اخبار

درآمد شرکت تتر از بانک‌های برجسته آمریکا پیشی گرفته است

شرکت صادرکننده استیبل کوین تتر (USDT) تنها صد نفر کارمند دارد. جالب است بدانید میزان درآمد سرانه این شرکت به‌ازای هر کارمند از برخی بانک‌های برجسته آمریکایی پیشی گرفته است. 

Coinspeaker می‌نویسد که در سال ۲۰۲۳، مجموع سود خالص شرکت تتر برابر با ۶/۲میلیارد دلار بود. این دستاورد به نقطه عطف مهمی در کارنامه شرکت تتر تبدیل شد. این رکورد برای شرکتی فعال در حوزه رمزارزهای با تنها صد نفر کارمند، اتفاق بسیار مهمی به‌شمار می‌رود. 

برای درک اهمیت دستاورد تتر، بد نیست بدانید که سرانه درآمد Tether به‌ازای هر کارمند در سال ۲۰۲۳ حدود ۳۸۰ برابر بانک جی‌پی مورگان در آمریکا بود. درضمن بر‌اساس داده‌های منتشر‌شده Bitwise، درآمد خالص شرکت Tether به غول‌های مالی آمریکا، نظیر مورگان استنلی و گلدمن ساکس بسیار نزدیک است. 

تتر، تنها استیبل‌کوین بازار رمزارزها محسوب می‌شود که ارزش بازارش بیش از ۱۰۰میلیارد دلار است. فاصله بیش از سه برابر بین ارزش بازار Tether با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش، یعنی یو‌اس‌دی کوین (USDC)، وجود دارد. 

پیش‌بینی می‌شود که بازار استیبل‌کوین‌ها در سال‌های پیش رو همچنان به رشدش ادامه دهد. در همین زمینه، برخی از شرکت‌ها نظیر ریپل نیز وارد حوزه استیبل‌کوین‌ها شده‌اند.

تتر و بانک جی‌پی مورگان

در‌عین‌حال، بانک جی‌پی مورگان نگرانی‌های خود را بابت رشد سریع تتر در بازار رمزارزها مطرح کرده است. این بانک با استناد به مشکلات USDT در‌زمینه شفافیت و انطباق با قوانین رمزنگاری، Tether را تهدیدی بالقوه برای بازار رمزارزها معرفی می‌کند. این در حالی است که بسیاری از فعالان حقوقی و حقیقی معتبر بازار کریپتوکارنسی به آینده USDT خوش‌بین هستند. 

پائولو آردوینو، مدیرعامل تتر، تسلط این استیبل‌کوین بر بازار رمزارزها را برای رقبا موضوعی خطرناک توصیف کرد. بااین‌حال، معتقد است که تلاش این شرکت برای تعامل با تنظیم‌کننده‌های جهانی، موضوعی کاملاً مثبت به‌شمار می‌رود. 

شرکت تتر تلاش می‌کند تا با بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی در سال جاری، خدمات خود را با شفافیت بیشتر در‌دسترس کاربران قرار دهد. در‌واقع، هدف اصلی Tether از این اقدامات کاستن از ابهام‌های درباره شفافیت عملکرد این شرکت به‌ویژه درزمینه ذخایر USDT است.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

منبع
coinspeaker

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا