اخبار

تتر در آستانه مارکت‌کپ ۱۰۰ میلیارد دلاری قرار دارد

با گذشته حدود ۵۰ روز از آغاز سال ۲۰۲۴، تتر، بزرگ‌ترین استیبل کوین بازار کریپتوکارنسی، همچنان در مسیر رشد و توسعه قرار دارد. مسیری از که سال ۲۰۲۳ آغاز شده است. جالب است بدانید که در ژانویه‌۲۰۲۳ ارزش بازار USDT حدود ۶۰ میلیارد دلار بود. با گذشته یک سال، رشد خیره‌کننده‌ ۶۷ درصدی را در مارکت کپ این استیبل کوین شاهد هستیم. 

در‌حال‌حاضر، مجموع تترهای ضرب‌شده به ۹۹/۶ میلیارد دلار رسیده است. به‌همین‌دلیل، تتر در آستانه رسیدن به نقطه عطف ۱۰۰ میلیارد دلار است. هم‌زمان با افزایش دامیننس USDT در بازار استیبل‌کوین‌ها، نگرانی‌ها در این زمینه نیز افزایش یافته است.

گزارش‌ سودآوری چشمگیر تتر در سال ۲۰۲۳ و ذخایر استراتژی این شرکت از بیت‌ کوین و طلا گرفته تا اوراق قرضه باعث شده است تا اعتماد عموم فعالان بازار رمزارزها به تتر افزایش پیدا کند. بااین‌حال، همچنان سؤال‌ها و ابهام‌هایی درباره شفافیت عملکرد شرکت عرضه‌کننده USDT پابرجا هستند. 

به‌نوشته دیلی‌کوین، جذابیت اصلی تتر پایداری و ثبات نسبی قیمت آن است. قیمت تتر معمولا در فاصله کمی از ۱ دلار آمریکا نوسان می‌کند. این آرامش در میان طوفان نوسان‌های شدید قیمت بیت کوین و سایر رمزارزها به‌مذاق سرمایه‌گذاران زیادی خوش می‌آید. عمده کسانی که به‌دنبال تجربه امنیت سرمایه در بازار رمزارزها هستند، به‌سراغ USDT می‌روند. حتی بسیاری از برنامه‌های غیرمتمرکز نیز تتر را به‌عنوان یکی از ابزارهای اصلی پرداخت در نظر می‌گیرند. 

توانایی مالی شرکت USDT درزمینه سودآوری در سال ۲۰۲۳ رشد درخورتوجهی را تجربه کرده است. گزارش سه‌ماهه چهارم این شرکت از سود چشمگیری ۳میلیارددلاری حکایت می‌کند. بخش عمده این سود از محل افزایش قیمت BTC و طلا و وصول بهره اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا بود.

تأثیر چهارچوب‌های نظارتی بر عملکرد تتر

بزرگ‌ترین مشکل پیش روی تتر برای حفظ شرایط فعلی در بلندمدت، چهارچوب‌های نظارتی است. اداره کنترل دارایی‌های خارجی (OFAC) در آمریکا اخیراً فعالیت‌های USDT را به‌دقت زیرنظر گرفته است. دلیل این موضوع هم ارتباط بین دلار و تتر و استفاده از این استیبل‌کوین در بیرون از مرزهای آمریکا است. شرکت Tether چاره‌ای جز همراهی با قوانین و مقررات آمریکا ندارد. این مسئله در بلندمدت ممکن است فعالیت‌های این شرکت را با محدودیت روبه‌رو کند. 

ناگفته نماند که تداوم افزایش مارکت کپ USDT موجب تقویت دلار آمریکا درمقابل طلا و کالاهای دیگر نیز خواهد شد. این موضوعی است که به‌سادگی نمی‌توان درباره‌اش اظهارنظر کرد. این میزان تسلط Tether بر بازار کریپتوکارنسی خطرهای بالقوه‌ای نیز همراه دارد؛ به‌طوری‌که کوچک‌ترین تزلزل در فعالیت شرکت عرضه‌کننده این استیبل‌کوین، تمام بازار رمزارزها را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. 

در سال ۲۰۲۴، عرضه کننده USDC، رقیب اصلی تتر، هم برنامه‌هایی برای توسعه فعالیت‌های خود ارائه کرده است؛ اما واقعیت فعلی حاکی از آن است که هیچ یک از استیبل کوین‌ها یارای رقابت با تتر را ندارند.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

منبع
dailycoin

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا