اخبارمقاله

چگونه زمان خرید تتر سرمان کلاه نرود؟

خرید تتر مصائب خاص خود را دارد. در بازار رمز ارزها، گاهی با پروژه‌های کلاه‌برداری مواجه می‌شویم. حتی کاربران حرفه‌ای این بازار نیز ممکن است به دام کلاه‌برداران بیفتند. یکی از این روش‌های کلاه‌برداری، استفاده از تتر تقلبی در بازار است.

به گزارش تترلند،رمز ارز تتر به‌عنوان رایج‌ترین استیبل کوین بازار، تقریباً در تمامی پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود و بیشترین حجم جابه‌جایی را میان رمز ارزها دارد. در این مقاله از بلاگ تترلند، با رمزارز تتر بیشتر آشنا خواهیم شد و به این پرسش پاسخ ‌می‌دهیم که رمز ارز  تتر چیست؟

رمز ارز تتر چیست؟  

در بازار رمزارزها، رمز ارز تتر با نماد USDT شناخته می‌شود. خرید رمز ارز تتر تفاوت‌های اساسی با بیت کوین و سایر رمز ارزهای بدون پشتوانه  دارد و درحقیقت، استیبل کوین یا ارز دیجیتال پایدار است.

استیبل‌کوین‌ها پشتوانه‌ای نظیر کالا یا ارزهای فیاتی مانند دلار و یورو دارند و قیمتشان به ارزش پشتوانه‌شان وابسته است و هر تغییری در ارزش پشتوانه، روی رمز ارز مدنظر تأثیر می‌گذارد. پشتوانه هر واحد رمزارز تتر (USDT) یک دلار آمریکاست؛ به‌همین‌دلیل، استیبل کوین نامیده می‌شود 

آشنایی با انواع مختلف تتر

استیبل کوین تتر روی چندین شبکه بلاک‌چین دردسترس قرار دارد. محبوب‌ترین نوع USDT، تتر ERC20 محسوب می‌شود که روی اکوسیستم اتریوم پیاده‌سازی شده است. پس از اتریوم، شبکه ترون میزبان این استیبل کوین است. توکن‌های شبکه ترون از استاندارد TRC20 بهره می‌برند؛ بنابراین، تترِ شبکه ترون نیز توکنی با استاندارد TRC20 است و به آن «تتر TRC20» می‌گویند.

 

خرید تتر

 

چرا افراد سودجو از تتر فیک استفاده می‌کنند؟

همان‌طور‌که می‌دانید، خرید تتر (USDT) محبوب‌ترین ارز پایدار در اکوسیستم رمزارزهاست. بسیاری از فعالان این حوزه مانند تریدرها یا صاحبان کسب‌وکار، از تتر به‌عنوان ابزاری امن و سریع و به‌صرفه برای تبادل رمز ارز و انتقال پول استفاده می‌کنند.

این یعنی مقیاس استفاده از تتر در سازوکار رمز ارزی و به‌طور‌کلی مراوده‌های مالی بسیار زیاد است و همین محبوبیت سبب شده که کلاه‌برداران از تتر به‌عنوان بستری مناسب برای رسیدن به اهدافشان استفاده کنند. در‌ادامه، روش‌های تشخیص تتر فیک را بیان می‌کنیم تا با خاطری آسوده در دنیای رمز ارزها فعالیت کنید.

 تشخیص خرید تتر تقلبی

آدرس تراکنش: آدرس قرارداد خرید تتر اصلی در شبکه اتریوم،  xdac7f958d2ee523a2206206994597c13d831ec70 است و با کد هش ایجاد‌شده در تراکنش و آدرس قرارداد پردازش می‌شود؛ اما کلاه‌برداران می‌توانند با تغییر در آدرس قرارداد، تتر تقلبی به شما بفروشند.

بررسی آدرس قرارداد: آدرس قرارداد اصلی این استیبل کوین در بلاک‌چین‌های دیگر را نیز می‌توانید در وب‌سایت کوین مارکت کپ و بخش Contracts صفحه تتر مشاهده کنید.

لوگو: لوگو اصلی تتر سبز‌رنگ است.

ارزش بازار: بررسی ارزش بازار یکی از راه‌های مهم برای شناسایی خرید تتر تقلبی است.درصورت کم‌بودن ارزش بازار، آن تتر تقلبی است.

اطلاعات توکن: اگر اطلاعاتی از توکن مانند حجم معاملات ۲۴ساعته، ارزش بازار، عرضه در‌گردش و تعداد هولدرها وجود نداشته باشد، به‌احتمال خیلی زیاد آن تتر تقلبی است.

موجودی حساب: در صورت خرید تتر تقلبی، ارزش دلاری‌ برای USDTهای موجود در کیف‌پول کاربر مشاهده نمی‌شود.

اسکن تراکنش: پس از تکمیل تراکنش، باید یک هش تراکنش به شما داده شود.

 

خرید تتر

 

 خرید تتر فیک در فضای بلاک چین 

 با وجود پیشرفت‌های چشمگیری که با تکیه بر تکنولوژی بلاک‌چین در اکوسیستم رمز ارزها حاصل شده است، مشکلاتی مانند خرید تتر قلابی نیز به‌چشم می‌خورد.

نمی‌توان این مشکلات را ضعف قلمداد کرد؛ چرا‌که در سیستم‌های مالی سنتی، مشکلات به‌مراتب جدی‌تری دیده می‌شوند.

نکته حائز اهمیت این است که با افزایش آگاهی و شناخت نکات اشاره‌شده در این مقاله‌، می‌توان تتر فیک را تشخیص داد.

جمع‌بندی

در هر کسب‌وکاری احتمال کلاه‌برداری وجود دارد. با‌توجه‌به این نکته که ارزهای دیجیتال بر بستری از تکنولوژی پیشرفته بنا شده‌اند، بازهم کلاه‌برداران در دنیای رمز‌ارزها وجود دارند.

چنانچه از دانش کافی در این حوزه بهره‌مند نیستید، بهتر است از افراد مطلع کمک بگیرید. 

در‌حال‌حاضر، معامله‌گران ایرانی درمقایسه‌با معامله‌گران سایر کشورها اطلاعات بیشتری در‌این‌باره دارند و می‌توانند توکن‌های تقلبی را از توکن‌های اصلی شناسایی کنند. بهتر است هنگام خرید تتر (USDT ) از قیمت آن آگاه شوید و با شناخت کامل آن را تهیه کنید.

در  هر تراکنش، یک کد Contract است که این کد در هر شبکه (TRC-20 و ERC-20) چهارچوب خاص خود را دارد که با بررسی چند تراکنش تتر اصل، ویژگی‌هایش برایتان واضح می‌شود.

پرسش‌های متداول

روش‌های تشخیص کلاه‌برداری رمز ارز تتر چیست؟

ساده‌ترین روش  تشخیص  تراکنش تقلبی رمز ارز تتر بررسی لوگوِ آن است. هر رمز ارزی در بازار ارزهای دیجیتال لوگویی منحصر‌به‌فرد دارد و تشخیص آن کار تقریباً ساده‌ای است.

چرا برخی افراد تتر تقلبی می‌‌فروشند؟ 

کلاه‌برداران از رمز ارز تتر محبوب  تتر به‌عنوان بستری مناسب برای رسیدن به اهدافشان استفاده می‌کنند. 

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا