آموزشمبتدی

رمزارز کوانتوم چیست و چگونه می‌توان آن را خرید؟

کوانتوم (QTUM) بلاک چینی متن ‌باز و مبتنی‌بر اثبات سهام است که تلاش می‌کند مزایای بیت کوین و اتریوم را در یک جا جمع کند.

کوانتوم با ایجاد فورکی از بیت کوین و لایه‌ای روی کد آن، توانسته است امکان تجمیع زنجیره جانبی با ماشین مجازی اتریوم را ایجاد کند. این مدل ترکیبی از ویژگی‌های هر دو شبکه استفاده و امکان ذخیره ارزش بیت کوین را با سکوی قرارداد هوشمند اتریوم ترکیب می‌کند.

این شبکه به‌عنوان کامپیوتری کوانتومی برای توسعه‌دهندگان و سیستم پرداختی برای مشاغل و تغییر نحوه عملکرد قرارداد هوشمند مبتنی‌بر هوش مصنوعی شناخته شده است. در این مقاله از بلاگ تترلند، با شبکه کوانتوم و رمزارز بومی آن، یعنی QTUM، به‌طور‌کامل آشنا می‌شویم.

شبکه کوانتوم چیست؟

کوانتوم (QTUM) پلتفرمی متن‌باز است که قرارداد هوشمند و پشتیبانی از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApp) اتریوم را با امکان جابه‌جایی پول و ذخیره ارزش بیت کوین ترکیب کرده و توانسته است بسیاری از مشکلات مقیاس‌پذیری اتریوم را نیز حل کند.

این بلاک چین سنگاپوری بر بازار DApp‌های تلفن‌همراه تمرکز دارد و اکوسیستمی برای توسعه‌دهندگان ایجاد کرده است که کاربران به‌خوبی از آن حمایت می‌کنند. سازندگان این پروژه Jordan Earls و Patrick Dai و Neil Mahi هستند که سابقه‌ زیادی در تکنولوژی بلاک چین دارند. این افراد قبلاً در شرکت‌های علی بابا و نزدک و بایدو کار کرده‌اند.

جالب است بدانید که کوانتوم اولین بلاک چینی است که از اثبات سهام (PoS) بهره برد و درحال‌حاضر، از مفهوم لایه جانبی دوگانه و الگوریتم اجماع مقیاس‌پذیر تجاری با نام SCAR استفاده می‌کند و آن را در عمل نیز ثابت کرده است. گفتنی است بنیاد کوانتوم در سال ۲۰۱۸ توانست حدود ۴۰۰هزار دلار از دانشگاه کلمبیا آمریکا کمک مالی دریافت کند.

رمزارز کوانتوم QTUM

کوانتوم، بیت کوین و اتریوم

هرچند رقیب‌های بسیاری برای کوانتوم وجود دارد، مزیت این شبکه فورک بیت کوین به‌گونه‌ای است که با اتریوم سازگار باشد. این یعنی جامعه کاربران هر دو بلاک چین از کوانتوم پشتیبانی می‌کنند و لایه‌های نرم‌افزاری مانند شبکه لایتنینگ و شبکه Raiden را می‌تواند به‌آسانی به‌کار گیرد. همچنین، از ماشین مجازی x85 و در‌نتیجه، زبان‌های برنامه‌نویسی متعددی پشتیبانی می‌کند.

بلاک چین در حال حرکت به‌سوی قابلیت تعامل بین بلاک‌چین‌هاست و ایجاد زنجیره‌ای که از شبکه‌ها پیشی بگیرد، ایده کوته‌نظرانه‌ای است. میلیون‌ها کسب‌و‌کار مبتنی‌بر وب در حال کسب درآمد هستند؛ البته همه آن‌ها عمومی نیستند و تنها تعداد کمی از آن‌ها به سطح شرکت‌های بزرگ می‌رسند. در بازار شلوغ رمزارزها نیز، جای زیادی برای فعالیت پروژه‌ها وجود دارد.

در آینده، ارزهای دیجیتال محلی خواهند شد و هر شهر، کشور، شخص یا شغلی می‌تواند رمزارز خود را صادر کند؛ به‌شرطی‌که بتواند برای آن پشتوانه فراهم کند. در‌حال‌حاضر، تعداد رمزارزها ده‌ها برابر ارزهای فیات است؛ بنابراین، ایده رمزارزی برتر واقعی نیست. کوانتوم نیز به‌همین‌ترتیب سعی می‌کند در بازار رمزارزها جایگاه خود را با ایجاد نوآوری و مشارکت با سایر شرکت‌ها پیدا کند.

استراتژی پیش روی کوانتوم

همان‌طور‌که اشاره کردیم، کوانتوم اولین بلاک چینی محسوب می‌شود که از اثبات سهام برای تأمین امنیت شبکه خود استفاده کرده است. این قضیه نشان می‌دهد که این شبکه فقط دنباله‌رو بیت کوین و اتریوم نیست و توانسته است از هر دو پیشی بگیرد.

اثبات سهام از‌لحاظ مصرف انرژی به‌صرفه‌تر است و از‌نظر غیرمتمرکزسازی نیز بهتر عمل می‌کند. QTUM بدین‌‌ترتیب توانسته است بر اپلیکیشن‌هایی با اولویت تلفن‌همراه تمرکز و شرکایی در هر دو بازار فعلی و آتی بلاک چین جذب کند.

کوانتوم با خدمات وب آمازون (AWS) نیز شریک شده و در فروشگاه این شرکت برای عرضه خدمات قرار گرفته است. آمازون از بلاک چین QTUM برای ارائه خدمات بهتر بلاک چین و رقابت با خدمات بلاک چین آژور مایکروسافت استفاده می‌کند. هرچه این بلاک چین از اتریوم بیشتر فاصله می‌گیرد و راه خود را پیدا می‌کند، به تعداد مخاطبان آن افزوده می‌شود.

همچنین، هالیوود اولین فیلم خود با نام No Postage Necessary را در این بلاک چین منتشر کرده است. این استراتژی بر بازارهای فروش دوباره و سرقت نرم‌افزاری تأثیر بسیاری می‌گذارد.

رمزارز کوانتوم QTUM

رمزارز QTUM و کیف پول آن

کوین کوانتوم برای اولین‌بار در جریان عرضه اولیه خود در مارس۲۰۱۷، توانست تنها در ۵ روز حدود ۱۵.۷میلیون دلار جمع‌آوری کند. حداکثر تعداد کوین‌های موجود QTUM برابر با ۱۰۷میلیون و ۸۲۲هزار و ۴۰۶ واحد است و از این مقدار حدود ۹۷درصد به بازار عرضه شده است. در‌مجموع، ۲۰میلیون توکن برای اعضای جامعه کاربران به‌عنوان مشوق و ۲۰درصد نیز برای سازندگان کوانتوم در نظر گرفته شده است.

برای استیک کوانتوم نیاز است یک گره کامل را راه‌اندازی و توکن QTUM را در کیف پولی استیک کرد. هرچه توکن بیشتری استیک شده باشد، احتمال انتخاب به‌عنوان تأییدکننده بلوک بیشتر خواهد بود. ناگفته نماند پاداش استخراج هر بلوک چهار QTUM است. از‌جمله کیف‌پول‌های برتر کوانتوم می‌توان به والت‌های نرم‌افزاری Qtum Core Wallet ،Qtum Web Wallet، اتومیک و گواردا و والت‌های سخت‌افزاری لجر و تزور اشاره کرد.

جمع‌بندی

کوانتوم ترکیبی از بلاک‌چین‌های بیت کوین و اتریوم و متمرکز بر تلفن‌همراه است. این شبکه سعی می‌کند فرایند انتقال پول را با امکان پردازش قراردادهای هوشمند در یک بلاک چین امکان‌پذیر کند. این امر به اکوسیستم اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز و مالی فرصت رشد و شکوفایی می‌دهد. 

QTUM اولین بلاک چین مبتنی‌بر اثبات سهام است و عملکرد بهتری درمقایسه‌با اتریوم از خود نشان داده است. علاوه‌براین، بنیاد کوانتوم توانسته است با آمازون مشارکت کند و به‌عنوان بخشی از خدمات بک‌اند آمازون به مشتریان عرضه شود.

قیمت لحظه‌ای Qtum و نحوه خرید آن

برای مشاهده قیمت لحظه‌ای کوانتوم به تومان و تتر، می‌توانید از صفحه نرخ رمزارزها در تترلند استفاده کنید. به‌منظور خرید QTUM نیز، کافی است پس از احراز هویت در کمتر از ۱۰ دقیقه، از پیشخوان کاربری وارد مبدل تترلند شوید. سپس از میان فهرست رمزارزهای موجود، کوین QTUM را انتخاب کنید و آن را با تومان یا تتر بخرید. در این صورت، کارمزد مبدل تتری رایگان است و هر زمان که بخواهید، می‌توانید کوانتوم خریده‌شده را به تومان یا تتر تبدیل کنید.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا