دسته‌بندی نشده

اهمیت رشد بازار استیبل کوین ها بیش از ورود سرمایه به صندوق‌های ETF بیت کوین است

مارکوس تیلن (Markus Thielen)، محقق شرکت 10x Research، معتقد است که افزایش سریع عرضه استیبل کوین ها در ماه‌های اخیر، نشان‌دهنده سرعت‌گرفتن تبدیل ارزهای فیات به رمزارزهاست. 

بعد از تأیید ETF بیت کوین در آمریکا، بسیاری از ناظران بازار برای تحلیل ورود‌و‌خروج سرمایه به رمزارزها، روی عملکرد صندوق‌های ETF بیت کوین متمرکز شده‌اند. 

دراین‌میان، مارکوس تیلن اعتقاد دارد که وضعیت عرضه استیبل کوین ها هنوز شاخص به‌مراتب مهم‌تری برای ارزیابی میزان ورودوخروج سرمایه به بازار رمزارزها است.

او معتقد است که استیبل‌کوین‌ها به‌نوعی کلانتر بازار رمزارزها به‌شمار می‌روند و کنترل نسبی بازار را در دست دارند. گفتنی است که افزایش سریع عرضه استیبل کوین‌ها به رشد قیمت رمزارزها منجر خواهد شد. 

با تجربه ثابت شده است که استیبل کوین ها پل ورود سرمایه به بازار کریپتوکارنسی هستند. بنابراین، به‌کمک تحلیل وضعیت عرضه آن‌ها می‌توانید سلامت بازار کریپتوکارنسی را نیز زیرنظر بگیرید.

بررسی وضعیت استیبل کوین ها در ماه‌های اخیر

به‌گزارش 10x Research، در یک ماه منتهی به آوریل۲۰۲۴، مجموع عرضه دو استیبل کوین اصلی بازار، یعنی USDT و USDC، روی‌هم‌ افزون‌بر ۱۰میلیارد دلار افزایش یافته است.

داده‌های وب‌سایت CoinGecko حاکی از آن است که عرضه DAI و FDUSD نیز در همین بازه زمانی بین ۵ تا ۱۰درصد بیشتر شده است. جالب است بدانید که در تتر با افزایش عرضه ۲/۴میلیارددلاری در یک هفته، رکورد منحصربه‌فردی را از خود به‌جای گذاشت. 

کوین‌دسک می‌نویسد که در یک ماه گذشته، صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین مستقر در آمریکا حدود ۵میلیارد دلار جریان خالص سرمایه ورودی را ثبت کردند. بنابراین، رشد عرضه استیبل‌کوین‌ها به‌مراتب بیشتر بوده است. این موضوع اتفاقی نیست و تقریباً در تمام سه ماه گذشته شاهد همین روند بوده‌ایم. 

اگر به‌دنبال معیاری مهم و دقیق برای شناسایی زمان مناسب سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها هستید، پیشنهاد می‌کنیم که روی عرضه استیبل‌کوین‌های اصلی بازار کریپتو تمرکز کنید. هر زمان شاهد افزایش عرضه این استیبل کوین ها بودید، باید منتظر رشد قیمت BTC و سایر رمزارزهای پرطرفدار در بازار باشید.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

منبع
coindesk

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا