اخبار

اولین ETF‌ اسپات بیتکوین در اروپا راه‌اندازی شد

پس از گذشت یک سال از تأیید صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) بیتکوین ژاکوبی، این صندوق در بازار بورس یورونکس آمستردام هلند راه‌اندازی شد.

بدین‌ترتیب، شرکت ژاکوبی اَسِت منیجمنت (Jacobi Asset Management) اولین ETF اسپات بیتکوین در اروپا را به نام ژاکوبی اف‌تی ویلشایر (Jacobi FT Wilshire Bitcoin ETF) تأسیس کرده است و حالا اروپایی‌ها می‌توانند ازطریق بازار بورس یورونکست آمستردام هلند، روی بیتکوین سرمایه‌گذاری کنند.

شرکت مدیریت دارایی دیجیتال ژاکوبی که در لندن مستقر است، ۱۵آگوست۲۰۲۳ (۲۴مرداد۱۴۰۲) رسماً اعلام کرد که صندوق سرمایه‌گذاری جدید خود را در بازار بورس یورونکست هلند راه‌اندازی کرده است. گفتنی‌ است سال ۲۰۲۲، شرکت ژاکوبی قصد داشت این صندوق را راه‌اندازی کند؛ اما با تأخیر یک‌ساله، بالاخره موفق شد این کار را انجام دهد.

کمیسیون خدمات مالی گرنزی (Guernsey Financial Services Commission) ای‌تی‌اف اسپات بیتکوین ژاکوبی را تنظیم کرده است و این صندوق با نماد «BCOIN» در بورس یورونکست هلند معامله می‌شود.

بنابر اعلام ژاکوبی، شرکت فیدلیتی دیجیتال اَسِتس (Fidelity Digital Assets) حضانت صندوق یادشده را برعهده خواهد داشت و شرکت معاملاتی فلو تریدرز (Flow Traders) بازارساز آن خواهد بود.

اکتبر‌۲۰۲۱ (مهر‌۱۴۰۰)، مجوز این ETF اسپات بیتکوین تأیید و راه‌اندازی آن برای سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده بود؛ اما ژاکوبی به‌دلیل بحران ناشی از فروپاشی اکوسیستم ترا و ورشکستگی صرافی FTX در بازار رمزارزها، برنامه خود را عقب انداخته بود.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا