اخبار

افزایش نگرانی‌ها درباره تأثیر چین بر زیرساخت استخراج بیت کوین ایالات متحده

با افزایش نگرانی‌ها درباره امنیت ملی و آسیب‌پذیری زیرساخت‌ها، نقش چین در حوزه رمزارزها به موضوع اصلی بحث‌ها تبدیل شده است. ایالات متحده سابقه اقدامات قاطع علیه تهدیدهای ادراک‌شده شرکت‌های فناوری چینی مانند هواوی و تیک‌تاک را دارد. درباره بازار رمزارز، ریسک‌ها بیشتر است؛ زیرا عملیات استخراج بیت کوین می‌تواند به طور بالقوه به‌عنوان لایه‌ای سخت‌افزاری عمل کند که با سیستم‌های حیاتی ایالات متحده، از‌جمله زیرساخت‌های انرژی و مخابرات، به‌طور عمیق ادغام شود.

شرکت‌های چینی بازارهای ASIC را کنترل می‌کنند

به‌گزارش کریپتونیوز، استخراج بیت کوین و فرایند معرفی سکه‌های جدید به گردش و ایمن‌سازی شبکه به سیستم‌های محاسباتی پیشرفته بسیار متکی است. این سیستم‌ها به نیمه‌رساناهای با کارایی چشمگیر موسوم به ASIC نیاز دارند که عمدتاً آن‌ها را چین تأمین می‌کند.

شرکت‌های چینی تقریباً ۹۸درصد از بازار ASIC را کنترل می‌کنند و بازیگران اصلی مانند بیت‌مین در خط‌مقدم قرار دارند. این تراشه‌ها در چین طراحی شده‌اند؛ اما TSMC تایوان آن‌ها را با استفاده از فناوری‌های پیشرفته تولید می‌کند.

به‌گفته سریرام ویسواناتان، شریک مدیریت مؤسس Celesta Capital، این تسلط در بخش نیمه‌رساناها مشکلات متعددی را درزمینه سیاست‌های تجاری ایالات متحده و رقابت‌پذیری و امنیت ملی ایجاد می‌کند. وی گفت:

با وجود تعرفه‌های موجود و اقدامات تجاری، شرکت‌های چینی راه‌هایی برای دورزدن این محدودیت‌ها پیدا کرده‌اند که اغلب آن‌ها شامل جابه‌جایی عملیات یا درگیرشدن در استراتژی‌های تهاجمی بازار برای تضعیف تولیدکنندگان ASIC مستقر در ایالات متحده است.

چنین تلاش‌های مهم قانون‌گذاری مانند قانون CHIPS که به‌دنبال تقویت تولید داخلی نیمه‌رساناها است، تضعیف می‌کند و همین موضوع باعث افزایش نگرانی‌های مرتبط با گسترش تأسیسات استخراج بیت‌کوین چین می‌شود.

گسترش تأسیسات معدنی چین نگرانی‌هایی را ایجاد می‌کند

ویسواناتان استدلال کرد که گسترش تأسیسات استخراج بیت کوین در ایالات متحده که بسیاری از آن‌ها متعلق به چین هستند و از تجهیزات ساخت چین استفاده می‌کنند، نگرانی‌های امنیتی زیادی ایجاد می‌کند. این تأسیسات می‌توانند به‌عنوان مجرای عملیات اطلاعاتی چین عمل کنند. همچنین، آن‌ها امکان جمع‌آوری مخفیانه داده‌ها یا جاسوسی سایبری را علیه زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده فراهم آورند.

علاوه‌بر‌این، پیچیدگی‌های فنی ذاتی تجهیزات استخراج رمزارز ممکن است امکان ایجاد آسیب‌پذیری‌ها و خلل‌هایی را در سیستم فراهم کند. کارشناسان امنیتی هشدار می‌دهند که این دستگاه‌های ساخت چین ممکن است به میان‌افزار یا نرم‌افزار مخفی مجهز باشند که داده‌ها را به‌طور غیرمجاز انتقال می‌دهند یا حتی کلاه‌برداری باشند.

اعتماد روزافزون به BTC و فناوری‌های مرتبط، اهمیت فزاینده آن‌ها را برای سیستم مالی ایالات متحده نشان می‌دهد. ۴۰درصد از بزرگ‌سالان ایالات متحده مالک رمزارزها هستند و نرخ رشد سالانه ۹درصدی در بخش استخراج پیش‌بینی می‌شود؛ ازاین‌رو، پیامدهای هر‌گونه اختلالی مهم است. ویسواناتان گفت که رسیدگی به این نگرانی‌ها نیازمند اقدام قاطعانه سیاست‌گذاران ایالات متحده است.

اقدامات پیشنهادی شامل اجرای پروتکل‌های امنیت سایبری سخت‌گیرانه در تأسیسات استخراج، افزایش شفافیت زنجیره تأمین، انجام بررسی‌های دقیق سوابق سرمایه‌گذاران و ایجاد استانداردهای بین‌المللی برای مدیریت مسائل امنیتی فرامرزی است. به‌منظور کاهش این خطرها، توسعه بخشی قوی در ایالات متحده برای فناوری استخراج بیت کوین ضروری است.

ناگفته نماند که استفاده از ابتکاراتی مانند قانون CHIPS نیز برای تشویق تولید داخلی نیمه‌رساناهای استخراج ضروری است. علاوه‌بر‌این، محدودکردن سخت‌افزار و عملیات استخراج ساخت چین در خاک ایالات متحده، مشابه اقداماتی که علیه هواوی در بخش مخابرات انجام شد، ضروری است.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

منبع
cryptonews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا