اخبار

در دنیای رمزارزها چه می‌گذرد؟ مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها (18 تا 20مرداد1402)

در این مطلب، از رویدادهای مهم اخیر بازار رمزارزها باخبر می‌شوید؛ از عوامل تأثیرگذار بر قیمت بیتکوین گرفته تا ترندهای روزانه و اخبار بلاکچین، دیفای، NFT ،WEB3 و قانون‌گذاری رمزارزها.

چکیده اخبار مهم (۱۸ تا ۲۰مرداد۱۴۰۲)

 

  • کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) به‌دنبال تجدیدنظر در پرونده ریپل است.
  • سم بنکمن‌فرید، مدیرعامل سابق صرافی FTX، به زندان منتقل شد.
  • صرافی جمینی به‌زودی معاملات ریپل را از سر می‌گیرد.
  • سناتور آمریکایی درخواست لغو شکایت SEC از کوین‌بیس را به دادگاه ارائه داد.

SEC به‌دنبال درخواست تجدیدنظر در پرونده ریپل است

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) اعلام کرد که درباره رأی دادگاه مبنی‌بر اینکه رمزار ریپل هنگام فروش به سرمایه‌گذاران خُرد اوراق بهادار محسوب نمی‌شود، درخواست تجدیدنظر خواهد کرد.

۹‌آگوست۲۰۲۳ (۱۸‌مرداد۱۴۰۲)، SEC در نامه‌ای به آنالیسا تورس، قاضی دادگاه ناحیه جنوب نیویورک در پرونده ریپل، نوشت که معتقد است رأی دادگاه مستلزم تجدیدنظر است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار از قاضی تورس درخواست کرد تا پرونده را در طول دوره تجدیدنظر متوقف کند.

گفتنی است که پس از پیروزی اولیه ریپل در دادگاه علیه SEC، توجه‌ها به رمزار ریپل بیش‌از‌پیش شده است. در‌حال‌حاضر، این افزایش باعث شده است تا تعداد تراکنش‌های روزانه ریپل از تعداد تراکنش‌های اتریوم و بیتکوین بیشتر شود.

 

سم بنکمن‌فرید، مدیر سابق FTX، به زندان منتقل شد

با اقدام قاضی پرونده FTX برای لغو قرار وثیقه‌، سم بنکمن‌فرید، مدیرعامل سابق صرافی ورشکسته FTX، به زندان منتقل شد. دلیل این تصمیم دادگاه تلاش‌های بنکمن‌فرید برای انجام مذاکرات پنهانی با شاهدان پرونده صرافی FTX به‌منظور تحت‌تأثیر قرار‌دادن آنان عنوان شده است. سم بنکمن‌فرید تا ماه اکتبر (مهر) و آغاز مرحله بعدی محاکمه خود، باید در زندان بماند.

اخبار

آبان‌۱۴۰۱، صرافی FTX به‌‌دلیل انتقال دارایی‌های کاربران به شرکت خواهرخوانده خود، آلامدا ریسرچ (Alameda Research) و از‌دست‌دادن این سرمایه‌ها در آلامدا، با مجموعه‌ای از معاملات پرریسک و سرمایه‌گذاری‌های شکست‌خورده فروپاشید. پس از گذشت کمتر از یک ماه از اعلام ورشکستگی صرافی FTX، سم بنکمن‌فرید، مدیرعامل این صرافی، در باهاماس دستگیر شد. کلاه‌برداری، دسیسه برای ارتکاب کلاه‌برداری، دست‌کاری بازار و پول‌شویی برخی از اتهام‌های وارد‌شده به وی هستند.

 

صرافی جمینی دوباره معاملات ریپل را فعال می‌کند

صرافی آمریکایی جمینی به‌زودی معاملات ریپل را از سر خواهد گرفت. پس از شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا،‌ این صرافی رمزار ریپل را از فهرست رمزارزهای قابل‌معامله در پلتفرمش حذف کرده بود؛ اما حالا و پس از پیروزی جزئی ریپل در دادگاه، صرافی جمینی اعلام کرده است که معاملات ریپل را دوباره فعال می‌کند.

صرافی جمینی در اطلاعیه خود اعلام کرده است که در ابتدا فقط سپرده‌های ریپل را می پذیرد؛ اما در روزهای آینده معاملات رمزارز ریپل با جفت‌ارزهای دیگر را هم اضافه خواهد کرد.

 

سناتور آمریکایی درخواست لغو شکایت SEC از کوین‌بیس را به دادگاه ارائه داد 

اخبار

سناتور سینیا لومیس به‌همراه جمعی از سازمان‌های لابیگر بخش رمزارزها و چند چهره علمی آمریکایی درخواست رد شکایت SEC از صرافی کوین‌بیس را به دادگاه ارائه داد. در این درخواست، گفته شده است که کمیسیون بورس آمریکا در شکایت از کوین‌بیس از اختیارات قانونی خود فراتر رفته است.

اوایل ژوئن۲۰۲۳ (خرداد۱۴۰۲)، SEC از صرافی کوین‌بیس به‌دلیل نقص قوانین اوراق بهادار آمریکا شکایت کرد. در این شکایت، ذکر شده است که کوین‌بیس قوانین مربوط به اوراق بهادار آمریکا را نقض کرده و اوراق بهادار ثبت‌نشده را فروخته است. همچنین، SEC از این صرافی خواسته است تا تمام رمزارزهای موجود در آن به‌غیر از بیتکوین را حذف کند.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا