت می‌تواند به‌شکل پشتیبانی/مقاومت رخ دهد. 

بازار به‌طور عمومی به دو مفهوم تجمع (Consolidation) و اصلاح (Correction) ارتباط دارد. تجمع به‌معنای تثبیت قیمت در بازه‌ای محدود است؛ به‌طوری‌که نوسان‌های قیمت کمتر می‌شود و قیمت به‌طور عمده در محدوده‌ای ثابت حرکت می‌کند. اصلاح به‌معنای تغییر قیمت با واکنشی معکوس درمقایسه‌با جهت حرکت قبلی است. به‌طورکلی، ادامه تجمع یا اصلاح برای بازار بهتر و سالم‌تر در نظر گرفته می‌شود.

پیشروی بیت کوین به‌سمت سودهای متوسط در دسامبر۲۰۲۳

کوین‌تلگراف می‌نویسد که با نزدیک‌شدن به پایان سال، بیت‌کوین عملکرد متوسطی را در ماه دسامبر به‌نمایش گذاشته است. داده‌های منبع آماری CoinGlass نشان می‌دهد که سود ماهانه تا ۲۳دسامبر درحدود ۱۶درصد بوده است. بااین‌حال، عملکرد سه‌ماهه با ۶۲درصد، برجسته به‌نظر می‌رسد. درحقیقت، این بهترین عملکرد بیت‌کوین از سال ۲۰۲۰ تا‌کنون به‌شمار می‌رود. 

طبق گزارش‌ها، اغلب پیش‌بینی‌ها برای قیمت بیت کوین روی حداکثر ۴۸هزار دلار تا قبل از رویداد مهم برای فعالان بازار رمزارزها (تأیید اولین ETF بیت کوین در بورس ایالات متحده) متمرکز شده است. بااین‌حال، تئوری رایجی وجود دارد که شامل بازگشت بازار مهم در ۱۰ژانویه‌۲۰۲۴ (۲۰دی۱۴۰۲) یا پس‌از‌آن (زمان اعلان نتیجه) می‌شود.

بازگشت بیت‌کوین/دلار

بازگشت بیت‌کوین/دلار (منبع: CoinGlass)

ETF بیت‌ کوین صندوقی معاملاتی است که بر‌اساس قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین عمل می‌کند. در‌حقیقت، یکی از ابزارهای سرمایه‌گذاری است که مانند صندوق سهام معامله می‌شود و امکان معامله بیت کوین را بدون نیاز به خرید و نگه‌داری مستقیم آن برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند. 

با ایجاد ETF مبتنی‌بر قیمت فوری بیت‌کوین، سرمایه‌گذاران می‌توانند در بازار سرمایه پادشاه رمزارزها را مانند سهام خریدوفروش کنند. این موضوع در دنیای رمزارزها بسیار مهم است؛ زیرا ورود سرمایه‌گذاران جدید و حجم بسیار زیادی از نقدینگی را به‌همراه خواهد داشت.

شرکت‌های سرمایه‌گذاری متعددی تأیید EFT را درخواست کرده‌اند و SEC مسئولیت بررسی و تأیید این درخواست‌ها و صدور مجوز را برعهده دارد. در‌حال‌حاضر، جامعه رمزارزها در انتظار اعلام نتایج مربوط به بررسی این درخواست‌ها است. تأیید اولین ETF بیت‌کوین در ایالات متحده به‌عنوان اقدامی مهم در بهبود دسترسی به این دارایی دیجیتال و افزایش شهرت آن در بازار سرمایه محسوب می‌شود.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

منبع
cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا