اخبارپیشرفتهمقاله

یوآن دیجیتال چین به بازار رمزارزها آمد

یوآن دیجیتال کشور چین به بازار ارزهای دیجیتال راه پیدا کرد. به‌گزارش تترلند و به‌نقل از وب‌سایت خبری کریپتونیوز، مدتی است که بسیاری از کشورها در پی ایجاد ارزهای دیجیتال محلی خود هستند. تاکنون، اخبار بسیاری در‌این‌باره منتشر شده و حالا نوبت به ارز دیجیتال محلی خلق چین رسیده است.

در این مطلب، علاوه‌بر ارز دیجیتال یوآن چین، درباره Copy Trading و ویژگی‌های آن، اخبار NFT و دیفای و رخدادهای بازارهای مالی صحبت خواهیم کرد؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

یوآن دیجیتال در بازار سرمایه چین

به‌گفته یکی از رسانه‌های محلی چینی، یوآن دیجیتال بانک خلق چین اولین‌بار برای خرید اوراق بهادار استفاده شده است. سرمایه‌گذاران با کمک برنامه تلفن‌همراه Soochow Securities می‌توانند از ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) برای خرید اوراق بهادار استفاده کنند.

 

یوآن دیجیتال چین

 

رقبای کمتر، سرمایه‌گذاری بهتر

کریپتونیوز به‌نقل از بلومبرگ و مدیر اجرایی یکی از کارگزاری‌های آنلاین چینی نوشته است: «اوکی ماتسوموتو، شرکت کارگزاری توکیو Monex Group، به FTX Japan، شعبه ژاپنی صرافی سقوط‌کرده FTX، بسیار علاقه‌مند است. مدیر‌عامل این شرکت گفته است که رقبای کمتر در بازار محلی فرصت مناسبی برای تقویت سرمایه‌گذاری شرکت‌هاست.»

Copy Trading چیست؟

شرکت بیت‌گت (Bitget) اولین صرافی‌ای محسوب می‌شود که معاملات کپی را در بازار نقدی راه‌اندازی کرده است. ویژگی Copy Trading آن است که به کاربران امکان می‌دهد تا استراتژی‌های معاملاتی را کپی و از شاخص‌های کارگزاری ارائه‌شده پلتفرم استفاده کنند تا معامله‌گر دلخواه خود را بر‌اساس P&L و رتبه و نمونه کار ثبت‌شده در سیستم برگزینند.

شبکه Web3 peaq

شبکه Web3 peaq اعلام کرده است که در آینده با پروتکل Nexera ادغام خواهد شد. در جریان این ادغام، توکن‌های غیرقابل‌تعویض (NFT) و ابرداده‌های متقابل توسعه‌یافته AllianceBlock به اولین بلاک چین لایه‌اول در اکوسیستم گسترده‌تر Polkadot و Kusama تبدیل خواهند شد که از استاندارد MetaNFT یا mNFT پشتیبانی می‌کنند. در‌حال‌حاضر، این استاندارد فقط برای شبکه‌های سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) در‌دسترس است. براساس این فناوری، کاربردهای مختلفی مانند شناسایی کاربر امکان‌پذیر خواهد شد.

NFTهایی در ونیز

Perekopskaya و Rostyslav Brenych از انتشار 2048 NFT منحصر‌به‌فرد خبر داده‌اند. مجموعه Metamorphoses که از ۲۴ژانویه۲۰۲۳ عرضه می‌شود، مجموعه‌ای از عکس‌های دست‌ساز است که بخشی از آن در ششمین دوره نمایشگاه هنر معاصر «ساختارهای شخصی» در Palazzo Mora و پنجاه‌و‌نهمین بینال هنر ونیز ۲۰۲۲ به‌نمایش گذاشته شده است.

 

یوآن دیجیتال چین

 

پلتفرم جدید دیفای برای اتریوم

پلتفرم مالی غیرمتمرکز دیفای (Oasis.app) اعلام کرد که در حال ارائه چند پیشنهاد است تا پس از بررسی آن‌ها، بتواند با قابلیت Multiply از‌طریق AAVE برای اتریوم (ETH) و stETH و wBTC فعالیت جدید خود را آغاز کند. 

در بیانیه مطبوعاتی Oasis.app آمده است که پیشنهاد جدید به تقویت پشتیبانی موجود پلتفرم ازطریق وثیقه Maker و استراتژی‌های بهینه‌سازی بازده stETH در AAVE کمک می‌کند.

THORChain، پروتکل نقدینگی غیرمتمرکز غیرقانونی، نیز اعلام کرده است که در زمان رکود بازار ارزهای دیجیتال، کل دارایی بومی THORChainو RUNE قفل‌شده در شبکه به بیشترین حد خود رسیده است. گفته می‌شود این دارایی بیش از ۲۴۰میلیون دلار ارزش دارد.

مسابقه برای محققان Fraunhofer-Gesellschaft

در بخش دیگری از گزارش کریپتو‌نیوز آمده است: «انجمن Hashgraph، انجمن غیرانتفاعی مستقر در سوئیس و حامی شبکه Hedera و مرکز Fraunhofer برای مدیریت بین‌المللی و اقتصاد دانش IMW قصد دارند مسابقه نوآوری فناوری دفتر‌کل توزیع‌شده (DLT) را برای محققان ۷۶ مؤسسه Fraunhofer-Gesellschaft برگزار کنند. این مسابقه در واحدهای تحقیقاتی در سراسر آلمان نیز اجرا خواهد شد و بر‌پایه معیارهای سودمندی و منحصربه‌فرد‌بودن و کارایی اقتصادی خواهد بود.

جمع‌بندی

 در این گزارش، خواندیم که چین علاقه خود به بازار ارزهای دیجیتال را با تولید یوآن دیجیتال نشان داده است. همچنین، در صنعت کریپتو نوآوری‌هایی در حوزه دیفای در حال انجام است که به تقویت پشتیبانی‌های این شبکه می‌افزاید. به‌نظر می‌رسد که بازار NFT‌ها در حوزه رمزارزها بسیار داغ شده است.

پرسش‌های متداول

 آیا کشور چین ارز دیجیتال محلی دارد؟

بله، یوآن دیجیتال بانک خلق چین برای اولین‌بار به‌منظور خرید اوراق بهادار استفاده شده است.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۶ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا