آموزشمبتدی

تتر (USDT)؛ نسل اول ارزهای پایدار (Stable Coin)


نسل اول ارزهای پایدار (Stable Coin) که تتر (USDT) بود، با هدف ارائه یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاکچین بدون نوسان قیمت ایجاد شد. وایت پیپر تتر به‌طور رسمی در سال ۲۰۱۴ منتشر شد.

تتر به‌عنوان یک ارز دیجیتال پایدار، با پشتوانه واحد پولی دلار آمریکا ایجاد شد. سایر ارزهای پایدار ازجمله Bit USD و Nu Bits وابسته به یک الگوریتم بودند. ارزهای پایدار از یک روش بدون نیاز به پشتوانه فیات برای ثابت نگه‌داشتن قیمت خود استفاده می‌کردند.

ارز پایدار چیست؟

نسل دوم ارزهای پایدار، از جمله USD Coin و True USD و Dai با هدف افزایش شفافیت در مدل کاری نسبت به ارزهای پایدار نسل اول ایجاد شدند.

این افزایش شفافیت شامل انتشار مسائل حسابرسی مربوط به ارزهای دیجیتال باثباتی که توسط یک حساب بانکی پشتیبانی می‌شوند بود. همچنین یک روال پشتوانه‌ای واضح ‌تر برای ارز پایدار بدون پشتوانه‌ای که پشتوانه آنها دلار و حساب بانکی نیست، مانند Dai، شد.

با توجه به آنچه تاکنون گفته شد، به نظر می‌رسد JPM Coin به‌عنوان پیشرو نسل سوم ارزهای پایدار باشد. در عین اینکه بخش خاصی از بازار، یعنی مؤسسات مالی را هدف گرفته است.

تترلند - ارز پایدار تتر

چنین ارزهایی به یک بلاک‌چین خصوصی وابسته هستند. آن‌ها برای اهداف خاصی ازجمله بهبود زمان پرداخت و فرآیندهای پرداخت درون موسسات مالی، ایجاد شده‌اند.

ارز پایدار تتر و تترلند

بری خرید تتر یا هر ارز دیجیتالی دیگر می‌توانید به تترلند، بزرگترین و تخصصی‌ترین پلتفرم تبادل رمزارز تتر، مراجعه کنید. تترلند جهت افزایش آگاهی کاربران عزیز، اطلاعات به‌روز دنیای رمزارزها را در بلاگ خود قرار می‌دهد. این اطلاعات سبب می‌شود تا با آگاهی کامل اقدام به خرید کنید.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا